dr hab. Magdalena Howorus-Czajka, prof. UG - Wypromowane prace licencjackie i magisterskie
Promotor pomocniczy doktoratu Marcina Markowskiego u prof. Lechosława Lameńskiego, pt. Polskie pieniądze papierowe 1944-1995. Ikonografia, ideologia, projektanci, okoliczności powstania (12.07.2018 )
prace magisterskie
2022
Aktywizm i sztuka społeczna - analiza działań kolektywu Siostry Rzeki
Co dowiemy się po Okładce? Budowanie marki autorskiej w muzyce na podstawie twórczości Taco Hemingway'a
Ewolucja wizerunku postaci kobiecych w animacjach shōjo od lat 90. do współczesności na przykładzie filmów Czarodziejka z Księżyca
Pełnometrażowy film animowany jako „przewodnik” po współczesności – na przykładzie wybranych motywów
2018
Kulturowe aspekty zabudowy miasta Łodzi do 1920.
Alfred Hitchcock a Leytonstone.
Współczesna moda brytyjska jako narodowe dobro kultury?/Contemporary British Fashion as National Cultural Heritage?
prace licencjackie
2023
Bio-równość a antropocentryzm. Analiza porównawcza ujęcia amerykańskiego i japońskiego na wybranych przykładach z lat 1980-2021
Aktywizm w performansach Betsy Damon
Autopromocja w Internecie. Korzyści i wady profili artystycznych w Internecie
Okładki płyt Radiohead jako enigmatyczne oblicze Stanley’a Donwooda
Nostalgiczne powroty – „emo is not dead”?
Estetyzacja kobiecego smutku – społeczność Tumblr i Sad Girl
2020
Wizualne reprezentacje rodzimych religii w animacji japońskiej na podstawie Kamisama Hajimemashita
Świadomość antropocenu - edukacja ekologiczna w metodzie wychowania harcerskiego oraz w wybranych działaniach artystycznych oddziałujących na polskiego odbiorcę
Dorosły odbiorca w animowanym kinie familijnym od końca XX w. na przykładzie wybranych produkcji amerykańskich wytwórni filmowych
Motywy biblijne i popkulturowe w filmie krótkometrażowym "Tropico"
Wybrane aspekty neoszamanizmu w sztuce performance na przykładzie twórczości Zbigniewa Warpechowskiego i Jerzego Beresia
Świat baletu w kulturze wizualnej na przykładzie filmów "Czarny łabędź" i "Center Stage" oraz wideomuralu Dominika Lejmana "To boli, nic nie czuję"
2018
Rynek ikon w Polsce
2017
Motyw cierpienia w malarstwie na przykładzie wybranych dzieł Andrzeja Wróblewskiego i grupy Wprost
2011:
Cykl aktów czarnych Jerzego Nowosielskiego. Prymat koloru czy kolorystyczny indyferentyzm?
Sztuka uliczna. Działalność artystyczna w przestrzeni miejskiej na przykładzie Gdańska
Buty w kulturze popularnej. Od elementu stroju do osobnego bytu kulturowego
Martwe natury okresu kapistowskiego w twórczości Piotra Potworowskiego
Wpływ doktryny realizmu socjalistycznego na architekturę gdańską w latach 1949-1956 na wybranych przykładach
Krik. Monografia artysty streetartowego
Wczesna twórczość Jana Lebensteina na podstawie analizy wybranych obrazów cykli „Figur” z lat 1956-1962