dr hab. Grzegorz Piotrowski - Wypromowane prace licencjackie i magisterskie

Prace doktorskie

2025

  • Słodowicz Leila Nikt nie rodzi się wilkołaczycą. Ekofeministyczna analiza krytyczna postaci femme animale w anglojęzycznych horrorach (1942–2022) [promotorka pomocnicza: dr Joanna Sarbiewska]

  • Lidzbarski Tomasz Z Polski na greckie wyspy. Antropologiczne studium integracji polskich migrantów osiedleńczych na wyspach jońskich [promotorka pomocnicza: dr hab. Aleksandra Wierucka]

 

Prace magisterskie

2025

  • Kłosowski Kacper W poszukiwaniu alternatywy. Konstruowanie męskości w przestrzeni niezależnych gier wideo w latach 2011–2023

  • Laniecka Edyta Asy ukryte w rękawie – reprezentacje spektrum aseksualności we współczesnej kulturze audiowizualnej

  • Markowski Wojciech Zbuntowana młodzież, Afroamerykanie, rdzenny Amerykanin, obcokrajowcy, wampiry i zombie… Studium bohatera w długometrażowych filmach fabularnych Jima Jarmuscha

  • Mojsiejenko Weronika Nellie Bly i inne prekursorki dziennikarstwa zaangażowanego – historia, kultura, dziedzictwo

2024

  • Giernatowska Dominika Estetyka piosenki francuskiej a współczesna praktyka artystyczna (realizacja koncertu „Voyage Voyage”)

  • Głowińska Monika Carillon – genius loci Gdańska (w autorefleksji uczestników Gdańskiego Festiwalu Carillonowego)

  • Kocjan Anna Rozwój wydarzeń kulturalnych o tematyce sensorycznej na przykładzie oferty Trójmiasta w latach 2020–2023

  • Kraszewski Jakub Dźwiękowe reinkarnacje filmu niemego. Realizacja autorskiej ścieżki muzycznej do filmu „Nosferatu – symfonia grozy” w reżyserii F.W. Murnaua

  • Kusior Agnieszka Instagram jako performance na przykładzie profilu Kim Kardshian

  • Romańska Sylwia Narracje queerowe w amerykańskiej muzyce popularnej w latach 2014–2024

  • Szczepańska Natalia Korespondencja sztuk na przykładzie wzajemnego oddziaływania na siebie tańca i innych dziedzin kultury

2023

  • Wołoszyn Laura Animacja społeczno-kulturalna jako metoda aktywizacji środowiska lokalnego na przykładzie działalności Centrum Kultury „Zamek” w Nowem i wydarzenia „Weekend z Kulturą”

2022

  • Bylina Iwona Tomik poezji „Zachód Boga” jako próba współczesnej poezji metafizycznej i mistycznej

  • Ciecholewska Sandra Problemy współczesnego świata w futurystycznej historii – interpretacja albumów koncepcyjnych Janelle Monaáe

  • Danielewicz Jakub Ewolucja muzyki rockowej na przełomie lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych XX wieku – wyznaczniki i kierunki rozwoju

  • Głowienke Hanna Relacje między piosenką a wideoklipem jako gra emocji, historii i metafor

  • Kaliszuk Iga Działania społeczne na festiwalach muzycznych. (Po)pandemiczny obraz krajowych wydarzeń

  • Pietrzak Jagoda I Tarantino stworzył kobietę… Wizerunki bohaterek kobiecych i ich kulturowe źródła w krzywym zwierciadle twórczości Quentina Tarantino

  • Pyszniak Krystian Kino niezależne w dialogu między twórcą a odbiorcą

  • Sawczuk Maciej Jazz w refleksji uczestników Gdańskich Nocy Jazsowych

2021

  • Fac Andrzej Trójmiejskie adaptacje teatralne na podstawie prozy Güntera Grassa

  • Skiba Tytus Muzyczny ruch oporu – historia trójmiejskiego punk rocka w latach 1977–1999

  • Tryba Paulina Od ucznia do mistrza. Edukacja rzemieślników teatralnych w polskim teatrze współczesnym

