dr hab. Grzegorz Piotrowski - Wypromowane prace licencjackie i magisterskie

dr  hab. Grzegorz Piotrowski – Wypromowane prace licencjackie i magisterskie*

 

Prace magisterskie

 

2018

Polska piosenka jazzowa na przykładzie wybranych utworów ze „Śpiewnika Nahornego” Włodzimierza Nahornego

Emisja głosu w muzyce jazzowej i rozrywkowej – współczesne koncepcje a praktyka

„Beef” a muzyka hip-hopowa lat dziewięćdziesiątych XX wieku

„Pani Róża”. Słowo, muzyka i śpiew w twórczości Wandy Warskiej

Indywidualny język muzyczny Bobby’ego McFerrina. Improwizacja i circlesong

Marketing w biznesie muzycznym na przykładzie muzyki rozrywkowej i jazzowej

Nowa jakość w muzyce improwizowanej – synteza jazzu i muzyki elektronicznej

 

2017

An Tusheng Improwizacja w wokalistyce jazzowej

Basiukiewicz Mikołaj Rola muzycznych „korzeni” w twórczości współczesnych pianistów jazzowych

Berner Bartosz Praktyka wykonawcza w musicalu „klasycznym” w kontekście pracy aktora scen muzycznych nad sobą

Charchuła Małgorzata Tatuaż – charakterystyka zjawiska i jego związku z kreowaniem oraz ekspresją tożsamości

Chen Yijing Między Europą i Chinami – emisja głosu w śpiewie. Porównanie

Krasucka Izabela Tekściarz jako profesja. Specyfika zawodu – wybrani artyści – dzieła

Ruszkowski Paweł Aojde. O spotkaniach słowa z muzyką ze szczególnym uwzględnieniem piosenki poetyckiej w Polsce

Stępień Agnieszka Przesądy przynoszące nieszczęście. Analiza współczesnego postrzegania przesądów na podstawie wypowiedzi studentów Uniwersytetu Gdańskiego

Theisebach Dorota Media i technologia dźwignią przemysłu muzycznego w XXI wieku

Winnicka Martyna Pomiędzy sztuką a kiczem – jak i dlaczego ludzie indywidualizują swoje otoczenie

Wójcik Jakub Indywidualny język improwizatorski i kompozytorski francuskiego gitarzysty awangardowego Marca Ducreta

 

2016

Bieńkowska Katarzyna Ewolucja zawodu fryzjera – od rzemieślnika do stylisty

Chyła Tomasz Od Seiferta do Bałdycha – skrzypce w polskim jazzie

Klepczyński Tomasz Klarnet w muzyce jazzowej na przestrzeni lat – rozwój czy degradacja

Kosewski Piotr Współczesny spektakl dziwolągów (Aldona Orlowska – Marzia Gaggioli)

 

2015

Bartusz Adam Drugie życie Andrzeja Zauchy. Fenomen bydgoskiego festiwalu „Serca Bicie”

Czapla Paulina Od Motown sound do soul jazzu – wybrane style muzyki soulowej

Grochowska Paulina Współczesna muzyka klezmerska w Polsce – źródła, styl i przedstawiciele

Juźko Łukasz Łukasz Juźko Quartet „First Breath” – od procesu twórczego do realizacji

Otłowski Marcin Styl i język muzyczny Juliana „Cannonballa” Adderleya

Serowik Alicja Obecność muzyki kurpiowskiej w muzyce folkowej, klasycznej i jazzowej

Wandzilak Michał Harmonia współczesnej pianistyki jazzowej na przykładzie wybranych kompozycji Brada Mehldau oraz Roberta Glaspera

 

2014

Hedzik Khristsina Jazz w Armenii i Azerbejdżanie. Styl i przedstawiciele

Hodowaniec Anna Fenomen Kabaretu Starszych Panów

Gajdzica Magdalena Songwriting – analiza procesu twórczego

Janek Marcin Segregacja rasowa w życiu i twórczości amerykańskich muzyków jazzowych

Janusz Gabriela Muzyka ludowa jako inspiracja. Rozważania wokół wybranych przykładów polskiego jazzu i folku

