Tutoring. Oferta dla studentów Wydziału Filologicznego
Są jeszcze miejsca u następujących tutorów:
dr Tomasz Wiśniewski z Instytutu Anglistyki Amerykanistyki, kierownik Beckett Research Group in Gdańsk, e-mail: tomasz.wisniewski@ug.edu.pl
Język tutorialu: angielski
dr Grzegorz Grzegorczyk z Katedry Lingwistyki Stosowanej i Translatoryki w Instytucie Skandynawistyki i Lingwistyki Stosowanej e-mail: grzegorz.grzegorczyk@ug.edu.pl
Język tutorialu: angielski
mgr Paula Gorszczyńska z Instytutu Anglistyki i Amerykanistyki, e-mail: paulagor@gmail.com
Język tutorialu: angielski
Audiodeskrypcja - obraz filmowy w słowach. W ramach spotkań będziemy opracowywać wybrane przez studentów materiały wideo pod kątem opisu scen na potrzeby osób niewidzących (audiodeskrypcja) i niesłyszących (napisy dla osób niesłyszących). Poznamy przy tym narzędzia do montażu dźwięku nagranego przez samych studentów i nakładania napisów na odpowiednie fragmenty obrazu. Nasze dzieło zwieńczy pokaz kinowy z udziałem rzeczywistych odbiorców, który odbędzie się na początku przyszłego roku. Część zajęć będzie miała charakter warsztatowy. Pozostałe będą realizowane w trybie spotkań tutora z indywidualnymi studentami. Lista chętnych jest już zamknięta, ale dla tych prawdziwie zmotywowanych znajdzie się jeszcze miejsce.
dr Anna Malcer-Zakrzacka – redaktor strony interentowej Wydziału Filologicznego e-mail:malcer@ug.edu.pl
Język tutorialu: polski
Teoria i praktyka dziennikarstwa. W ramach tutoringu zajmiemy się wspólnie ze studentem specyfiką różnych gatunków dziennikarstwa m.in.: reportażu, felietonu, wywiadu, ich podstawami teoretycznymi i praktycznymi. Podejmiemy próbę znalezienia frapującego tematu, dokonamy wyboru i selekcji materiału, poszukamy wskazówek teoretycznych u najlepszych praktyków reportażu literackiego, felietonu czy wywiadu m.in.: M. Wańkowicz, R. Kapuściński, H. Krall, M. Szczygieł.
Praktyka i doświadczenie dziennikarskie, które zdobyłam pracując m.in. w gazecie codziennej, pomoże nam w pracy nad teorią gatunków i praktyką pisarską. Poszukamy motywacji do podejmowania własnych prób dziennikarskich. Przy użyciu eseju angielskiego oraz dyskusji rozwiniemy spektrum zainteresowań i możliwości. Efektem tutorialu może być artykuł, który student opublikuje w „Gazecie Uniwersyteckiej”, "Forum Akademickim" lub zaproponuje wybranej przez siebie gazecie: codziennej, tygodnikowi, miesięcznikowi, kwartalnikowi, rocznikowi. Jestem otwarta na inne, indywidualne naukowe potrzeby studenta, którymi możemy się wspólnie zająć. Zapraszam do kontaktu.