dr hab. Grzegorz Piotrowski - Wypromowane prace licencjackie i magisterskie
Prace doktorskie
2025
-
Słodowicz Leila Nikt nie rodzi się wilkołaczycą. Ekofeministyczna analiza krytyczna postaci femme animale w anglojęzycznych horrorach (1942–2022) [promotorka pomocnicza: dr Joanna Sarbiewska]
-
Lidzbarski Tomasz Z Polski na greckie wyspy. Antropologiczne studium integracji polskich migrantów osiedleńczych na wyspach jońskich [promotorka pomocnicza: dr hab. Aleksandra Wierucka]
Prace magisterskie
2025
-
Kłosowski Kacper W poszukiwaniu alternatywy. Konstruowanie męskości w przestrzeni niezależnych gier wideo w latach 2011–2023
-
Laniecka Edyta Asy ukryte w rękawie – reprezentacje spektrum aseksualności we współczesnej kulturze audiowizualnej
-
Markowski Wojciech Zbuntowana młodzież, Afroamerykanie, rdzenny Amerykanin, obcokrajowcy, wampiry i zombie… Studium bohatera w długometrażowych filmach fabularnych Jima Jarmuscha
-
Mojsiejenko Weronika Nellie Bly i inne prekursorki dziennikarstwa zaangażowanego – historia, kultura, dziedzictwo
2024
-
Giernatowska Dominika Estetyka piosenki francuskiej a współczesna praktyka artystyczna (realizacja koncertu „Voyage Voyage”)
-
Głowińska Monika Carillon – genius loci Gdańska (w autorefleksji uczestników Gdańskiego Festiwalu Carillonowego)
-
Kocjan Anna Rozwój wydarzeń kulturalnych o tematyce sensorycznej na przykładzie oferty Trójmiasta w latach 2020–2023
-
Kraszewski Jakub Dźwiękowe reinkarnacje filmu niemego. Realizacja autorskiej ścieżki muzycznej do filmu „Nosferatu – symfonia grozy” w reżyserii F.W. Murnaua
-
Kusior Agnieszka Instagram jako performance na przykładzie profilu Kim Kardshian
-
Romańska Sylwia Narracje queerowe w amerykańskiej muzyce popularnej w latach 2014–2024
-
Szczepańska Natalia Korespondencja sztuk na przykładzie wzajemnego oddziaływania na siebie tańca i innych dziedzin kultury
2023
-
Wołoszyn Laura Animacja społeczno-kulturalna jako metoda aktywizacji środowiska lokalnego na przykładzie działalności Centrum Kultury „Zamek” w Nowem i wydarzenia „Weekend z Kulturą”
2022
-
Bylina Iwona Tomik poezji „Zachód Boga” jako próba współczesnej poezji metafizycznej i mistycznej
-
Ciecholewska Sandra Problemy współczesnego świata w futurystycznej historii – interpretacja albumów koncepcyjnych Janelle Monaáe
-
Danielewicz Jakub Ewolucja muzyki rockowej na przełomie lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych XX wieku – wyznaczniki i kierunki rozwoju
-
Głowienke Hanna Relacje między piosenką a wideoklipem jako gra emocji, historii i metafor
-
Kaliszuk Iga Działania społeczne na festiwalach muzycznych. (Po)pandemiczny obraz krajowych wydarzeń
-
Pietrzak Jagoda I Tarantino stworzył kobietę… Wizerunki bohaterek kobiecych i ich kulturowe źródła w krzywym zwierciadle twórczości Quentina Tarantino
-
Pyszniak Krystian Kino niezależne w dialogu między twórcą a odbiorcą
-
Sawczuk Maciej Jazz w refleksji uczestników Gdańskich Nocy Jazsowych