2020

  • Chylińska Natalia Spacer dźwiękowy – relacje z przestrzenią/w przestrzeni

  • Krześniak Paweł Ewolucja muzyki rockowej przełomu lat 60. i 70. na podstawie twórczości zespołów The Beatles i Pink Floyd

  • Molendowski Marcin Wpływ jazzu na jazz rock i jazz hop na podstawie twórczości wybranych przedstawicieli gatunku

  • Olszewska Martyna Charyzmatyczna postać Davida Bowie. Analiza ewolucji twórczości na podstawie wybranych teledysków

  • Sachkouskaya Darya Wykorzystanie elementów techniki wokalnej w wybranych stylistykach muzycznych

  • Siklicka Klaudia O baśni bajanej w przestrzeni publicznej. Analiza spotkań z opowieściami na przykładzie działalności grup Karawana Opowieści, Baśnie Ludów Ziemi i Łowcy Słów

  • Wincenciak Marcin Bossa nova i jazz – wzajemne oddziaływanie gatunków na podstawie wybranych interpretacji wokalnych

2019

  • Felskowska Anna Transgresywny dramat gejowski jako gatunek filmowy

  • Melnyk Khrystyna Drugie życie Fridy Kahlo w kulturze współczesnej

  • Ostrowski Piotr Mechanizmy funkcjonowania poprawności politycznej jako strategia kształtująca postawę społeczeństwa polskiego w publikacjach „Gazety Wyborczej” po 2015 roku

  • Romanowska Nina Wokalista jazzowy i rozrywkowy wobec problemu aktorskiej interpretacji piosenki

  • Słodowicz Leila Symbolika barw w filmach Davida Finchera

  • Stawiński Paweł Od predyspozycji ucznia do interpretacji utworu: w poszukiwaniu integralnej metody nauki śpiewu w kontekście własnych doświadczeń artystycznych i pedagogicznych

  • Wojciechowska Jagoda Muzyka jazzowa i rozrywkowa w kształceniu wokalnym młodzieży w wieku 11–13 lat

2018

  • Darowska Julia Polska piosenka jazzowa na przykładzie wybranych utworów ze „Śpiewnika Nahornego” Włodzimierza Nahornego

  • Lasota Magdalena Emisja głosu w muzyce jazzowej i rozrywkowej – współczesne koncepcje a praktyka

  • Piątkowski Bartosz „Beef” a muzyka hip-hopowa lat dziewięćdziesiątych XX wieku

  • Pollok Emilia „Pani Róża”. Słowo, muzyka i śpiew w twórczości Wandy Warskiej

  • Raczyńska Aleksandra Indywidualny język muzyczny Bobby’ego McFerrina. Improwizacja i circlesong

  • Reks Łukasz Marketing w biznesie muzycznym na przykładzie muzyki rozrywkowej i jazzowej

  • Szajrych Piotr Nowa jakość w muzyce improwizowanej – synteza jazzu i muzyki elektronicznej

2017

  • An Tusheng Improwizacja w wokalistyce jazzowej

  • Basiukiewicz Mikołaj Rola muzycznych „korzeni” w twórczości współczesnych pianistów jazzowych

  • Berner Bartosz Praktyka wykonawcza w musicalu „klasycznym” w kontekście pracy aktora scen muzycznych nad sobą

  • Charchuła Małgorzata Tatuaż – charakterystyka zjawiska i jego związku z kreowaniem oraz ekspresją tożsamości

  • Chen Yijing Między Europą i Chinami – emisja głosu w śpiewie. Porównanie

  • Krasucka Izabela Tekściarz jako profesja. Specyfika zawodu – wybrani artyści – dzieła

  • Ruszkowski Paweł Aojde. O spotkaniach słowa z muzyką ze szczególnym uwzględnieniem piosenki poetyckiej w Polsce

  • Stępień Agnieszka Przesądy przynoszące nieszczęście. Analiza współczesnego postrzegania przesądów na podstawie wypowiedzi studentów Uniwersytetu Gdańskiego

  • Theisebach Dorota Media i technologia dźwignią przemysłu muzycznego w XXI wieku

