Komunikaty dla studentów
Odwołane zajęcia w tygodniu 18-28.03.2024 r.
Konsultacje z dr M. Wawrzyniak-Śliwską w dniu 18.03.2024 zostały odwołane
Zajęcia z dr Olgą Aleksandrowska od 18.03 do 28.03.2024 zostały dowołane
Informujemy, że zajęcia we wtorki 19 i 26 marca z prof. Danutą Stanulewicz będą odbywały się online
W dniu 15.03.2024 od godziny 13:15 zajęcia z dr R. Zgierską są odwołane
Zajęcia "Nowe tendencje w glottodydaktyce" z I MA JLE z dr M. Smentek w dniu 15.03.2024 o godzinie 9:45 zostały odwołane i zostaną odrobione w terminie późniejszym
W dniu 20.03.2024 zajęcia odbywają się normalnie.
Spotkanie: Rozwój zawodowy, tips and tricks on career planning
Szanowni Studenci,
Instytut Anglistyki i Amerykanistyki UG zaprasza na spotkanie dotyczące możliwości rozwoju zawodowego w piątek (15.03) o godz. 8:30 w auli 0.21. W spotkaniu wezmą udział Pani Aleksandra Stenke, Kierownik Biura Karier UG oraz Pani Kamila Kilińska, absolwentka gdańskiej amerykanistyki, obecnie Training and Quality Specialist w Swarovski, które opowiedzą o możliwych ścieżkach rozwoju zawodowego i podnoszenia swojej „rynkowej” atrakcyjności. Zmienny i dynamiczny charakter współczesnego rynku pracy wymaga już w trakcie studiów zdobycia wiedzy praktycznej i rozwinięcia kompetencji adekwatnych do potrzeb pracodawców. Oprócz tradycyjnych umiejętności komunikowania się, efektywnej pracy w zespole, zdolności adaptacji do nowych okoliczności pracodawcy oczekują od pracowników umiejętności pozyskiwania i selekcji danych oraz myślenia szerokątnego, wykraczającego poza schematy i rozróżniającego to co istotne od tego co jest nieistotne, epizodyczne czy też peryferyjne. Na spotkaniu poruszymy szereg istotnych kwestii i zagadnień ważnych przy planowaniu ścieżki kariery zawodowej. Serdecznie zapraszamy!
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
agenda-kamila-kilinska-15032024-0.pdf | 117.1 KB |
Listy zapisów na fakultety
Szanowni Państwo,
w zakładce Bieżący Rok Akademicki / Fakultety zaczęły są już listy zapisanych na fakultety w semestrze letnim Studentów.
Bardzo prosimy Studentów Amerykanistyki o sprawdzenie w jakim dniu przypadają ich zajęcia z mgr S. Flamminio
z poważaniem
Sekretariat IAA
Fakultety dla Filologii Angielskiej BA studia stacjonarne semestr letni 2023/2024
Szanowni Państwo,
Ze względu na zbyt dużą liczebność grup dla Filologii Angielskiej stacjonarnej został dodany dodatkowy fakultet. Mail z opisami został wysłany na Państwa zbiorowe skrzynki.
W związku z tym zaistniała konieczność ponownego rozpisania zapisów na fakultety, które będzie miało miejsce 07.02. od godziny 19-tej. Link do formularza również został wysłany w powyższym mailu.
z poważaniem
Sekretariat IAA
Erasmus 2024/2025 - Rekrutacja - Wiadomość dla studentów 1 i 2 roku I stopnia oraz 1 roku II stopnia (stacjonarne i niestacjonarne)
Dear all,
I am sending this message to inform you that the process to apply for an Erasmus+ mobility during the next academic year (2024/2025) is officially open. Below are some answers to possible questions you may have.
If you are interested in applying, please fill in this form by Feb 14 at 5pm:
After this date, we will contact everyone who submitted this form for an interview. In this interview, we will check:
- Your level of English
- Your level of the language of your preferred destination (It is not compulsory to speak, say, French, if you want to go to France, but if too many people want to go there, those who speak French will be given preference).
- Your academic records. It is important to note that the allocation of places is merit-based, so higher marks will place you in a better position to obtain your favorite place.
We will send out more information regarding the next steps after February 14.
Short Q&A
- Where can I go? Check out this link: wf-inst-anglistyki-i-amerykanistyki-umowy-2024-25.pdf (ug.edu.pl)
- Who can apply? Students currently in their first or second year of their BA, as well as students who are currently in their I-MA.
- How long can my mobility last? Those students who will be in the final year of their degree (those who are currently in their II-BA or I-MA) can only stay abroad during the winter semester. Students who are currently in their I-BA can choose whether they want their Erasmus+ to take place during the winter or the summer semester.
- Can I extend my stay for one year? Only those who will be in their II-BA next year, but the extension isn’t automatic: you must apply for the winter semester and once you are abroad and only if it is possible will you be able to apply for an extension.
- Do I get some funding? Yes, you get a monthly payment of 850-900eur (the exact quantity depends on the destination). Students with disabilities can apply for an extra 250eur/month.
