dr hab. Grzegorz Piotrowski - Wypromowane prace licencjackie i magisterskie
dr hab. Grzegorz Piotrowski – Wypromowane prace licencjackie i magisterskie*
Prace magisterskie
2018
Polska piosenka jazzowa na przykładzie wybranych utworów ze „Śpiewnika Nahornego” Włodzimierza Nahornego
Emisja głosu w muzyce jazzowej i rozrywkowej – współczesne koncepcje a praktyka
„Beef” a muzyka hip-hopowa lat dziewięćdziesiątych XX wieku
„Pani Róża”. Słowo, muzyka i śpiew w twórczości Wandy Warskiej
Indywidualny język muzyczny Bobby’ego McFerrina. Improwizacja i circlesong
Marketing w biznesie muzycznym na przykładzie muzyki rozrywkowej i jazzowej
Nowa jakość w muzyce improwizowanej – synteza jazzu i muzyki elektronicznej
2017
An Tusheng Improwizacja w wokalistyce jazzowej
Basiukiewicz Mikołaj Rola muzycznych „korzeni” w twórczości współczesnych pianistów jazzowych
Berner Bartosz Praktyka wykonawcza w musicalu „klasycznym” w kontekście pracy aktora scen muzycznych nad sobą
Charchuła Małgorzata Tatuaż – charakterystyka zjawiska i jego związku z kreowaniem oraz ekspresją tożsamości
Chen Yijing Między Europą i Chinami – emisja głosu w śpiewie. Porównanie
Krasucka Izabela Tekściarz jako profesja. Specyfika zawodu – wybrani artyści – dzieła
Ruszkowski Paweł Aojde. O spotkaniach słowa z muzyką ze szczególnym uwzględnieniem piosenki poetyckiej w Polsce
Stępień Agnieszka Przesądy przynoszące nieszczęście. Analiza współczesnego postrzegania przesądów na podstawie wypowiedzi studentów Uniwersytetu Gdańskiego
Theisebach Dorota Media i technologia dźwignią przemysłu muzycznego w XXI wieku
Winnicka Martyna Pomiędzy sztuką a kiczem – jak i dlaczego ludzie indywidualizują swoje otoczenie
Wójcik Jakub Indywidualny język improwizatorski i kompozytorski francuskiego gitarzysty awangardowego Marca Ducreta
2016
Bieńkowska Katarzyna Ewolucja zawodu fryzjera – od rzemieślnika do stylisty
Chyła Tomasz Od Seiferta do Bałdycha – skrzypce w polskim jazzie
Klepczyński Tomasz Klarnet w muzyce jazzowej na przestrzeni lat – rozwój czy degradacja
Kosewski Piotr Współczesny spektakl dziwolągów (Aldona Orlowska – Marzia Gaggioli)
2015
Bartusz Adam Drugie życie Andrzeja Zauchy. Fenomen bydgoskiego festiwalu „Serca Bicie”
Czapla Paulina Od Motown sound do soul jazzu – wybrane style muzyki soulowej
Grochowska Paulina Współczesna muzyka klezmerska w Polsce – źródła, styl i przedstawiciele
Juźko Łukasz Łukasz Juźko Quartet „First Breath” – od procesu twórczego do realizacji
Otłowski Marcin Styl i język muzyczny Juliana „Cannonballa” Adderleya
Serowik Alicja Obecność muzyki kurpiowskiej w muzyce folkowej, klasycznej i jazzowej
Wandzilak Michał Harmonia współczesnej pianistyki jazzowej na przykładzie wybranych kompozycji Brada Mehldau oraz Roberta Glaspera
2014
Hedzik Khristsina Jazz w Armenii i Azerbejdżanie. Styl i przedstawiciele
Hodowaniec Anna Fenomen Kabaretu Starszych Panów
Gajdzica Magdalena Songwriting – analiza procesu twórczego
Janek Marcin Segregacja rasowa w życiu i twórczości amerykańskich muzyków jazzowych
Janusz Gabriela Muzyka ludowa jako inspiracja. Rozważania wokół wybranych przykładów polskiego jazzu i folku