  • Winnicka Martyna Pomiędzy sztuką a kiczem – jak i dlaczego ludzie indywidualizują swoje otoczenie

  • Wójcik Jakub Indywidualny język improwizatorski i kompozytorski francuskiego gitarzysty awangardowego Marca Ducreta

2016

  • Bieńkowska Katarzyna Ewolucja zawodu fryzjera – od rzemieślnika do stylisty

  • Chyła Tomasz Od Seiferta do Bałdycha – skrzypce w polskim jazzie

  • Klepczyński Tomasz Klarnet w muzyce jazzowej na przestrzeni lat – rozwój czy degradacja

  • Kosewski Piotr Współczesny spektakl dziwolągów (Aldona Orlowska – Marzia Gaggioli)

2015

  • Bartusz Adam Drugie życie Andrzeja Zauchy. Fenomen bydgoskiego festiwalu „Serca Bicie”

  • Czapla Paulina Od Motown sound do soul jazzu – wybrane style muzyki soulowej

  • Grochowska Paulina Współczesna muzyka klezmerska w Polsce – źródła, styl i przedstawiciele

  • Juźko Łukasz Łukasz Juźko Quartet „First Breath” – od procesu twórczego do realizacji

  • Otłowski Marcin Styl i język muzyczny Juliana „Cannonballa” Adderleya

  • Serowik Alicja Obecność muzyki kurpiowskiej w muzyce folkowej, klasycznej i jazzowej

  • Wandzilak Michał Harmonia współczesnej pianistyki jazzowej na przykładzie wybranych kompozycji Brada Mehldau oraz Roberta Glaspera

2014

  • Hedzik Khristsina Jazz w Armenii i Azerbejdżanie. Styl i przedstawiciele

  • Hodowaniec Anna Fenomen Kabaretu Starszych Panów

  • Gajdzica Magdalena Songwriting – analiza procesu twórczego

  • Janek Marcin Segregacja rasowa w życiu i twórczości amerykańskich muzyków jazzowych

  • Janusz Gabriela Muzyka ludowa jako inspiracja. Rozważania wokół wybranych przykładów polskiego jazzu i folku

  • Kamiński Ralph Autodestrukcja w życiu i twórczości Violetty Villas

  • Maciaszczyk Agnieszka Kalina Jędrusik – artystka piosenki

  • Pietrzak Adam Partnerstwo muzyczne na przykładzie albumów Herbiego Hancocka „Possibilities”, „River. The Joni Letters” oraz „The Imagine Project”

  • Weroniecki Krzysztof Twórczość Jamiego Culluma – styl wykonawczy i kompozytorski (na wybranych przykładach)

  • Zielińska Katarzyna Ewolucja muzyki soul na przestrzeni lat 1950–2010

2013

  • Bigaj Agnieszka Neo-soul. Historia, styl oraz najważniejsi artyści

  • Kawa Barbara Wybrane aspekty psychologiczne i fizyczne w nauczaniu wokalistów rozrywkowych i jazzowych

  • Knitter-Posiewnik Joanna Amerykański folk z początku XX wieku. Rodowód, tematyka, harmonia, przedstawiciele

  • Pałasz Kamila Pieśń w Kościele Zielonoświątkowym w Polsce – geneza i rozwój w latach 1945–2013

  • Malcolm William Theme songs z amerykańskich kreskówek na tle przemian muzyki popularnej w latach 1957–1989

  • Woźniak Hanna Belt. Rozwijanie rejestru piersiowego u kobiet na podstawie własnych doświadczeń pedagogicznych

 

Prace licencjackie

2019

  • Krzysztof Brzozowski Wizerunek współczesnego punka jako wyraz kontestacji

  • Maciej Buszman Realizacja projektu i wydarzenia „Massieque – Everybody Has A Story”

2015

  • Berent Anna Europejscy reżyserzy w Hollywood a amerykański system produkcji filmowej (von Stroheim – Lubitsch – Sjöström)

  • Hejger Alicja Medialny wizerunek polskich trawelebrytów

  • Karendys Łukasz Tematyka kulturalna w prasie peerelowskiej (przyczynek)