Javier Fernández-Sánchez
Assistant Professor
Erasmus+ Coordinator
javier.fernandez-sanchez@ug.edu.pl
Zapisy na wykłady ogólnouczelniane semestr letni 2023/24
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informuję, że zbliżają się zapisy na wykłady ogólnouczelniane. Załączam Państwu dwa dokumenty:
1. instrukcja dokonywania zapisów,
2. wykaz proponowanych wykładów.
Przypominam, że studenci naszego wydziału nie mają możliwości wyboru wykładu proponowanego przez pracowników naszego wydziału.
Terminarz zapisów przedstawia się następująco:
- data publikacji zapisów: 05.02.2024 r., godz. 8.00
- data rozpoczęcia zapisów: 06.02.2024 r., godz. 10.00
- data zakończenia zapisów: 09.02.2024 r., godz. 23.59
W roku akademickim 2023/2024, wykłady ogólnouczelniane są ofertą wykładów Uniwersytetu Gdańskiego i Politechniki Gdańskiej i studenci obu uczelni mają możliwość zapisu na wykłady oferowane przez uczelnię macierzystą i zewnętrzną.
Wykłady ogólnouczelniane, które są ofertą wspólną dla naszych studentów i studentów PG będą odbywały się w poniedziałek w godzinach 17.00 - 18.30 w formie zdalnej.
Wykłady oferowane tylko dla naszych studentów będą się odbywały stacjonarnie w poniedziałek (17.00 - 18.30) oraz we wtorek (8.00 - 9.30).
Zapisy na wykłady ogólnouczelniane prowadzone będą w sposób elektroniczny przy użyciu systemu eUczelnia po zalogowaniu się na stronie: https://zapisy.euczelnia.ug.edu.pl/
Załączam instrukcję zapisów dla studentów na wykład ogólnouczelniany w semestrze letnim.
W ofercie znajduje się wykład płatny - Akademia Filmu Dokumentalnego (link do oferty tego wykładu: https://www.akademiadokumentalna.pl/akademia-filmu-dokumentalnego-docs-against-gravity-semestr-letni-202324
który będzie się odbywał w formie stacjonarnej we wtorek o godz. 17.00.
Wszystkie informacje o wykładach ogólnouczelnianych zamieszczone są na stronie: https://ug.edu.pl/studenci/studia-i-i-ii-stopnia-oraz-jednolite-magisterskie/studiowanie-na-ug/wyklady-ogolnouczelniane
Oferta wykładów znajduje się w załączniku do wiadomości oraz na stronie: https://ug.edu.pl/studenci/studia-i-i-ii-stopnia-oraz-jednolite-magisterskie/studiowanie-na-ug/wyklady-ogolnouczelniane/oferta-wykladow-semestr-letni-20232024
W razie jakichkolwiek pytań czy niejasności proszę studentów o kontakt telefoniczny 58 523 31 81 lub e-mailowy lidia.muszynska@ug.edu.pl.
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
instrukcja-zapisow-na-wyklady-ogolnouczelniane-euczelnia.docx | 152.65 KB |
oferta-wykladow-ogolnouczelnianych-2023-2024-semestr-letni.xlsx | 20.05 KB |
Przedłużanie legitymacji
„Droga Studentko/Drogi Studencie,
Nie przedłużyłeś jeszcze legitymacji? Koniecznie zgłoś się do swojego Dziekanatu nie później niż 27 października 2023 r.
W związku z wdrożeniem nowego systemu eUczelnia kolejna możliwość przedłużenia Twojej ELS będzie nie wcześniej niż 6 listopada 2023 r.”
odwołane zajęcia I BAA, I ZIA, I BAN
Szanowni Państwo,
w dniu dzisiejszym 30 maja zostają odwołane zajęcia z KZ z p. Karolem Plichta.
Sekretariat IAA
SOPOCKA LIMONIADA
Szanowna Państwo,
W dniach 2 i 3 czerwca odbędzie się w Sopocie cykl wydarzeń poświęcony
prof. Jerzemu Limonowi , twórcy Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego.
Serdecznie zapraszam.
z pozdrowieniami,
Justyna Limon
Wiceprezes
Fundacji Theatrum Gedanenese
tel. 532 792 400
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
pocztowka-front-sopocka-limoniada.jpg | 1.41 MB |
Informacja dla I MA-N i II MA-PJN
Szanowni Państwo,
zajęcia z "Językoznawstwa kognitywnego" dla I MA -N i II MA- PJN odbywają się zgodnie z planem zostało wyznaczone zastępstwo.
Sekretariat IAA
odwołane zajęcia
Szanowni Państwo,
zajęcia z Panią prof. UG, dr hab. Olgą Sokołowską do dnia 30 maja 2023 r. zostają odwołane.
Sekretariat IAA
zaproszenie dla III ZIA 22 maj 2023 r.
Szanowni Państwo,
zajęcia z p. Agnieszką Rek w najbliższy poniedziałek 22 maja odbędą się o godz. 12 na na Goyki 3 w Sopocie (Inkubator)
Sekretariat IAA
odwołane zajęcia
Szanowni Państwo,
w dniach 15-19 maj 2023 r. z powodu choroby zostają odwołane zajęcia z p. dr Maciejem Ratajem.
Sekretariat IAA
odwołane zajęcia dla ZIA 08.05.2023 r.