Kamiński Rafał Autodestrukcja w życiu i twórczości Violetty Villas

Maciaszczyk Agnieszka Kalina Jędrusik – artystka piosenki

Pietrzak Adam Partnerstwo muzyczne na przykładzie albumów Herbiego Hancocka „Possibilities”, „River. The Joni Letters” oraz „The Imagine Project”

Weroniecki Krzysztof Twórczość Jamiego Culluma – styl wykonawczy i kompozytorski (na wybranych przykładach)

Zielińska Katarzyna Ewolucja muzyki soul na przestrzeni lat 1950–2010

 

2013

Bigaj Agnieszka Neo-soul. Historia, styl oraz najważniejsi artyści

Kawa Barbara Wybrane aspekty psychologiczne i fizyczne w nauczaniu wokalistów rozrywkowych i jazzowych

Knitter-Posiewnik Joanna Amerykański folk z początku XX wieku. Rodowód, tematyka, harmonia, przedstawiciele

Pałasz Kamila Pieśń w Kościele Zielonoświątkowym w Polsce – geneza i rozwój w latach 1945–2013

Malcolm William Theme songs z amerykańskich kreskówek na tle przemian muzyki popularnej w latach 1957–1989

Woźniak Hanna Belt. Rozwijanie rejestru piersiowego u kobiet na podstawie własnych doświadczeń pedagogicznych

 

 

Prace licencjackie

 

2015

Berent Anna Europejscy reżyserzy w Hollywood a amerykański system produkcji filmowej (von Stroheim – Lubitsch – Sjöström)

Hejger Alicja Medialny wizerunek polskich trawelebrytów

Karendys Łukasz Tematyka kulturalna w prasie peerelowskiej (przyczynek)

Lange Michał Funkcjonowanie współczesnego rynku muzyki pop w Polsce

Lewna Sara Aktywność studentów kulturoznawstwa Uniwersytetu Gdańskiego na portalu Facebook

Mazelewska Agnieszka Muzyka trance i jej wpływ na odbiorcę

Ostrowski Piotr Przekształcenia przestrzeni publicznej miasta Gdańska

 

2014

Kardaczyńska Aleksandra „Elegie duinejskie” Rainera Marii Rilkego w świetle śruti

Kąkel Marta Świat w oczach starego mistrza. Późna twórczość Romana Polańskiego

Olesińska Klaudia Blog jako miejsce autoprezentacji i interakcji

Tonderys Jagoda Preferencje muzyczne studentów kulturoznawstwa na Uniwersytecie Gdańskim

Tyborczyk Karolina „Cywilizacja śmierci”? Obrazy Przystanku Woodstock

Tyburska Aleksandra Berek w komorze gazowej. Obraz Zagłady w krzywym zwierciadle sztuki najnowszej

Wojtal Aneta Parkour – sztuka otwarta dla wszystkich?

 

2013

Bartusz Adam Współczesne interpretacje utworów Andrzeja Zauchy na przykładzie płyty Kuby Badacha „Obecny”

Bućko Agata Marilyn Monroe oczami Arthura Millera

Chojnacki Paweł „Peneriada” a „Jeżycjada”. Obraz Jeżyc w twórczości Małgorzaty Musierowicz i Ryszarda Andrzejewskiego

Czapla Paulina Wszechstronność w muzyce pop – o twórczości Roisin Murphy

Grochowska Paulina „Summertime” Gershwina. Od opery, przez musical, po standard jazzowy

Gzyl Jeremiasz Współczesny musical na przykładzie repertuaru Teatru Muzycznego w Gdyni w latach 2001–2012

Jackowska Patrycja Muzyka jako lekarstwo. Wokół „Muzykofilii” Olivera Sacksa

Jacuta Anna Dwie maski Davida Bowie

Juźko Łukasz Spirituals w muzyce Billy’ego Harpera – „If Our Hearts Could Only See”

Kamieniarz Filip George Benson – gitarzysta i wokalista

Kowalewska Aneta Życie a sztuka. Analiza porównawcza wizerunków scenicznych Janis Joplin, Freddiego Mercury’ego i Beyonce Knowles

Marchlewicz Miłosz Reggae jako muzyka popularna

Otłowski Marcin Saksofoniści Milesa Davisa. Wybrani instrumentaliści z ważniejszych projektów trębacza