2021
-
Fac Andrzej Trójmiejskie adaptacje teatralne na podstawie prozy Güntera Grassa
-
Skiba Tytus Muzyczny ruch oporu – historia trójmiejskiego punk rocka w latach 1977–1999
-
Tryba Paulina Od ucznia do mistrza. Edukacja rzemieślników teatralnych w polskim teatrze współczesnym
2020
-
Chylińska Natalia Spacer dźwiękowy – relacje z przestrzenią/w przestrzeni
-
Krześniak Paweł Ewolucja muzyki rockowej przełomu lat 60. i 70. na podstawie twórczości zespołów The Beatles i Pink Floyd
-
Molendowski Marcin Wpływ jazzu na jazz rock i jazz hop na podstawie twórczości wybranych przedstawicieli gatunku
-
Olszewska Martyna Charyzmatyczna postać Davida Bowie. Analiza ewolucji twórczości na podstawie wybranych teledysków
-
Sachkouskaya Darya Wykorzystanie elementów techniki wokalnej w wybranych stylistykach muzycznych
-
Siklicka Klaudia O baśni bajanej w przestrzeni publicznej. Analiza spotkań z opowieściami na przykładzie działalności grup Karawana Opowieści, Baśnie Ludów Ziemi i Łowcy Słów
-
Wincenciak Marcin Bossa nova i jazz – wzajemne oddziaływanie gatunków na podstawie wybranych interpretacji wokalnych
2019
-
Felskowska Anna Transgresywny dramat gejowski jako gatunek filmowy
-
Melnyk Khrystyna Drugie życie Fridy Kahlo w kulturze współczesnej
-
Ostrowski Piotr Mechanizmy funkcjonowania poprawności politycznej jako strategia kształtująca postawę społeczeństwa polskiego w publikacjach „Gazety Wyborczej” po 2015 roku
-
Romanowska Nina Wokalista jazzowy i rozrywkowy wobec problemu aktorskiej interpretacji piosenki
-
Słodowicz Leila Symbolika barw w filmach Davida Finchera
-
Stawiński Paweł Od predyspozycji ucznia do interpretacji utworu: w poszukiwaniu integralnej metody nauki śpiewu w kontekście własnych doświadczeń artystycznych i pedagogicznych
-
Wojciechowska Jagoda Muzyka jazzowa i rozrywkowa w kształceniu wokalnym młodzieży w wieku 11–13 lat
2018
-
Darowska Julia Polska piosenka jazzowa na przykładzie wybranych utworów ze „Śpiewnika Nahornego” Włodzimierza Nahornego
-
Lasota Magdalena Emisja głosu w muzyce jazzowej i rozrywkowej – współczesne koncepcje a praktyka
-
Piątkowski Bartosz „Beef” a muzyka hip-hopowa lat dziewięćdziesiątych XX wieku
-
Pollok Emilia „Pani Róża”. Słowo, muzyka i śpiew w twórczości Wandy Warskiej
-
Raczyńska Aleksandra Indywidualny język muzyczny Bobby’ego McFerrina. Improwizacja i circlesong
-
Reks Łukasz Marketing w biznesie muzycznym na przykładzie muzyki rozrywkowej i jazzowej
-
Szajrych Piotr Nowa jakość w muzyce improwizowanej – synteza jazzu i muzyki elektronicznej
2017
-
An Tusheng Improwizacja w wokalistyce jazzowej
-
Basiukiewicz Mikołaj Rola muzycznych „korzeni” w twórczości współczesnych pianistów jazzowych
-
Berner Bartosz Praktyka wykonawcza w musicalu „klasycznym” w kontekście pracy aktora scen muzycznych nad sobą
-
Charchuła Małgorzata Tatuaż – charakterystyka zjawiska i jego związku z kreowaniem oraz ekspresją tożsamości