Szanowni Państwo,
w dniu dzisiejszym 08 maja zostają odwołane z powodu choroby fakultety dla I,II, III ZIA z p. Anną Chęćka.
Sekretariat IAA
Gdański Pokaz Spektakli Studenckich
odwołane zajęcia z p. dr Karoliną Janczukowicz
Szanowni Państwo,
w dniach 08 i 15 maja oraz w sobotę 13 maja Pani dr Karolina Janczukowicz będzie nieobecna.
Sekretariat IAA
odwołane zajęcia 04 maj z dr hab. Magdalena Bielenia-Grajewska
Szanowni Państwo,
w dniu dzisiejszym 04 maja zostają odwołane wszystkie zajęcia z
dr hab. Magdalena Bielenia-Grajewską.
Sekretariat IAA
odwołane zajęcia z dr E. Gutowską-Kozielską 20.IV.2023
Szanowni Państwo,
w dniu 20 kwietnia zostają odwołane zajęcia z p. dr Eweliną Gutowską- Kozielską.
Sekretariat IAA
Zaproszenie-Barbie Nieznane Oblicza w American Corner Gdańsk
Szanowni Państwo,
Najsłynniejsza lalka świata skończyła 64 lata. Z tej okazji w poznańskim Muzeum Narodowym można zobaczyć kilkadziesiąt różnych wcieleń tej zabawki. Wystawa „Barbie. Nieznane oblicza” pozwala prześledzić sposób postrzegania kobiet na przestrzeni kilku ostatnich dziesięcioleci.
Mając daleko do Poznania - zapraszamy na spotkanie z kuratorką wystawy Aleksadrą Podżorską w American Corner Gdańsk!
Barbie ujrzała światło dzienne pod koniec lat pięćdziesiątych. Poszczególne wcielenia słynnej lalki dają nam wgląd w zmiany społeczne zachodzące w poszczególnych dekadach XX i XXI wieku. Oczywiście chodzi zwłaszcza o społeczeństwo amerykańskie, choć nie tylko. Lalki są odbiciem często burzliwych i kontrowersyjnych zjawisk, takich jak chociażby rasizm, dyskryminacja ze względu na wiek, czy wykluczenie spowodowane niepełnosprawnością.
Barbie postrzegana jako zjawisko kulturowe prowokuje do zadawania pytań o pozycję kobiety we współczesnym świecie. Czy lalka jest ucieleśnieniem ideału piękna? Czy role, które przyjmuje faktycznie są odzwierciedleniem udziału i pozycji kobiet w otaczającej nas rzeczywistości? Jakie aktywności Barbie ma ciągle dopiero przed sobą?
Podyskutujmy wspólnie w piątek, 14 kwietnia o godzinie 17:30 przy Targu Rakowym 5/6!
Link do mediów społecznościowych: https://www.facebook.com/events/2174371626285805/
Wstęp wolny, nie obowiązują zapisy.
Kontakt: Justyna Gorgoń, tel. 503 684 522
Do zobaczenia!
odwołane zajęcia z p. dr T. Wiśniewskim
Szanowni Państwo,
w dniu dzisiejszym 05 kwietnia 2023 r. z powodu choroby zostają odwołane zajęcia z p. dr Tomaszem Wiśniewskim.
Sekretariat IAA
odwołane zajęcia 05.04.2023 I BA A z p. A. Podciborską
Szanowni Państwo,
w dniu jutrzejszym zostają odwołane zajęcia dla I BA A z p. Anną Podciborską.
Sekretariat IAA
odwołane zajęcia III BA ZIA z p. A. Rek-Gronowicz
Szanowni Państwo,
w dniu dzisiejszym 03 kwietnia 2023 r. zostają odwołane z powodu choroby zajęcia dla III ZIA z p. A. Rek-Gronowicz.
Sekretariat IAA
Praca Sekretariatu
Szanowni Państwo,
Przypominamy, że sekretariat otwarty jest dla studentów od poniedziałku do czwartku w godzinach od 10:00 do 12:00.
Poza tymi godzinami pytania do sekretariatu proszę kierować drogą mailową.
Plan studiów uaktualniany jest na bieżąco na stronie IAiA.
Godziny konsultacji pracowników zostaną podane wkrótce.
Z poważaniem
Magdalena Wawrzyniak-Śliwska
Odwołane zajęcia z prof. Ludmiłą Gruszewską-Blaim
Szanowni Państwo,
Zajęcia z prof. Ludmiłą Gruszewską-Blaim zostają odwołane do 16.12.2022r.
Sekretariat IAA
Odwołane zajęcia z prof. Arturem Blaim
Szanowni Państwo,
Zajęcia z prof. Arturem Blaim zostają odwołane do 16.12.2022r.
Sekretariat IAA
Odwołane zajęcia z dr Joanną Stolarek
Szanowni Państwo,
Zajęcia z dr hab. Joanną Stolarek zostają odwołane do 21.12.2022r.
Sekretariat IAA
Odwołane zajęcia z mgr Renatą Zander-Lewandowską
Szanowni Państwo,
Zajęcia z mgr Renata Zander-Lewandowską zostają dzisiaj tj. 14.12.2022r odwołane.
