Tropem nadbałtyckich tajemnic - gra
W Instytucie Filologii Polskiej w ramach programu Promocja języka polskiego Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA) jest realizowany projekt, w ramach którego powstała interaktywna gra przeglądarkowa Tropem nadbałtyckich tajemnic. Gra była tworzona przede wszystkim z myślą o realizujących program slawistyczny studentach Uniwersytetu Stambulskiego, a także mieszkających w Polsce obcokrajowcach uczących się języka polskiego, ale dostępna jest dla wszystkich zainteresowanych kulturą i historią Gdańska. Projekt stał się bowiem okazją do zaproszenia do poznania wybranych gdańskich instytucji kultury, podzielenia się przekazem na temat ważnych kart z historii Gdańska oraz pokazania atrakcyjnych, ale niekiedy nieoczywistych miejsc na kulturowej mapie naszego miasta. Wypełniając misję odnalezienia ukrytego przez Merkurego trójzębu Neptuna, gracze mogą przemierzać ulice Gdańska, rozwiązywać quizy, zbierać trofea i oczywiście uczyć się języka polskiego.
Zespół koordynujący działania projektowe tworzą: dr Beata Jędrzejczak (kierownik projektu) i Anna Reglińska-Jemioł z Instytutu Filologii Polskiej Wydziału Filologicznego UG oraz dr Wacław Kulczykowski z Wydziału Historycznego. Partnerem projektu jest Doç.Dr. Seyyal Kӧrpe Kemer z Uniwersytetu Stambulskiego (Turcja).
Gra Tropem nadbałtyckich tajemnic jest dostępna bezpłatnie i bez żadnych ograniczeń pod linkiem:
Zachęcamy do grania!
Materiały promujące grę TNT powstały w ramach realizacji przedmiotu sztuka reklamy, prowadzonego przez dr Beatę Jędrzejczak. Autorami materiałów reklamowych są: Paula Albecka, Julia Kalima i Anna Sapowicz (studentki I roku magisterskich studiów uzupełniających, filologia polska, spec. media i PR) oraz grafik Michał Sapowicz.
Projekt jest realizowany dzięki dofinansowaniu Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej NAWA w ramach programu Promocja języka polskiego.