-
Chen Yijing Między Europą i Chinami – emisja głosu w śpiewie. Porównanie
-
Krasucka Izabela Tekściarz jako profesja. Specyfika zawodu – wybrani artyści – dzieła
-
Ruszkowski Paweł Aojde. O spotkaniach słowa z muzyką ze szczególnym uwzględnieniem piosenki poetyckiej w Polsce
-
Stępień Agnieszka Przesądy przynoszące nieszczęście. Analiza współczesnego postrzegania przesądów na podstawie wypowiedzi studentów Uniwersytetu Gdańskiego
-
Theisebach Dorota Media i technologia dźwignią przemysłu muzycznego w XXI wieku
-
Winnicka Martyna Pomiędzy sztuką a kiczem – jak i dlaczego ludzie indywidualizują swoje otoczenie
-
Wójcik Jakub Indywidualny język improwizatorski i kompozytorski francuskiego gitarzysty awangardowego Marca Ducreta
2016
-
Bieńkowska Katarzyna Ewolucja zawodu fryzjera – od rzemieślnika do stylisty
-
Chyła Tomasz Od Seiferta do Bałdycha – skrzypce w polskim jazzie
-
Klepczyński Tomasz Klarnet w muzyce jazzowej na przestrzeni lat – rozwój czy degradacja
-
Kosewski Piotr Współczesny spektakl dziwolągów (Aldona Orlowska – Marzia Gaggioli)
2015
-
Bartusz Adam Drugie życie Andrzeja Zauchy. Fenomen bydgoskiego festiwalu „Serca Bicie”
-
Czapla Paulina Od Motown sound do soul jazzu – wybrane style muzyki soulowej
-
Grochowska Paulina Współczesna muzyka klezmerska w Polsce – źródła, styl i przedstawiciele
-
Juźko Łukasz Łukasz Juźko Quartet „First Breath” – od procesu twórczego do realizacji
-
Otłowski Marcin Styl i język muzyczny Juliana „Cannonballa” Adderleya
-
Serowik Alicja Obecność muzyki kurpiowskiej w muzyce folkowej, klasycznej i jazzowej
-
Wandzilak Michał Harmonia współczesnej pianistyki jazzowej na przykładzie wybranych kompozycji Brada Mehldau oraz Roberta Glaspera
2014
-
Hedzik Khristsina Jazz w Armenii i Azerbejdżanie. Styl i przedstawiciele
-
Hodowaniec Anna Fenomen Kabaretu Starszych Panów
-
Gajdzica Magdalena Songwriting – analiza procesu twórczego
-
Janek Marcin Segregacja rasowa w życiu i twórczości amerykańskich muzyków jazzowych
-
Janusz Gabriela Muzyka ludowa jako inspiracja. Rozważania wokół wybranych przykładów polskiego jazzu i folku
-
Kamiński Ralph Autodestrukcja w życiu i twórczości Violetty Villas
-
Maciaszczyk Agnieszka Kalina Jędrusik – artystka piosenki
-
Pietrzak Adam Partnerstwo muzyczne na przykładzie albumów Herbiego Hancocka „Possibilities”, „River. The Joni Letters” oraz „The Imagine Project”
-
Weroniecki Krzysztof Twórczość Jamiego Culluma – styl wykonawczy i kompozytorski (na wybranych przykładach)
-
Zielińska Katarzyna Ewolucja muzyki soul na przestrzeni lat 1950–2010
2013
-
Bigaj Agnieszka Neo-soul. Historia, styl oraz najważniejsi artyści
-
Kawa Barbara Wybrane aspekty psychologiczne i fizyczne w nauczaniu wokalistów rozrywkowych i jazzowych
-
Knitter-Posiewnik Joanna Amerykański folk z początku XX wieku. Rodowód, tematyka, harmonia, przedstawiciele
-