Zajęcia zostaną odrobione w innym terminie.
Sekretariat IAA
Odwołanie zajęć z prof. Tomaszem Ciszewskim
Szanowni Państwo,
Zajęcia z prof. Tomaszem Ciszewskim w dniu 12.12.2022r. zostają odwołane.
Sekretariat IAA
Praktyki studentów Amerykanistyki
Szanowni Państwo,
z przyjemnością informuję, iż w najbliższym czasie ruszy w American Corner Gdańsk kompleksowy program praktyk dla studentek i studentów. Biorąc pod uwagę Państwa i nasze oczekiwania stworzyłam – mam nadzieję, propozycję, która okaże się dla Państwa interesująca i rozwijająca zarazem.
Program opiera się o cztery filary:
1. Spotkania z mentorami (15 h)
2. Przygotowanie własnego projektu kulturalnego (20 h)
3. Udział w wydarzeniach organizowanych przez American Corner Gdańsk (25 h)
4. Zapoznanie się z codziennymi obowiązkami związanymi z prowadzeniem American Corner Gdańsk (20 h)
Więcej szczegółów znajdziecie Państwo w załączniku do tej wiadomości.
Program ruszy w połowie grudnia i zakończy się w marcu przyszłego roku (rozliczenie godzin do marca 2023 r.).
Liczba miejsc jest niestety ograniczona.
W razie pytań, wątpliwości – pozostaję do Państwa dyspozycji.
Z pozdrowieniami,
Justyna Gorgoń
American Corner Gdańsk
Targ Rakowy 5/6
80-806 Gdańsk
tel. (58) 301 08 00
https://www.facebook.com/AmericanCornerGdansk
http://www.wbpg.org.pl/american_corner_gdansk
Klauzule informacyjne zgodne z art. 13 RODO znajdziecie Państwo na naszej stronie internetowej
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
Americna Corner Gdansk Program Praktyk.pdf | 434.94 KB |
Odwołane zajęcia z prof. Magdalena Bielenią-Grajewską
Szanowni Państwo,
Zajęcia z prof. Magdaleną Bielenią-Grajewską zostają odwołane w dniach 08-09.12.2022r
Sekretariat IAA
Odwołane zajęcia z prof. Arturem Blaim
Szanowni Państwo,
Zajęcia z prof. Arturem Blaim zostają dzisiaj odwołane tj. 08.12.2022r
Sekretariat IAA
Odwołanie zajęć z dr Marią Fengler
Szanowni Państwo,
Zajęcia z dr Marią Fengler w dniu 30.11.2022 r. zostają odwołane.
Zajęcia zostana odpracowane w innym terminie.
Sekretariat IAA
Odwołanie zajęć z prof. Ludmiłą Gruszewską-Blaim
Szanowni Państwo,
Zajęcia z prof. Ludmiłą Gruszewską Blaim zostają odwołane do 2.12.2022 r.
Sekretariat IAA
Odwołane zajęcia z dr Adamem Szczegielniakiem
Szanowni Państwo,
Zajęcia z dr Adamem Szczegielniakiem zostają odwołane do 01.12.2022r
Sekretariat IAA
Odwołane zajęcia z dr Magdalena Wawrzyniak-Śliwską
Szanowni Państwo,
Zajęcia z dr Wawrzyniak-Śliwska zostają odwołane w dniach 30.11 - 05.12.2022 r.
Sekreariat IAA
Odwołane zajęcia z dr Anetą Lica
Szanowni Państwo,
Zajecia z dr Anetą Lica w dniu 25.11.2022 r. zostają odwołane
Sekretariat IAA
Odwołanie zajęć z dr Adamem Szczegielniakiem
Szanowni Państwo,
Zajecia z dr Adamem Szczegielniakiem zostaja odwołane do 23.11.2022 r.
Sekretariat IAA
Odwołanie zajęć z dr Aleksandrą Wisniewską
Szanowni Państwo,
Zajęcia z dr Aleksandrą Wisniewska zostaja odwołane w dniach 18-19.11.2022 r.
Sekretariat IAA
Odwołane zajęcia z dr Machałem Golubiewskim
Szanowni Państwo,
Zajęcia z dr Michałem Golubiewskim w dniu 16.11.2022 zostają odwołane.
Zajęcia zostana odpracowane w innym terminie.
Sekretariat IAA
Odwołanie zajęć z dr Michałem Golubiewskim
Szanowni Państwo,
Zajęcia z dr Michałem Golubiewskim 09.11.2022 o 15:00 "Odmiany angielszczyzny amerykańskiej" zostaja odwołane.
Zajęcia zostana odrobione w innym terminie
Sekretariat IAA
Odwołane zajęcia z prof. Jerzym Szyłakiem
Szanowni Państwo,
Zajęcia z prof. Jerzym Szyłakiem w dniu 10.11.2022r zostają odwołane.
Zajęcia zostana odriobione w umówionym terminie.
Sekretariat IAA
Odwołanie zajęć z prof. Tomaszem Ciszewskim
Szanowni Państwo,
Zajęcia z prof. Tomaszem Ciszewskim zostaja dzis odwołane tj. 07.11.2022r.
