Tutoring. Oferta dla studentów Wydziału Filologicznego

 

Są jeszcze miejsca u następujących tutorów:


dr Tomasz Wiśniewski z Instytutu Anglistyki Amerykanistyki, kierownik Beckett Research Group  in Gdańsk, e-mail: tomasz.wisniewski@ug.edu.pl

Język tutorialu: angielski


EKSPERYMENTY BECKETTA. Prowadzone w ramach kursu spotkania kierowane są do studentów i doktorantów zainteresowanych twórczością Samuela Becketta. Skupiać się będziemy przede wszystkim na tym co zadziwiające, niezrozumiałe, śmieszne, niepokojące, wybudzające nas z codziennych przyzwyczajeń. Do uczestnictwa w kursie zapraszam anglistów, polonistów, romanistów, teatrologów, kulturoznawców – słowem humanistów wszelkich kierunków – osoby już zaznajomione z twórczością Becketta, jak i te dla których Beckett jest postacią intrygującą, choć całkowicie niezrozumiałą. Rozmawiać będziemy o dramacie jak i prozie irlandzkiego noblisty. Nie zapomnimy przy tym, że był on również poetą. Najważniejsze będą eksperymenty Becketta. Lecz nie można o nich dyskutować bez rozpoznania ech przemieszanych w jego twórczości tradycji. Uczestnicy proponowanego tutorialu przygotowywani będą do uczestnictwa w seminarium beckettowskim odbywającym się cyklicznie w  ramach festiwalu BETWEEN. POMIĘDZY.
Wszelkie pytania i zgłoszenia proszę kierować na mój adres: tomasz.wisniewski@ug.edu.pl

 


dr Grzegorz Grzegorczyk z Katedry Lingwistyki Stosowanej i Translatoryki w Instytucie Skandynawistyki i Lingwistyki Stosowanej e-mail: grzegorz.grzegorczyk@ug.edu.pl

Język tutorialu: angielski


Czy interesuje Cię coś poza nauką "w standardzie"?
Czy zauważasz, że studia, to coś więcej niż chodzenie na wykłady i ćwiczenia?
Czy Twoje potrzeby intelektualne wyrastają ponad przeciętność?
Czy czujesz potrzebę porozmawiania o sprawach "z wyższej półki"
intelektualnej i rozwojowej?
Jeśli Twoja odpowiedź na którekolwiek z powyższych pytań brzmi TAK, już teraz dostajesz niesamowitą i unikalną możliwość intelektualnego i osobowościowego rozwoju poprzez udział w tutorialach akademickich. Poczas regularnych spotkań jeden na jeden w atmosferze głębszego namysłu i nieskrępowanej rozmowy będziemy mieli szansą wspólnie dokonać odkryć z dziedziny jezyka, komunikacji lub przekładu.
Proces, który Ci proponuję, to seria 90-minutowych tutoriali, gdzie masz na wyłączność swojego Osobistego Tutora, opiekuna i towarzysza w odkrywaniu tego, co może być dla Ciebie ważne nie tylko naukowo, ale i w rozwijaniu siebie jako homo sapiens.
To Ty zdecydujesz, dokąd ta podróż może Cię doprowadzić, a ja pomogę Ci właściwie dobrać Twój bagaż wiedzy i dam Ci odpowiednie wkazówki dojazdu.
Od Ciebie poproszę o zaangażowanie i regularność spotkań. Tylko i aż tyle.
Niestety, moja oferta jest mocno limitowana. Mam tylko 2-3 miejsca, dlatego, jeśli napisz do mnie już teraz. Decyduje kolejność zgłoszeń.

mgr Paula Gorszczyńska z Instytutu Anglistyki i Amerykanistyki, e-mail: paulagor@gmail.com

Język tutorialu: angielski


Audiodeskrypcja - obraz filmowy w słowach. W ramach spotkań będziemy opracowywać wybrane przez studentów materiały wideo pod kątem opisu scen na potrzeby osób niewidzących (audiodeskrypcja) i niesłyszących (napisy dla osób niesłyszących). Poznamy przy tym narzędzia do montażu dźwięku nagranego przez samych studentów i nakładania napisów na odpowiednie fragmenty obrazu. Nasze dzieło zwieńczy pokaz kinowy z udziałem rzeczywistych odbiorców, który odbędzie się na początku przyszłego roku. Część zajęć będzie miała charakter warsztatowy. Pozostałe będą realizowane w trybie spotkań tutora z indywidualnymi studentami. Lista chętnych jest już zamknięta, ale dla tych prawdziwie zmotywowanych znajdzie się jeszcze miejsce.


dr Anna Malcer-Zakrzacka – redaktor strony interentowej Wydziału Filologicznego e-mail:malcer@ug.edu.pl

Język tutorialu: polski


Teoria i praktyka dziennikarstwa. W ramach tutoringu zajmiemy się wspólnie ze studentem specyfiką różnych gatunków dziennikarstwa m.in.: reportażu, felietonu, wywiadu, ich podstawami teoretycznymi i praktycznymi. Podejmiemy próbę znalezienia frapującego tematu, dokonamy wyboru i selekcji materiału, poszukamy wskazówek teoretycznych u najlepszych praktyków reportażu literackiego, felietonu czy wywiadu m.in.: M. Wańkowicz, R. Kapuściński, H. Krall, M. Szczygieł.

Praktyka i doświadczenie dziennikarskie, które zdobyłam pracując m.in. w gazecie codziennej, pomoże nam w pracy nad teorią gatunków i praktyką pisarską. Poszukamy motywacji do podejmowania własnych prób dziennikarskich. Przy użyciu eseju angielskiego oraz dyskusji rozwiniemy spektrum zainteresowań i możliwości. Efektem tutorialu może być artykuł, który student opublikuje w „Gazecie Uniwersyteckiej”, "Forum Akademickim" lub zaproponuje wybranej przez siebie gazecie: codziennej, tygodnikowi, miesięcznikowi, kwartalnikowi, rocznikowi. Jestem otwarta na inne, indywidualne naukowe potrzeby studenta, którymi możemy się wspólnie zająć. Zapraszam do kontaktu.

 

Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: poniedziałek, 9. Listopad 2015 - 23:16; osoba wprowadzająca: Katarzyna Kręglewska-Powązka Ostatnia zmiana: piątek, 13. Listopad 2015 - 20:56; osoba wprowadzająca: Katarzyna Kręglewska-Powązka