Kamiński Rafał Autodestrukcja w życiu i twórczości Violetty Villas
Maciaszczyk Agnieszka Kalina Jędrusik – artystka piosenki
Pietrzak Adam Partnerstwo muzyczne na przykładzie albumów Herbiego Hancocka „Possibilities”, „River. The Joni Letters” oraz „The Imagine Project”
Weroniecki Krzysztof Twórczość Jamiego Culluma – styl wykonawczy i kompozytorski (na wybranych przykładach)
Zielińska Katarzyna Ewolucja muzyki soul na przestrzeni lat 1950–2010
2013
Bigaj Agnieszka Neo-soul. Historia, styl oraz najważniejsi artyści
Kawa Barbara Wybrane aspekty psychologiczne i fizyczne w nauczaniu wokalistów rozrywkowych i jazzowych
Knitter-Posiewnik Joanna Amerykański folk z początku XX wieku. Rodowód, tematyka, harmonia, przedstawiciele
Pałasz Kamila Pieśń w Kościele Zielonoświątkowym w Polsce – geneza i rozwój w latach 1945–2013
Malcolm William Theme songs z amerykańskich kreskówek na tle przemian muzyki popularnej w latach 1957–1989
Woźniak Hanna Belt. Rozwijanie rejestru piersiowego u kobiet na podstawie własnych doświadczeń pedagogicznych
Prace licencjackie
2015
Berent Anna Europejscy reżyserzy w Hollywood a amerykański system produkcji filmowej (von Stroheim – Lubitsch – Sjöström)
Hejger Alicja Medialny wizerunek polskich trawelebrytów
Karendys Łukasz Tematyka kulturalna w prasie peerelowskiej (przyczynek)
Lange Michał Funkcjonowanie współczesnego rynku muzyki pop w Polsce
Lewna Sara Aktywność studentów kulturoznawstwa Uniwersytetu Gdańskiego na portalu Facebook
Mazelewska Agnieszka Muzyka trance i jej wpływ na odbiorcę
Ostrowski Piotr Przekształcenia przestrzeni publicznej miasta Gdańska
2014
Kardaczyńska Aleksandra „Elegie duinejskie” Rainera Marii Rilkego w świetle śruti
Kąkel Marta Świat w oczach starego mistrza. Późna twórczość Romana Polańskiego
Olesińska Klaudia Blog jako miejsce autoprezentacji i interakcji
Tonderys Jagoda Preferencje muzyczne studentów kulturoznawstwa na Uniwersytecie Gdańskim
Tyborczyk Karolina „Cywilizacja śmierci”? Obrazy Przystanku Woodstock
Tyburska Aleksandra Berek w komorze gazowej. Obraz Zagłady w krzywym zwierciadle sztuki najnowszej
Wojtal Aneta Parkour – sztuka otwarta dla wszystkich?
2013
Bartusz Adam Współczesne interpretacje utworów Andrzeja Zauchy na przykładzie płyty Kuby Badacha „Obecny”
Bućko Agata Marilyn Monroe oczami Arthura Millera
Chojnacki Paweł „Peneriada” a „Jeżycjada”. Obraz Jeżyc w twórczości Małgorzaty Musierowicz i Ryszarda Andrzejewskiego
Czapla Paulina Wszechstronność w muzyce pop – o twórczości Roisin Murphy
Grochowska Paulina „Summertime” Gershwina. Od opery, przez musical, po standard jazzowy
Gzyl Jeremiasz Współczesny musical na przykładzie repertuaru Teatru Muzycznego w Gdyni w latach 2001–2012
Jackowska Patrycja Muzyka jako lekarstwo. Wokół „Muzykofilii” Olivera Sacksa
Jacuta Anna Dwie maski Davida Bowie
Juźko Łukasz Spirituals w muzyce Billy’ego Harpera – „If Our Hearts Could Only See”
Kamieniarz Filip George Benson – gitarzysta i wokalista
Kowalewska Aneta Życie a sztuka. Analiza porównawcza wizerunków scenicznych Janis Joplin, Freddiego Mercury’ego i Beyonce Knowles