Zajęcia zostaną odrobione w innym terminie.
Sekretariat IAA
Odwołanie zajęć z prof. Jerzym Szyłakiem
Szanowni Państwo,
Informujemy, że zajęcia z prof. Jerzym Szyłakiem zostają dzisiaj odwołane tj. 03.11.2022.
Sekretariat IAA
Odwołanie zajęć z dr Michałem Golubiewskim
Szanowni Państwo,
Zajęcia z dr Michałem Golubiewskim zostaja dziś odwołane tj. 28.10.2022r.
Zajęcia zostana odrobione w innym terminie.
Sekretariat IAA
Odwołanie zajęć z dr Małgorzatą Smentek
Szanowni Państwo,
zajęcia z dr Małgorzatą Smentek zostaja odowłane do końca tygodnia tj. do 28.10.
Zajęcia zostaną odrobione w innym terminie.
Sekretariat IAA
Odwołanie fakultetu z dr Roksana Zgierską
Szanowni Państwo,
Fakultet z dr Roksaną Zgierską w dniu 27.10 zostaje odwołany
Sekretariat IAA
Zajęcia wyrównawcze
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informuję, że zajęcia wyrównawcze zostały podzielone na grupy.
Uprzejmie proszę o zapoznanie się z nowymi grupami
Sekretariat IAA
Odwołanie zajęć z dr. Małgorzatą Smentek
Szanowni Państwo,
Zajecia z dr. Małgorzata Smentek w dniu dzisiejszym tj. 20.10.2022 zostaja odwołane.
Termin ich odrobienia zostanie ustalony w trakcie następnych zajęć.
Sekretariat IAA
Odwołanie wykładu z Komunikacji Międzykulturowej z dr Karpińską-Musiał
Szanowni Państwo,
w związku z ważnym spotkaniem zwołanym przez Panią Dziekan Wydziału Filologicznego w terminie naszego wykładu, w dniu jutrzejszym, czyli wtorek 18.10.22 odwołuję nasz wykład z Komunikacji Międzykulturowej.
Odrobimy ten wykład w formie albo dodatkowej lektury, albo zajęć online pod koniec semestru. Proszę o przekazanie informacji koleżankom i kolegom przez tych, którzy odczytają tę wiadomość.
Z pozdrowieniami,
Beata Karpińska-Musiał
Odwołane zajęcia z dr Magdaleną Wawrzyniak-Śliwska oraz dr Marią Fengler
Szanowni Państwo,
Zajęcia z dr Magdaleną Wawrzyniak-Śliwską oraz dr. Marią Fengler zostają odwołane od 15.10 do 25.10.2022 r.
Sekretariat IAA
Odwołane zajęcia z mgr Krzysztofem Karaś
Szanowni Państwo,
Zajecia z mgr. Karasiem zostaja odwołane do 28.10.2022
Sekretariat IAA
Odwołanie zajęć z dr. Eweliną Gutowską-Kozielską
Szanowni Państwo,
Zajęcia z dr. Eweliną Gutowską-Kozielską zostaja dzisiaj odwołane tj.11.10.2022r
Zajecia zostaną odrobione w innym terminie
Sekretariat IAA
Odwołane zajęcia z dr Miłoszem Wojtyna
Szanowni Państwo,
Zajęcia z dr Miłoszem Wojtyną zostają odwołane do 14.10.2022 r.
Zajecia zostaną odrobione w innym terminie.
Sekretariat IAA
Odwołanie zajęć mgr Justyny Stiepanow
Szanowni Państwo,
Zajęcia z dr Justyną Stiepanow zostaja odowolane w dniu dzisiejszym tj. 07.10.2022r
Zajęcia zostana odrobione w innym terminie
Sekretariat IAA
Odwołanie zajęć z p. Michaelem Mansfield
Szanowni Państwo,
Zajęcia z p. Michaelem Mansfield w tym tygodniu zostają odwołane.
Zajęcia zostają odrobione w innym terminie
Sekretariat IAA
Odwołanie zajęć z prof. Węgrodzką
Szanowni Państwo,
Zajęcia z dr hab. Jadwigą Węgrodzką, prof UG zostaja odwołane do 5.10.2022r
Sekretariat IAiA
Dni adaptacyjne 2022/2023
DNI ADAPTACYJNE dla studentów I roku
Studia I stopnia
- amerykanistyka godz. 8:00-9:30 sala 023
- filologia angielska spec. nauczycielska godz. 12:30-14:30 sala 362
- filologia angielska spec. translatoryczna godz. 12:30-14:30 sala 361
- zarządzanie instytucjami artystycznymi godz. 12:30-14:30 sala 023
- cultural communication godz. 8:00-9:30 sala 362
Studia II stopnia
- amerykanistyka godz. 12:30 sala 370
- filologia angielska spec. translatoryczna godz. 12:30 sala 262
- filologia angielska spec. nauczycielska godz. 12:30 sala 363
- filologia angielska spec. przetwarzanie języka naturalnego godz. 9:45 sala 363
Odwołanie konsultacji
Szanowni Państwo ,
Informujemy, że konsultacje z dr Zbigniewem Czają w dniu 29.06.2022 zostaja odwołane.
