Wybrane publikacje / Selected publications

Najważniejsze Publikacje Zakładu 2017-2021 / Selected Publications 2017-2021

In the memory of Professor Jerzy Limon:

 

  • (2017) Mirosława Modrzewska, “Byron’s manipulation of authors and addressees in his comical political poems”. Byron: The Poetry of Politics and the Politics of Poetry (eds.) Roderick Beaton and Christine Kenyon Jones, Oxon: Routlege 2017 (32-43).
  • (2017) Mirosława Modrzewska, „The Memory of Seventeenth-Century Culture in Byron”, Literature and Cultural Memory (eds.) Mihaela Irimia, Dragoş Manea, Andreea Paris, seria: Internationale Forschungen zur Allegemeinen und vergleichenden Literaturwissenschaft, series ed. Norbert Blachleitner, vol. 194, (188-199).
  • (2017) Tylicki, Jacek, Jacek Żukowski, and Agnieszka Żukowska, eds. Art of the Southern Netherlands, Gdańsk, and the Polish-Lithuanian Commonwealth. Gdańsk: The Gdańsk Shakespeare Theatre.
  • (2017) Mirosława Modrzewska i Stanisław Modrzewski “Navigational Approximations in Joseph Conrad’s World at Sea” Romantic Ambiguities. Abodes of the Modern (festschrift for Christoph Bode, German Society for English Romanticism [GER]). Studien zur Englischen Romantik, 20. Eds. Sebastian Domsch, Christoph Reinfandt and Katharina Rennhak, Trier:WVT Wissenschaftlicher Ferlag Trier.
  • (2018) Limon, Jerzy. Szekspir bez cenzury. Erotyczny żart na scenie elżbietańskiej. [Shakespeare uncensored: Erotic pun on the Elizabethan stage]. Gdańsk: Fundacja Terytoria Książki.
  • (2018) „Byronic Narrative Poems by Juliusz Słowacki” Essays on Byron in Honour of Dr Peter Cochran: Breaking the Mould (eds. Malcolm Kelsall and Mirka Horova), Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, (16-31).
  • (2018) Mirosława Modrzewska, „Królem być” - Jerzego Limona „Młot na poetów...”. Pośród nas: twórcy pomorscy i gdańscy: rozmowy niedokończone, vol. 2 / (eds.) Grażyna i Feliks Tomaszewscy oraz Mirosława i Stanisław Modrzewscy, Gdańsk; Sopot: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, pp. 150-158. ISBN: 978-83-7865-697-5.
  • (2018) Mirosława Modrzewska (ed.) Pośród nas: twórcy pomorscy i gdańscy: rozmowy niedokończone, vol 2. (co-edited with Grażyna Tomaszewska, Feliks Tomaszewski, Stanisław Modrzewski). Gdańsk; Sopot: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
  • (2018) Wiśniewski Tomasz: Beckett w Polsce - wyzwania na dziś, Tekstualia. Palimpsesty Literackie Artystyczne Naukowe, 2018, nr 4 (55), s.3-9.
  • (2018) Wiśniewski Tomasz, Kręglewska Katarzyna: Ku przymierzu widowni ze sceną, czyli "Wesele..." Gardzienic, Konteksty. Polska Sztuka Ludowa, 2018, vol. 72, nr 1-2, s. 309-318.
  • (2018) Wiśniewski Tomasz: Mistrzostwo performatywnej "nażywości": obchody czterdziestolecia istnienia Ośrodka Praktyk Teatralnych "Gradzienice", Konteksty. Polska Sztuka Ludowa, 2018, vol. 72, nr 1-2, s.268-272.
  • (2019) Mirosława Modrzewska (ed.) Pośród nas: twórcy pomorscy i gdańscy: rozmowy niedokończone, vol 3. (co-edited with Grażyna Tomaszewska, Feliks Tomaszewski, Stanisław Modrzewski).
  • (2019) Mirosława Modrzewska i Maria Fengler, “Byron: Reality, Fiction and Madness”. Transatlantic Studies in British and North American Culture, nr 30, 2020, Berlin, Peter Lang Publishing Group.
  • (2019) Mirosława Modrzewska, “The Institution of Romanticism in Polish Culture: Trends and Politics”, in collaboration with Grażyna B. Tomaszewska, The politics of romanticism: selected papers from the Bamberg Conference of the German Society for English Romanticism / Fischer Pascal, Houswitschka Christoph (red.), Studien zur englischen Romantik, 2019, nr 22, Trier, Wissenschaftlicher Verlag Trier, (155-162).
  • (2019) Mirosława Modrzewska, „Romantyczna groteska George’a Gordona Byrona”, Tekstualia. Palimpsesty Literackie Artystyczne Naukowe, 2019, nr 4 (59), s.27-40.
  • (2019) Żukowska, Agnieszka. “‘Animated porcelain of the court’: Stuart Masquers as Magical Automata.” In Performances at Court in the Age of Shakespeare, edited by Sophie Chiari and John Mucciolo, 176-90. Cambridge: Cambridge University Press.