Marchlewicz Miłosz Reggae jako muzyka popularna
Otłowski Marcin Saksofoniści Milesa Davisa. Wybrani instrumentaliści z ważniejszych projektów trębacza
Skowrońska Aleksandra Caprasque. O społecznym kinie Franka Capry po Wielkim Kryzysie
Sudoł Katarzyna Lady Gaga – ikona ponowoczesności
Szczurek Anna Styl wokalny i improwizatorski Anity O’Day
2012
Gawron Marcelina Determinanty indywidualnego stylu muzycznego na przykładzie jazzu
Gedzik Khristyna Fenomen wschodniego etnojazzu
Guza Artur „Droga Krzyżowa” Artura Guzy. Od koncepcji do realizacji
Janusz Gabriela Vocalese – styl i jego przedstawiciele
Kaczor Agnieszka Czy Miss to Madame, czy może już zupełnie inna Pani? Opera „Madama Butterfly” jako źródło inspiracji dla musicalu „Miss Sajgon”
Kamiński Rafał Autodestrukcja a życie i twórczość na przykładzie Amy Winehouse
Kinder Karolina Wykorzystanie technik studyjnych w sztuce wokalnej
Łabuda Agnieszka Scat – wprowadzenie
Maciaszczyk Agnieszka Piosenkarstwo totalne. Rozważania o sztuce Ewy Demarczyk. Esej
Piestrzyńska Pola Artykulacja w śpiewie – jej rola i problemy z nią związane
Roszkowski Kacper Sonny Rollins – zastosowanie skal
Sadowska Agata Natural Voice Perfection jako technika wokalna
Serowik Alicja Ella Fitzgerald – pierwsza dama jazzu. Życie i działalność artystyczna w latach 1945–1965
Wandzilak Michał Idee postmodernizmu w kompozycjach Johna Zorna
Weroniecki Krzysztof Gra i śpiew – aspekty podwójnej działalności muzycznej
Zdrojewska Alicja Droga Raya Charlesa do roku 1980
Zielińska Katarzyna Wpływ 52nd Street w Nowym Jorku na rozwój jazzu
Żarnoch Piotr Curtis Fuller – język improwizacji w utworze „Heart and Soul” H. Carmichaela
2011
Bigaj Agnieszka Motown Records – legendarna wytwórnia muzyczna z Detroit. Historia, styl oraz najważniejsi artyści
Broniewska Anita Motywy skrzypcowe w filmie
Dysarz Magdalena Luj kontra ciota. Nowy typ bohaterów w powieściach gejowskich Michała Witkowskiego?
Frasz Aleksandra Fenomen alternatywnej muzyki skandynawskiej na przykładzie Szwecji i Islandii
Goliasz Magdalena Polska piosenka aktorska a jazz
Jaszcza Magdalena Upowszechnianie muzyki ludowej w PRL-u
Knitter-Posiewnik Joanna Delta blues i jego obecność w Polsce
Kosakowska Karolina Gry, zmysły, -izmy. O „Słowackim wysp tropikalnych” Michała Choromańskiego
Lewna Natalia The Police w japońskiej taksówce, czyli o muzyce w powieściach Harukiego Murakamiego
Majda Krzysztof Funk music. Styl, historia, przedstawiciele. Wprowadzenie
Merda Karolina Wokalista jako psychofizyczna całość
Miętus Marcin Autobiografizm i antyautobiografizm w filmach Woody’ego Allena
Moczyńska Paulina Polański – aktor Polańskiego
Nosewicz Daniel Styl aranżerski Clausa Ogermana
Nürnberg Katarzyna Pionierzy muzyki elektronicznej. Twórczość zespołu Depeche Mode
Paul Krzysztof John Scofield – muzyk uniwersalny
Strahl Magdalena Ciało jako narzędzie artysty. Helmut Newton – David LaChapelle
Toton Barbara Problemy techniczne i interpretacyjne u początkujących wokalistów rozrywkowych i jazzowych
Wendt-Rożnowska Monika Billie Holiday – rozwój i destrukcja