Zarządzanie i komunikacja w sztukach scenicznych - studia II stopnia - spotkanie informacyjne dla studentów
Nowy kierunek studiów: Zarządzanie i komunikacja w sztukach scenicznych
Spotkanie informacyjne dla studentów
W roku akademickim 2022/2023 rusza nowy kierunek studiów: Zarządzanie i komunikacja w sztukach scenicznych (ZaiKSS). To nowoczesne dwujęzyczne studia magisterskie dla przyszłych menedżerów kultury zainteresowanych w szczególności dziedziną sztuk scenicznych.
Zapraszamy studentów na spotkanie informacyjne, podczas którego o walorach kierunku opowiedzą: prof. Małgorzata Jarmułowicz, prof. Tomasz Kawka, dr Katarzyna Kręglewska-Powązka i dr Sylwia Dobkowska.
Widzimy się 9 czerwca (czwartek), godz. 16.45, w sali wykładowej 021 na budynku Neofilologii Wydziale Filologicznym, ul. Wita Stwosza 51.
Kierunek jest unikalnym efektem współpracy Wydziału Zarządzania oraz teatrologów z dwóch jednostek Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Gdańskiego: Zakładu Dramatu, Teatru i Widowisk oraz Zakładu Badań nad Sztukami Scenicznymi. Dzięki temu studenci zdobywają interdyscyplinarną wiedzę i kompetencje w ramach dwóch równoległych ścieżek kształcenia: w zakresie zarządzania, marketingu i prawa ukierunkowanych na branżę sztuk performatywnych oraz w zakresie wiedzy o specyfice artystycznej i najnowszych tendencjach w twórczości scenicznej w Polsce i na świecie.
W tych dwóch obszarach studia kładą szczególny nacisk na aspekt komunikacji, widzianej zarówno z perspektywy pracy menedżera (odziaływanie na pracowników, kontakt z otoczeniem społecznym, kompetencje językowe), jak też z perspektywy komunikacji sceny z widownią (różnorakie formy wyrazu artystycznego w spektaklu, dialog twórcy z widzem).
Część zajęć prowadzona jest w języku angielskim, a dodatkowo doskonaleniu tego języka służy specjalnie sprofilowany 120-godzinny kurs Communicative English for arts management.
Seminaria dyplomowe prowadzone są zarówno w języku polskim, ja też angielskim i dają możliwość wyboru tematów albo z zakresu zarządzania, albo z teatrologii.
Studenci mają możliwość realizowania samodzielnie zaplanowanych inicjatyw badawczych w ramach projektu naukowego, a także zdobywania praktycznego doświadczenia zawodowego w wybranych przez siebie instytucjach artystycznych w trakcie stugodzinnej praktyki zawodowej.
Studia są zorganizowane w oparciu o współpracę z wieloma teatrami trójmiejskimi, co daje studentom uprzywilejowany dostęp do tych instytucji.
Absolwent kierunku jest przygotowany do podjęcia pracy menedżera w teatrach, agencjach artystycznych, placówkach impresaryjnych i ośrodkach kultury, na stanowisku koordynatora projektów artystycznych, organizatora wydarzeń kulturalnych w dziedzinie sztuk scenicznych i specjalisty do pracy w różnych działach instytucji artystycznych, także w zakresie promocji, marketingu i PR-u.
Zmiana godzin konsultacji mgr Zander-Lewandowska
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, że w dniu 15.06 tj. środa konsultacje mgr Zander-Lwandowskiej odbędą sie wyjątkowo o 14:00-14:45.
Sekretariat IAA
Odwołanie zajęć
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, że zajęcia z p. Grażyną Pałkowską w dniu dzisiejszym tj. 03.06.2022 zostaja odwołane.
Sekretariat IAiA
Odrabianie zajęć z dr Beatą Karpińską-Musiał
Szanowni Państwo,
Informujemy, że zajęcia z dr Karpińską-Musiał odrabiane będą w terminach 31.05- 29.06.
Szczegółowa rozpiska w załączniku.
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
rozpiska_odrabianych_zajec-_maj_i_czerwiec_2022.docx | 13.21 KB |
Odrabianie zajęć z p. Kają Makowską
Szanowni Państwo,
Informujemy, że zajęcia "Tłumaczenia praktyczne" z III BA-T z p. Kają Makowską odrabiane będą w czwartek 09.06.20222r w sali 382 o godz 15:00
Odrabianie zajęć z p. Kają Makowską
Szanowni Państwo,
Informujemy, że zajęcia "Tłumaczenia praktyczne" z III BA-T z p. Kają Makowską odrabiane będą w czwartek 25.05.20222r w sali 382 o godz 15:00
odwołane zajęcia z dr Aleksandrowską
Sprawdź NADCHODZĄCE WYDARZENIA!
Drodzy Studenci i Absolwenci,
prezentujemy poniżej harmonogram nadchodzących wydarzeń, abyście z wyprzedzeniem mogli rezerwować swój czas.
Harmonogram zawiera zestawienie m.in. webinariów, szkoleń, warsztatów, spotkań, które Biuro Karier organizuje w porozumieniu z pracodawcami, organizacjami i innymi partnerami.