Pałasz Kamila Pieśń w Kościele Zielonoświątkowym w Polsce – geneza i rozwój w latach 1945–2013
-
Malcolm William Theme songs z amerykańskich kreskówek na tle przemian muzyki popularnej w latach 1957–1989
-
Woźniak Hanna Belt. Rozwijanie rejestru piersiowego u kobiet na podstawie własnych doświadczeń pedagogicznych
Prace licencjackie
2019
-
Krzysztof Brzozowski Wizerunek współczesnego punka jako wyraz kontestacji
-
Maciej Buszman Realizacja projektu i wydarzenia „Massieque – Everybody Has A Story”
2015
-
Berent Anna Europejscy reżyserzy w Hollywood a amerykański system produkcji filmowej (von Stroheim – Lubitsch – Sjöström)
-
Hejger Alicja Medialny wizerunek polskich trawelebrytów
-
Karendys Łukasz Tematyka kulturalna w prasie peerelowskiej (przyczynek)
-
Lange Michał Funkcjonowanie współczesnego rynku muzyki pop w Polsce
-
Lewna Sara Aktywność studentów kulturoznawstwa Uniwersytetu Gdańskiego na portalu Facebook
-
Mazelewska Agnieszka Muzyka trance i jej wpływ na odbiorcę
-
Ostrowski Piotr Przekształcenia przestrzeni publicznej miasta Gdańska
2014
-
Kardaczyńska Aleksandra „Elegie duinejskie” Rainera Marii Rilkego w świetle śruti
-
Kąkel Marta Świat w oczach starego mistrza. Późna twórczość Romana Polańskiego
-
Olesińska Klaudia Blog jako miejsce autoprezentacji i interakcji
-
Tonderys Jagoda Preferencje muzyczne studentów kulturoznawstwa na Uniwersytecie Gdańskim
-
Tyborczyk Karolina „Cywilizacja śmierci”? Obrazy Przystanku Woodstock
-
Tyburska Aleksandra Berek w komorze gazowej. Obraz Zagłady w krzywym zwierciadle sztuki najnowszej
-
Wojtal Aneta Parkour – sztuka otwarta dla wszystkich?
2013
-
Bartusz Adam Współczesne interpretacje utworów Andrzeja Zauchy na przykładzie płyty Kuby Badacha „Obecny”
-
Bućko Agata Marilyn Monroe oczami Arthura Millera
-
Chojnacki Paweł „Peneriada” a „Jeżycjada”. Obraz Jeżyc w twórczości Małgorzaty Musierowicz i Ryszarda Andrzejewskiego
-
Czapla Paulina Wszechstronność w muzyce pop – o twórczości Roisin Murphy
-
Grochowska Paulina „Summertime” Gershwina. Od opery, przez musical, po standard jazzowy
-
Gzyl Jeremiasz Współczesny musical na przykładzie repertuaru Teatru Muzycznego w Gdyni w latach 2001–2012
-
Jackowska Patrycja Muzyka jako lekarstwo. Wokół „Muzykofilii” Olivera Sacksa
-
Jacuta Anna Dwie maski Davida Bowie
-
Juźko Łukasz Spirituals w muzyce Billy’ego Harpera – „If Our Hearts Could Only See”
-
Kamieniarz Filip George Benson – gitarzysta i wokalista
-
Kowalewska Aneta Życie a sztuka. Analiza porównawcza wizerunków scenicznych Janis Joplin, Freddiego Mercury’ego i Beyonce Knowles
-
Marchlewicz Miłosz Reggae jako muzyka popularna
-
Otłowski Marcin Saksofoniści Milesa Davisa. Wybrani instrumentaliści z ważniejszych projektów trębacza
-
Skowrońska Aleksandra Caprasque. O społecznym kinie Franka Capry po Wielkim Kryzysie
-
Sudoł Katarzyna Lady Gaga – ikona ponowoczesności
-
Szczurek Anna Styl wokalny i improwizatorski Anity O’Day
2012
-