Skowrońska Aleksandra Caprasque. O społecznym kinie Franka Capry po Wielkim Kryzysie

Sudoł Katarzyna Lady Gaga – ikona ponowoczesności

Szczurek Anna Styl wokalny i improwizatorski Anity O’Day

 

2012

Gawron Marcelina Determinanty indywidualnego stylu muzycznego na przykładzie jazzu

Gedzik Khristyna Fenomen wschodniego etnojazzu

Guza Artur „Droga Krzyżowa” Artura Guzy. Od koncepcji do realizacji

Janusz Gabriela Vocalese – styl i jego przedstawiciele

Kaczor Agnieszka Czy Miss to Madame, czy może już zupełnie inna Pani? Opera „Madama Butterfly” jako źródło inspiracji dla musicalu „Miss Sajgon”

Kamiński Rafał Autodestrukcja a życie i twórczość na przykładzie Amy Winehouse

Kinder Karolina Wykorzystanie technik studyjnych w sztuce wokalnej

Łabuda Agnieszka Scat – wprowadzenie

Maciaszczyk Agnieszka Piosenkarstwo totalne. Rozważania o sztuce Ewy Demarczyk. Esej

Piestrzyńska Pola Artykulacja w śpiewie – jej rola i problemy z nią związane

Roszkowski Kacper Sonny Rollins – zastosowanie skal

Sadowska Agata Natural Voice Perfection jako technika wokalna

Serowik Alicja Ella Fitzgerald – pierwsza dama jazzu. Życie i działalność artystyczna w latach 1945–1965

Wandzilak Michał Idee postmodernizmu w kompozycjach Johna Zorna

Weroniecki Krzysztof Gra i śpiew – aspekty podwójnej działalności muzycznej

Zdrojewska Alicja Droga Raya Charlesa do roku 1980

Zielińska Katarzyna Wpływ 52nd Street w Nowym Jorku na rozwój jazzu

Żarnoch Piotr Curtis Fuller – język improwizacji w utworze „Heart and Soul” H. Carmichaela

 

2011

Bigaj Agnieszka Motown Records – legendarna wytwórnia muzyczna z Detroit. Historia, styl oraz najważniejsi artyści

Broniewska Anita Motywy skrzypcowe w filmie

Dysarz Magdalena Luj kontra ciota. Nowy typ bohaterów w powieściach gejowskich Michała Witkowskiego?

Frasz Aleksandra Fenomen alternatywnej muzyki skandynawskiej na przykładzie Szwecji i Islandii

Goliasz Magdalena Polska piosenka aktorska a jazz

Jaszcza Magdalena Upowszechnianie muzyki ludowej w PRL-u

Knitter-Posiewnik Joanna Delta blues i jego obecność w Polsce

Kosakowska Karolina Gry, zmysły, -izmy. O „Słowackim wysp tropikalnych” Michała Choromańskiego

Lewna Natalia The Police w japońskiej taksówce, czyli o muzyce w powieściach Harukiego Murakamiego

Majda Krzysztof Funk music. Styl, historia, przedstawiciele. Wprowadzenie

Merda Karolina Wokalista jako psychofizyczna całość

Miętus Marcin Autobiografizm i antyautobiografizm w filmach Woody’ego Allena

Moczyńska Paulina Polański – aktor Polańskiego

Nosewicz Daniel Styl aranżerski Clausa Ogermana

Nürnberg Katarzyna Pionierzy muzyki elektronicznej. Twórczość zespołu Depeche Mode

Paul Krzysztof John Scofield – muzyk uniwersalny

Strahl Magdalena Ciało jako narzędzie artysty. Helmut Newton – David LaChapelle

Toton Barbara Problemy techniczne i interpretacyjne u początkujących wokalistów rozrywkowych i jazzowych

Wendt-Rożnowska Monika Billie Holiday – rozwój i destrukcja

Woźniak Hanna Belt jako rodzaj głosu kobiecego. Zjawisko i repertuar

Zaborowska Katarzyna Mandopop w XXI wieku

 

2010

Augustynowicz Piotr Ponadczasowy wpływ stylu i twórczości Jimiego Hendrixa na współczesnych gitarzystów