  • (2019) Wiśniewski Tomasz, Kręglewska Katarzyna: From "Waiting for Godot" to Andrzej Stasiuk: three approaches to Beckett in Poland, Samuel Beckett Today/ Aujourd'hui, 2019, vol. 31, nr 2, s. 263-277. DOI:10.1163/18757405-03102006.
  • (2019) Wiśniewski Tomasz: Liveness in Polish experimental theatre since 1918, W: Performances Culturais: Memórias e Sensibilidades / Weber Santor Nádia Maria, Corrêa de Camargo Robson (red.), Série História, Cultura e Identidades , 2019, vol. 1, nr 7, Porto Alegre, Editora Fi, s.21-33, ISBN 978-85-5696-741-1.
  • (2020) Mirosława Modrzewska, “The Wordsworthian and the Byronic the Byronic romantic canon in the ‘supposed confessions’ of Alfred Tennyson”, Świat Tekstów. Rocznik Słupski, 2020, nr 18, s.69-81.
  • (2020) „Polski mikrokosmos” według Teatru Wierszalin a odbiorca globalny, 2020/3 (330) - Archiwa - Teatr Wierszalin - Teatr Węgajty - Konteksty. Polska Sztuka Ludowa, str. 133-138.
  • (2020) Gibińska, Marta, Małgorzata Grzegorzewska, Agnieszka Żukowska, and Jacek Fabiszak, eds. This Treasure of Theatre: Shakespeare and the Arts from the Early Modern Period to the Twenty-first Century: Essays in Honour of Professor Jerzy Limon. Gdańsk: słowo/obraz terytoria, Fundacja Terytoria Książki.
  • (2020) Wiśniewski Tomasz: Szpargały w teatrze. Kilka słów wprowadzenia do tematu archiwów, Konteksty. Polska Sztuka Ludowa, 2020, vol. 73, nr 1-2, s. 66-68.
  • (2020) Wiśniewski Tomasz: Teatr Wierszalin w czterech odsłonach, Konteksty. Polska Sztuka Ludowa, 2020, vol. 74, nr 3, s.193-198.
  • (2020) Wiśniewski Tomasz: "Podejrzenia na temat ludzkiej natury". Rozmowa z Piotrem Tomaszukiem, Konteksty. Polska Sztuka Ludowa, 2020, vol. 74, nr 3, s.107-112.
  • (2020) Wiśniewski Tomasz: Dobre gotowe narzędzia. Rozmowa z Katarzyną Siergiej, Konteksty. Polska Sztuka Ludowa, 2020, vol. 74, nr 3, s.189-190.
  • (2020) Wiśniewski Tomasz: Sznurek i prawdziwe drzwi. Rozmowa z Dariuszem Matysem, Konteksty. Polska Sztuka Ludowa, 2020, vol. 74, nr 3, s.191-192.
  • (2020) Wiśniewski Tomasz (red.): Almanach Between na rok 2020: Kosmopolis, 2020, Gdańsk, Wydawnictwo Maski, 129 s., ISBN 978-83-64088-81-0.
  • (2020) Dobkowska, Sylwia. Kosmopolis – The Between.Pomiędzy Festival of Literature and Theatre. The Theatre Times, 2020. https://thetheatretimes.com/kosmopolis-the-between-pomiedzy-festival-of-literature-and-theatre/.
  • (2020) Dobkowska, Sylwia i Meghan Kuckelman Beverage. Physical Poetry: Using Japanese Butō in an EFL Poetry Performance Project. English in Education, 1/54, 2020, str. 58-73.
  • (2021) Gredżuk, Szymon i Sylwia Dobkowska. Kumiodori - teatr królestwa Riukiu. Didaskalia, 161, 2021. https://didaskalia.pl/pl/artykul/kumiodori-teatr-krolestwa-riukiu.
  • (2021) Dobkowska, Sylwia. Separate Yet Together: The Twelfth International Between.Pomiędzy Festival of Literature and Theatre. The Theatre Times, 2021. https://thetheatretimes.com/separate-yet-together-the-twelfth-international-between-pomiedzy-festival-of-literature-and-theatre.
  • (2021) Wiśniewski Tomasz: Exluding visions of life in poems by Thom Gunn, W: A companion to contemporary British and Irish poetry, 1960-2015 / Görtschacher Wolfgang, Malcolm David (red.), Blackwell Companions to Literature and Culture, 2021, nr 103, Nowy Jork; Chichester, Wiley-Blackwell, s.501-510, ISBN 978-1-11884-320-8.
  • (2021) Wiśniewski Tomasz: Grzegorz Bral: cosmopolitan experiments in theatre, W: 20 ground-breaking directors of Eastern Europe: 30 years after the fall of the iron curtain / Stefanova Kalina, Carlson Marvin (red.), 2021, Cham, Palgrave Macmillan, s.1-15, ISBN 978-3-030-52934-5. DOI:10.1007/978-3-030-52935-2_1.
  • (2021) Wiśniewski Tomasz: Włodzimierz Staniewski: (re-)constructing traditions and archetypes, W: 20 ground-breaking directors of Eastern Europe: 30 years after the fall of the iron curtain / Stefanova Kalina, Carlson Marvin (red.), 2021, Cham, Palgrave Macmillan, s. 221-236, ISBN 978-3-030-52934-5. DOI:10.1007/978-3-030-52935-2_18.
  •  
Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: wtorek, 22. Czerwiec 2021 - 12:22; osoba wprowadzająca: Ewa Jaros Ostatnia zmiana: wtorek, 22. Czerwiec 2021 - 12:22; osoba wprowadzająca: Ewa Jaros