Gawron Marcelina Determinanty indywidualnego stylu muzycznego na przykładzie jazzu
-
Gedzik Khristyna Fenomen wschodniego etnojazzu
-
Guza Artur „Droga Krzyżowa” Artura Guzy. Od koncepcji do realizacji
-
Janusz Gabriela Vocalese – styl i jego przedstawiciele
-
Kaczor Agnieszka Czy Miss to Madame, czy może już zupełnie inna Pani? Opera „Madama Butterfly” jako źródło inspiracji dla musicalu „Miss Sajgon”
-
Kamiński Ralph Autodestrukcja a życie i twórczość na przykładzie Amy Winehouse
-
Kinder Karolina Wykorzystanie technik studyjnych w sztuce wokalnej
-
Łabuda Agnieszka Scat – wprowadzenie
-
Maciaszczyk Agnieszka Piosenkarstwo totalne. Rozważania o sztuce Ewy Demarczyk. Esej
-
Piestrzyńska Pola Artykulacja w śpiewie – jej rola i problemy z nią związane
-
Roszkowski Kacper Sonny Rollins – zastosowanie skal
-
Sadowska Agata Natural Voice Perfection jako technika wokalna
-
Serowik Alicja Ella Fitzgerald – pierwsza dama jazzu. Życie i działalność artystyczna w latach 1945–1965
-
Wandzilak Michał Idee postmodernizmu w kompozycjach Johna Zorna
-
Weroniecki Krzysztof Gra i śpiew – aspekty podwójnej działalności muzycznej
-
Zdrojewska Alicja Droga Raya Charlesa do roku 1980
-
Zielińska Katarzyna Wpływ 52nd Street w Nowym Jorku na rozwój jazzu
-
Żarnoch Piotr Curtis Fuller – język improwizacji w utworze „Heart and Soul” H. Carmichaela
2011
-
Bigaj Agnieszka Motown Records – legendarna wytwórnia muzyczna z Detroit. Historia, styl oraz najważniejsi artyści
-
Broniewska Anita Motywy skrzypcowe w filmie
-
Dysarz Magdalena Luj kontra ciota. Nowy typ bohaterów w powieściach gejowskich Michała Witkowskiego?
-
Frasz Aleksandra Fenomen alternatywnej muzyki skandynawskiej na przykładzie Szwecji i Islandii
-
Goliasz Magdalena Polska piosenka aktorska a jazz
-
Jaszcza Magdalena Upowszechnianie muzyki ludowej w PRL-u
-
Knitter-Posiewnik Joanna Delta blues i jego obecność w Polsce
-
Kosakowska Karolina Gry, zmysły, -izmy. O „Słowackim wysp tropikalnych” Michała Choromańskiego
-
Lewna Natalia The Police w japońskiej taksówce, czyli o muzyce w powieściach Harukiego Murakamiego
-
Majda Krzysztof Funk music. Styl, historia, przedstawiciele. Wprowadzenie
-
Merda Karolina Wokalista jako psychofizyczna całość
-
Miętus Marcin Autobiografizm i antyautobiografizm w filmach Woody’ego Allena
-
Moczyńska Paulina Polański – aktor Polańskiego
-
Nosewicz Daniel Styl aranżerski Clausa Ogermana
-
Nürnberg Katarzyna Pionierzy muzyki elektronicznej. Twórczość zespołu Depeche Mode
-
Paul Krzysztof John Scofield – muzyk uniwersalny
-
Strahl Magdalena Ciało jako narzędzie artysty. Helmut Newton – David LaChapelle
-
Toton Barbara Problemy techniczne i interpretacyjne u początkujących wokalistów rozrywkowych i jazzowych
-
Wendt-Rożnowska Monika Billie Holiday – rozwój i destrukcja
-
Woźniak Hanna Belt jako rodzaj głosu kobiecego. Zjawisko i repertuar
-
Zaborowska Katarzyna Mandopop w XXI wieku
2010
-