Woźniak Hanna Belt jako rodzaj głosu kobiecego. Zjawisko i repertuar
Zaborowska Katarzyna Mandopop w XXI wieku
2010
Augustynowicz Piotr Ponadczasowy wpływ stylu i twórczości Jimiego Hendrixa na współczesnych gitarzystów
Drewing Mateusz Talerz perkusyjny. Budowa, techniki wykonawcze i możliwości brzmieniowe w jazzie
Ebertowski Daniel Jazzowa recepcja Fryderyka Chopina
Gigiel Anna All that jazz… O związkach musicalu z jazzem
Korybalska Anna Ewolucja standardu jazzowego. „Them There Eyes” w trzech wykonaniach wokalnych
Kulaszewicz Leszek Jazz Supreme. Rozważania o dwóch albumach: „Kind of Blue” Milesa Davisa i „A Love Supreme” Johna Coltrane’a
Milszewski Jakub Ponowne narodziny rocka na amerykańskim Południu. Stoner i southern rock
Motyka Aleksandra Agnieszka Chylińska – ewolucja postaci i twórczości
Niedbała Grzegorz „To była i jest magia…”. Fenomen inspiracji wybranymi osobowościami muzyki jazzowej
Paszko Tomasz Realizacja i produkcja nagrań muzyki rockowej
Sekulak Rafał Podstawy nauki śpiewu u dzieci i młodzieży
2009
Białecka-Rybacka Joanna Etta James. Repertuar, styl wokalny, osobowość artystyczna
Ciepłuch Małgorzata Andrzej Zaucha – historia artystycznej osobowości
Czapiewska Agnieszka Fenomen tria jazzowego. Esbjörn Svensson Trio
Ćwiek Adam Sztuka pianistyki w wiekach XVIII i XIX. Elementy ruchowe w wybranych metodach gry
Engelbrecht Anna Psychologiczny aspekt występu publicznego. Muzyk a stres
Kamińska Beata Współczesna scena gospel
Kropiewnicka Elwira Osobowość artystyczna Arethy Franklin
Malcolm William Dwa światy? Teksty amerykańskich piosenek z okresu Wielkiego Kryzysu, II wojny światowej i wojny w Wietnamie
Orłowicz Katarzyna Podstawowe elementy jazzu w początkowej nauce gry na puzonie
Pawłowska Liwia Język muzyki
Piotrowski Jan Twórczość gitarowa Pata Metheny
Rogóż Piotr Język muzyczny improwizacji Cannonballa Adderleya
Stawiński Paweł Muzyka religijna białych osadników w Nowym Świecie na przestrzeni XVI i XVII stulecia
Suchacka Aneta Techniki wokalne współczesnego wokalisty rozrywkowego
Wypych Grzegorz Gypsy swing. Charakterystyka i analiza stylu i techniki gry
Zięba Izabela Aktywizacja młodzieży na lekcjach muzyki w gimnazjum
2008
Galewska Aleksandra Wpływ i znaczenie klasycznego wykształcenia muzycznego na działanie i twórczość muzyka jazzowego
Krupska Joanna Mikrofon w ręku wokalisty
Pałys Jan Działalność artystyczna zespołu Trzecia Godzina Dnia
Szczepkowski Andrzej Wpływ muzyki jazzowej na muzykę klubową w oparciu o wybrane centra producenckie i sceny klubowe 1998–2008
Szutenberg Maciej Wpływ folkloru kaszubskiego na muzykę jazzową
Ślusarczyk Sebastian Estetyka doskonałości i prostoty w pianistyce Keitha Jarretta. Próba eseju
Wawrzyniak Anna Jazz w filmie fabularnym. Uwagi o historii, formach i funkcjach
Wątróbska Iwona Nowatorstwo improwizacji Charliego Parkera
2007
Szmuda Małgorzata Inspiracja ludowa w polskiej muzyce jazzowej i rozrywkowej
Wróbel Dorota Emisja głosu w początkowym etapie kształcenia piosenkarza i wokalisty jazzowego
*Spis obejmuje prace wypromowane w Katedrze Kulturoznawstwa UG i na Akademii Muzycznej w Gdańsku