Liczymy, że udział w wydarzeniach może Was zainteresować pod kątem pozyskiwania cennych informacji z punktu widzenia planowania pierwszych lub kolejnych kroków na rynku pracy.
Wstęp na wszystkie wydarzenia jest BEZPŁATNY.
Zapraszamy do śledzenia naszych AKTUALNOŚCI, dokonywania zgłoszeń i uczestnictwa.
Termin: 9.05.2022, godz. 16.00
Temat: Jak wygrać na rozmowie o pracę | firma EY
Formuła: szkolenie online
Więcej: https://biuro-karier.ug.edu.pl/aktualnosci/145
Termin: 10.05.2022, godz. 8.15.-9.45
Temat: Improving self-presentation skills | firma Alexander Mann Solutions
Formuła: warsztat online w j. angielskim
Więcej: w sprawie szczegółów napisz do nas biurokarier@ug.edu.pl lub zadzwoń 58 523 33 78
Termin: 12.05.2022, godz. 17.00
Temat: State Street Academy 2.0.
Formuła: wykład online
Więcej: https://biuro-karier.ug.edu.pl/aktualnosci/146
Termin: 18.05.2022, godz. 9.45-10.45
Temat: Job seeking | firma Swarovski
Formuła; szkolenie online w j. angielskim
Więcej: w sprawie szczegółów napisz do nas biurokarier@ug.edu.pl lub zadzwoń 58 523 33 78
Termin: 19.05.2022, godz. 13.00-14.30
Temat: Zakładam własną firmę | Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku
Formuła: warsztat online
Więcej: ZAPISY wkrótce!
Termin: 19.05.2022, godz. 15.00-17.30
Temat: Open Day | firma PwC
Formuła: wizyta studyjna
Więcej: https://biuro-karier.ug.edu.pl/aktualnosci/147
Termin: 24.05.2022, godz. 10.00-14.00
Temat: Dzień z karierą
Formuła: mini targi pracy, miejsce: Wydział Ekonomiczny UG
Więcej: szczegóły wkrótce
Termin: 30.05.2022, godz. 10.00-13.00
Temat: Feedback | firma Bayer
Formuła: szkolenie online
Więcej: szczegóły wkrótce
Termin: 31.05.2022, godz. 11.30-13.00
Temat: Remote work | firma State Street
Formuła: szkolenie online w j. angielskim
Więcej: w sprawie szczegółów napisz do nas biurokarier@ug.edu.pl lub zadzwoń 58 523 33 78
Odwołane zajęcia z mgr Karolem Plichtą
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, że wszystkie zajęcia prowadzone przez mgr Karola Plichtę w dniach 27-29 kwietnia zostają odwołane.
Sekretariat IAA
Odwołane zajęcia z prof. Jadwigą Węgrodzką
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, że wszystkie zajęcia prowadzone przez prof. Jadwigę Węgrodzką w dniu 28 kwietnia zostają odwołane.
Sekretariat IAA
Odwołane zajęcia z prof. Jadwigą Węgrodzką
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, że wszystkie zajęcia prowadzone przez prof. Jadwigę Węgrodzką w dniu 26 kwietnia zostają odwołane.
Sekretariat IAA
2 MAJA - DNIEM REKTORSKIM
Na prośbę Parlamentu Studentów UG Rektor prof. dr hab. Piotr Stepnowski ogłasza poniedziałek 2 maja 2022 Dniem Rektorskim, wolnym od zajęć dydaktycznych.
Przypominamy jednocześnie, że 2 maja 2022 roku pracownicy administracji centralnej mają dzień wolny do odpracowania lub dzień urlopu (szczegóły w komunikatach dla pracowników). Rektorat tego dnia jest zamknięty.
Odwołane zajęcia
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, że wszystkie zajęcia prowadzone przez prof. Tomasza Ciszewskiego w dniach 20-22 kwietnia zostają odwołane.
Sekretariat IAA
Odwołane zajęcia z prof. Gruszewską -Blaim
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, że wszystkie zajęcia prowadzone przez prof. Gruszewską-Blaim w dniach 11-13 kwietnia zostają odwołane.
Sekretariat IAA
Odwołane zajęcia z dr Fengler z Historii Literatury Brytyjskiej I BA-N
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy,że w dniu 13 kwietnia zajęcia z przedmiotu HLB prowadzone przez dr Fengler zostają odwołane.
Z poważaniem,
Sekretariat IAA
Poszukiwania studentów języka angielskiego
New SEA-EU activities
Dear All,
new SEA-EU activities are now available.
· Training program Research Excellence – for students
The courses offer students knowledge and skills necessary for research planning in the context of the existing knowledge, data collection, interpretation and presentation, responsible research, technology transfer, writing and publishing scientific articles. After completing this course students will acquire basic competencies to meet the main principles of research work and thus promote research excellence. All courses will be available upon your application request to the teacher. All courses will finish in June 2022.
· International Summer Course Deutschland heute – for students
For more than 70 years, Kiel University has organised an International Summer Course. Each year in the summer - from mid-July to mid-August - about 70 to 90 students and graduates from foreign universities from more than 20 different countries participate in this course. The summer course helps participants to improve their German language skills, as well as to learn about Germany today (language, society, history and culture). The programme encompasses three components: German classes, lectures and excursions.
