WARSZTATY INTERPRETACYJNE

WARSZTATY INTERPRETACYJNE dla nauczycieli języka polskiego

 

W związku z zakończeniem edycji tegorocznej Okręgowej Olimpiady Literatury i Języka Polskiego oraz realizacją projektu  MNiSW

„Ponowoczesna dydaktyka polonistyczna. Teoria i praktyka”

( Nr   0183/NPRH4/H2a/83/2016)

w dniu  8 czerwca (sobota) 2019  na Wydziale Filologicznym, ul. Wita Stwosza 55, 80-952 Gdańsk, w godzinach 10.00-16.00   

odbędą się    w a r s z t a t y    i n t e r p r e t a c y j n e    dla nauczycieli

dotyczące wykorzystania w praktyce szkolnej ponowoczesnych strategii interpretacyjnych

 

 

Program spotkania

10.00-11.30

Spotkanie plenarne  w auli 1.48 (parter), na którym:

 

  1. Podsumowane zostaną osiągnięcia uczniów i ich nauczycieli-opiekunów w tegorocznej edycji Okręgowej Olimpiady Literatury i Języka Polskiego w województwie pomorskim. Komitet Główny zakwalifikował do etapu centralnego z województwa pomorskiego 18 osób. Spośród nich aż 16. uczniów zostało finalistami 49 Olimpiady Literatury i Języka Polskiego, a jedna została laureatką III stopnia (Katarzyna Kania z I LO w Wejherowie).
  2. Zaprezentuje się główne założenia i rezultaty związane z projektem „Ponowoczesna dydaktyka polonistyczna. Teoria i praktyka”.

 

  1. Przedstawi się problemy związane z tworzeniem oraz testowaniem w szkołach narzędzi dydaktycznych wykorzystujących poststrukturalistyczne strategie interpretacji w praktyce szkolnej.
  2. Zaprezentuje się trzy tomy serii „Ponowoczesna dydaktyka polonistyczna. Teoria i praktyka”:
  • monografię Laury Szczepaniak-Sobczyk, E-learning w edukacji humanistycznej, Wyd. UG Gdańsk 2016
  • monografię wieloautorską, Adaptacje. Szkolne użycia ponowoczesnej (anty)teorii literatury, Wyd. UG, Gdańsk 2018
  • monografię Marii Szoski, Trudna obecność. Film w edukacji polonistycznej a interpretacja, Wyd. UG, Gdańsk 2019

Uwaga: odebranie kompletu książek przez nauczycieli, którzy testowali narzędzia dydaktyczne odbędzie się przed wejściem do auli 1.48, w godz. 9.30 -10.00.

11.30-12.00

Przerwa kawowa – barek na parterze

12.00-16.00

Warsztaty interpretacyjne

Obecni nauczyciele podzielą się na trzy grupy, z których każda będzie uczestniczyć w zajęciach kolejno u trzech prowadzących: członków zespołu tworzącego narzędzia dydaktyczne i testujących je w wybranych szkołach.

1) 12.00-13.00 

s. 3.59 – grupa 1: film w różnych strategiach interpretacyjnych

prowadząca: dr Maria Szoska

s. 3.60 – grupa 2: dekonstrukcja na lekcjach polskiego (na przykładzie Lalki Prusa) prowadząca: dr Anna Adamiec

s. 3.61 – grupa 3: Zapolska w krytyce feministycznej i kulturowej teorii literatury

prowadząca: dr Bogumiła Brogowska

13.00-13.15 przerwa (bufet kawowy obok sal warsztatowych)

13.15-14.15

s. 3.59 – grupa 1: film w strategiach interpretacyjnych

prowadząca: dr Maria Szoska

s. 3.60 – grupa 2: dekonstrukcja w Lalce Prusa (pani Meliton a Wokulski)

prowadząca: dr Anna Adamiec

s. 3.61 – grupa 3: Zapolska w krytyce feministycznej i kulturowej teorii literatury

prowadząca: dr Bogumiła Brogowska

14.15-14.30 – przerwa

3) 14.30-15.30

s. 3.59 – grupa 1: film w strategiach interpretacyjnych

prowadząca: dr Maria Szoska

s. 3.60 – grupa 2: dekonstrukcja w Lalce Prusa (pani Meliton a Wokulski)

prowadząca: dr Anna Adamiec

s. 3.61 – grupa 3: Zapolska w krytyce feministycznej i kulturowej teorii literatury

prowadząca: dr Bogumiła Brogowska

 

Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: wtorek, 4. Czerwiec 2019 - 07:53; osoba wprowadzająca: Izabela Sułecka Ostatnia zmiana: piątek, 7. Czerwiec 2019 - 08:50; osoba wprowadzająca: Izabela Sułecka