Drewing Mateusz Talerz perkusyjny. Budowa, techniki wykonawcze i możliwości brzmieniowe w jazzie

Ebertowski Daniel Jazzowa recepcja Fryderyka Chopina

Gigiel Anna All that jazz… O związkach musicalu z jazzem

Korybalska Anna Ewolucja standardu jazzowego. „Them There Eyes” w trzech wykonaniach wokalnych

Kulaszewicz Leszek Jazz Supreme. Rozważania o dwóch albumach: „Kind of Blue” Milesa Davisa i A Love Supreme” Johna Coltrane’a

Milszewski Jakub Ponowne narodziny rocka na amerykańskim Południu. Stoner i southern rock

Motyka Aleksandra Agnieszka Chylińska – ewolucja postaci i twórczości

Niedbała Grzegorz „To była i jest magia…”. Fenomen inspiracji wybranymi osobowościami muzyki jazzowej

Paszko Tomasz Realizacja i produkcja nagrań muzyki rockowej

Sekulak Rafał Podstawy nauki śpiewu u dzieci i młodzieży

 

2009

Białecka-Rybacka Joanna Etta James. Repertuar, styl wokalny, osobowość artystyczna

Ciepłuch Małgorzata Andrzej Zaucha – historia artystycznej osobowości

Czapiewska Agnieszka Fenomen tria jazzowego. Esbjörn Svensson Trio

Ćwiek Adam Sztuka pianistyki w wiekach XVIII i XIX. Elementy ruchowe w wybranych metodach gry

Engelbrecht Anna Psychologiczny aspekt występu publicznego. Muzyk a stres

Kamińska Beata Współczesna scena gospel

Kropiewnicka Elwira Osobowość artystyczna Arethy Franklin

Malcolm William Dwa światy? Teksty amerykańskich piosenek z okresu Wielkiego Kryzysu, II wojny światowej i wojny w Wietnamie

Orłowicz Katarzyna Podstawowe elementy jazzu w początkowej nauce gry na puzonie

Pawłowska Liwia Język muzyki

Piotrowski Jan Twórczość gitarowa Pata Metheny

Rogóż Piotr Język muzyczny improwizacji Cannonballa Adderleya

Stawiński Paweł Muzyka religijna białych osadników w Nowym Świecie na przestrzeni XVI i XVII stulecia

Suchacka Aneta Techniki wokalne współczesnego wokalisty rozrywkowego

Wypych Grzegorz Gypsy swing. Charakterystyka i analiza stylu i techniki gry

Zięba Izabela Aktywizacja młodzieży na lekcjach muzyki w gimnazjum

 

2008

Galewska Aleksandra Wpływ i znaczenie klasycznego wykształcenia muzycznego na działanie i twórczość muzyka jazzowego

Krupska Joanna Mikrofon w ręku wokalisty

Pałys Jan Działalność artystyczna zespołu Trzecia Godzina Dnia

Szczepkowski Andrzej Wpływ muzyki jazzowej na muzykę klubową w oparciu o wybrane centra producenckie i sceny klubowe 1998–2008

Szutenberg Maciej Wpływ folkloru kaszubskiego na muzykę jazzową

Ślusarczyk Sebastian Estetyka doskonałości i prostoty w pianistyce Keitha Jarretta. Próba eseju

Wawrzyniak Anna Jazz w filmie fabularnym. Uwagi o historii, formach i funkcjach

Wątróbska Iwona Nowatorstwo improwizacji Charliego Parkera

 

2007

Szmuda Małgorzata Inspiracja ludowa w polskiej muzyce jazzowej i rozrywkowej

Wróbel Dorota Emisja głosu w początkowym etapie kształcenia piosenkarza i wokalisty jazzowego

 

*Spis obejmuje prace wypromowane w Katedrze Kulturoznawstwa UG i na Akademii Muzycznej w Gdańsku

 

Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: czwartek, 28. Kwiecień 2016 - 01:58; osoba wprowadzająca: Helena Draganik Ostatnia zmiana: poniedziałek, 23. Październik 2023 - 18:07; osoba wprowadzająca: Magdalena Howorus-Czajka