· Summer school in Breton linguistic and cultural heritage studies - for students and academic staff
The University of Western Brittany is delighted to announce its sixth annual Summer School in Breton Language and Heritage Studies. Until 2015, scholars with an interest in the Celtic languages and cultures had little opportunity to study the Breton language, literature and culture. Graduate, postgraduate students as well as university researchers and specialists with an interest in Celtic studies and the Breton language and culture, in particular, are warmly encouraged to apply. Motivated undergraduate students, non-academics with a foundation in Celtic language or linguistics are also welcome.
Best regards,
SEA-EU Project Office
Bażyńskiego 8, room no. 219
80-309 Gdańsk
Odwołane zajęcia z dr hab. M. Bielenią-Grajewską, prof.UG
OGŁOSZENIE KONKURSU NA WYJAZD W RAMACH PROGRAMU ERASMUS+ (program KA 107) Universidade Federal de Goiás w Brazylii
Odwołane zajęcia z dr Wojtyną 29 .03.2022
Potrzebna pomoc ! Szukamy wolontariuszy !
Program asystentów językowych w Hiszpanii
Szanowni Państwo,
Trzeci rok z rzędu Biuro Radcy ds. Edukacji Ambasady Hiszpanii w Polsce prowadzi nabór do programu asystentów językowych w Hiszpanii. Program ten jest skierowany do bardzo szerokiego grona odbiorców: osób z wyższym wykształceniem lub studentów ostatniego lub przedostatniego roku studiów i polega na pracy w hiszpańskim systemie edukacji w roli asystenta na lekcjach konwersacji z języka angielskiego.
Program rozpoczął się kilkadziesiąt lat temu, i ze względu na ciągłe zapotrzebowanie na tego typu asystentów w Hiszpanii, przed laty została otwarta możliwość przyjmowania osób niebędących native speakerami, ale znających angielski na znakomitym poziomie. Korzystając z tej możliwości, obywatele polscy lub inni legalnie przebywający w Polsce mogą aplikować. Nie są wymagane żadne szczególne kwalifikacje, a poziom znajomości języka angielskiego można akredytować za pomocą oficjalnych dyplomów i certyfikatów lub poprzez rozmowę kwalifikacyjną. Warunki programu mogą się nieznacznie różnić w zależności od wspólnoty autonomicznej, ale ogólna zasada jest taka, że asystenci mają 12 godzin pracy tygodniowo, za co otrzymują rekompensatę w wysokości 700€ miesięcznie. Asystentowi zawsze będzie towarzyszył nauczyciel prowadzący dany przedmiot i będzie on przede wszystkim starał się współpracować w ćwiczeniach z zakresu konwersacji, które zostaną mu przydzielone, oraz wspierać nauczyciela na lekcji. Jedną z atrakcji tego programu jest to, że jest on kompatybilny z każdą inną działalnością (akademicką lub zawodową, płatną lub nie), ponieważ pozostawia dużo wolnego czasu. Pozwala również na całkowitą integrację asystenta zarówno w szkole, jak i w środowisku. Jest to jeden z najlepszych sposobów na poznanie hiszpańskiego systemu edukacji, od tzw. środka, jak i na wspaniałe zanurzenie się w języku w bardzo sprzyjających warunkach.
W zeszłym roku wyjechało sześćdziesięciu kandydatów, którzy już korzystają z tego doświadczenia i niektórzy z nich poprosili o przedłużenie. W tym roku mamy 60 miejsc. Jeżeli kandydaci się sprawdzą, jest prawdopodobne, że program ten pozwoli na wysyłanie do Hiszpanii coraz większej liczby polskich asystentów. Dlatego też prosimy o współpracę w rozpowszechnianiu tej informacji wśród potencjalnych zainteresowanych osób. Współpracownicy, absolwenci, z którymi pozostajecie w kontakcie… W czasach pandemii nie zawsze jest łatwo dotrzeć do wszystkich potencjalnych odbiorców naszych programów, a ten na pewno jest tego wart.
Wszystkie informacje w tym zakresie można znaleźć na stronie internetowej naszego biura oraz na oficjalnej stronie programu (z instrukcjami, tutorialami i innymi dokumentami przetłumaczonymi na język angielski).
Oczywiście jesteśmy do dyspozycji, aby odpowiedzieć na wszelkie pytania i przeprowadzić przez proces aplikacji. Skontaktuj się z nami w języku polskim, angielskim lub hiszpańskim, telefonicznie pod numerem 226 269 811 lub e-mailem pod adresem asesoriaeducacion.pl@educacion.gob.es
Wszystkie informacje można znaleźć na następującym linku w usłudze Google Drive.
Łączę serdeczne pozdrowienia,
José Ramón Horrillo Estrella
Asesor w Biurze Radcy ds. Edukacji
Asesoría Técnica Docente
Consejería de Educación
Embajada de España en Polonia
ul.Fabryczna 16/22, lokal 22
00-446 Varsovia
Tel: +48 (22) 6269811/12
Fax:+48 (22) 6220733
asesoriaeducacion.pl@educacion.gob.es
www.mecd.gob.es/polonia