Augustynowicz Piotr Ponadczasowy wpływ stylu i twórczości Jimiego Hendrixa na współczesnych gitarzystów
-
Drewing Mateusz Talerz perkusyjny. Budowa, techniki wykonawcze i możliwości brzmieniowe w jazzie
-
Ebertowski Daniel Jazzowa recepcja Fryderyka Chopina
-
Gigiel Anna All that jazz… O związkach musicalu z jazzem
-
Korybalska Anna Ewolucja standardu jazzowego. „Them There Eyes” w trzech wykonaniach wokalnych
-
Kulaszewicz Leszek Jazz Supreme. Rozważania o dwóch albumach: „Kind of Blue” Milesa Davisa i „A Love Supreme” Johna Coltrane’a
-
Milszewski Jakub Ponowne narodziny rocka na amerykańskim Południu. Stoner i southern rock
-
Motyka Aleksandra Agnieszka Chylińska – ewolucja postaci i twórczości
-
Niedbała Grzegorz „To była i jest magia…”. Fenomen inspiracji wybranymi osobowościami muzyki jazzowej
-
Paszko Tomasz Realizacja i produkcja nagrań muzyki rockowej
-
Sekulak Rafał Podstawy nauki śpiewu u dzieci i młodzieży
2009
-
Białecka-Rybacka Joanna Etta James. Repertuar, styl wokalny, osobowość artystyczna
-
Ciepłuch Małgorzata Andrzej Zaucha – historia artystycznej osobowości
-
Czapiewska Agnieszka Fenomen tria jazzowego. Esbjörn Svensson Trio
-
Ćwiek Adam Sztuka pianistyki w wiekach XVIII i XIX. Elementy ruchowe w wybranych metodach gry
-
Engelbrecht Anna Psychologiczny aspekt występu publicznego. Muzyk a stres
-
Kamińska Beata Współczesna scena gospel
-
Kropiewnicka Elwira Osobowość artystyczna Arethy Franklin
-
Malcolm William Dwa światy? Teksty amerykańskich piosenek z okresu Wielkiego Kryzysu, II wojny światowej i wojny w Wietnamie
-
Orłowicz Katarzyna Podstawowe elementy jazzu w początkowej nauce gry na puzonie
-
Pawłowska Liwia Język muzyki
-
Piotrowski Jan Twórczość gitarowa Pata Metheny
-
Rogóż Piotr Język muzyczny improwizacji Cannonballa Adderleya
-
Stawiński Paweł Muzyka religijna białych osadników w Nowym Świecie na przestrzeni XVI i XVII stulecia
-
Suchacka Aneta Techniki wokalne współczesnego wokalisty rozrywkowego
-
Wypych Grzegorz Gypsy swing. Charakterystyka i analiza stylu i techniki gry
-
Zięba Izabela Aktywizacja młodzieży na lekcjach muzyki w gimnazjum
2008
-
Galewska Aleksandra Wpływ i znaczenie klasycznego wykształcenia muzycznego na działanie i twórczość muzyka jazzowego
-
Krupska Joanna Mikrofon w ręku wokalisty
-
Pałys Jan Działalność artystyczna zespołu Trzecia Godzina Dnia
-
Szczepkowski Andrzej Wpływ muzyki jazzowej na muzykę klubową w oparciu o wybrane centra producenckie i sceny klubowe 1998–2008
-
Szutenberg Maciej Wpływ folkloru kaszubskiego na muzykę jazzową
-
Ślusarczyk Sebastian Estetyka doskonałości i prostoty w pianistyce Keitha Jarretta. Próba eseju
-
Wawrzyniak Anna Jazz w filmie fabularnym. Uwagi o historii, formach i funkcjach
-
Wątróbska Iwona Nowatorstwo improwizacji Charliego Parkera
2007
-
Szmuda Małgorzata Inspiracja ludowa w polskiej muzyce jazzowej i rozrywkowej
-
Wróbel Dorota Emisja głosu w początkowym etapie kształcenia piosenkarza i wokalisty jazzowego