  • Lange Michał Funkcjonowanie współczesnego rynku muzyki pop w Polsce

  • Lewna Sara Aktywność studentów kulturoznawstwa Uniwersytetu Gdańskiego na portalu Facebook

  • Mazelewska Agnieszka Muzyka trance i jej wpływ na odbiorcę

  • Ostrowski Piotr Przekształcenia przestrzeni publicznej miasta Gdańska

2014

  • Kardaczyńska Aleksandra „Elegie duinejskie” Rainera Marii Rilkego w świetle śruti

  • Kąkel Marta Świat w oczach starego mistrza. Późna twórczość Romana Polańskiego

  • Olesińska Klaudia Blog jako miejsce autoprezentacji i interakcji

  • Tonderys Jagoda Preferencje muzyczne studentów kulturoznawstwa na Uniwersytecie Gdańskim

  • Tyborczyk Karolina „Cywilizacja śmierci”? Obrazy Przystanku Woodstock

  • Tyburska Aleksandra Berek w komorze gazowej. Obraz Zagłady w krzywym zwierciadle sztuki najnowszej

  • Wojtal Aneta Parkour – sztuka otwarta dla wszystkich?

2013

  • Bartusz Adam Współczesne interpretacje utworów Andrzeja Zauchy na przykładzie płyty Kuby Badacha „Obecny”

  • Bućko Agata Marilyn Monroe oczami Arthura Millera

  • Chojnacki Paweł „Peneriada” a „Jeżycjada”. Obraz Jeżyc w twórczości Małgorzaty Musierowicz i Ryszarda Andrzejewskiego

  • Czapla Paulina Wszechstronność w muzyce pop – o twórczości Roisin Murphy

  • Grochowska Paulina „Summertime” Gershwina. Od opery, przez musical, po standard jazzowy

  • Gzyl Jeremiasz Współczesny musical na przykładzie repertuaru Teatru Muzycznego w Gdyni w latach 2001–2012

  • Jackowska Patrycja Muzyka jako lekarstwo. Wokół „Muzykofilii” Olivera Sacksa

  • Jacuta Anna Dwie maski Davida Bowie

  • Juźko Łukasz Spirituals w muzyce Billy’ego Harpera – „If Our Hearts Could Only See”

  • Kamieniarz Filip George Benson – gitarzysta i wokalista

  • Kowalewska Aneta Życie a sztuka. Analiza porównawcza wizerunków scenicznych Janis Joplin, Freddiego Mercury’ego i Beyonce Knowles

  • Marchlewicz Miłosz Reggae jako muzyka popularna

  • Otłowski Marcin Saksofoniści Milesa Davisa. Wybrani instrumentaliści z ważniejszych projektów trębacza

  • Skowrońska Aleksandra Caprasque. O społecznym kinie Franka Capry po Wielkim Kryzysie

  • Sudoł Katarzyna Lady Gaga – ikona ponowoczesności

  • Szczurek Anna Styl wokalny i improwizatorski Anity O’Day

2012

  • Gawron Marcelina Determinanty indywidualnego stylu muzycznego na przykładzie jazzu

  • Gedzik Khristyna Fenomen wschodniego etnojazzu

  • Guza Artur „Droga Krzyżowa” Artura Guzy. Od koncepcji do realizacji

  • Janusz Gabriela Vocalese – styl i jego przedstawiciele

  • Kaczor Agnieszka Czy Miss to Madame, czy może już zupełnie inna Pani? Opera „Madama Butterfly” jako źródło inspiracji dla musicalu „Miss Sajgon”

  • Kamiński Ralph Autodestrukcja a życie i twórczość na przykładzie Amy Winehouse

  • Kinder Karolina Wykorzystanie technik studyjnych w sztuce wokalnej

  • Łabuda Agnieszka Scat – wprowadzenie

  • Maciaszczyk Agnieszka Piosenkarstwo totalne. Rozważania o sztuce Ewy Demarczyk. Esej

  • Piestrzyńska Pola Artykulacja w śpiewie – jej rola i problemy z nią związane

  • Roszkowski Kacper Sonny Rollins – zastosowanie skal

  • Sadowska Agata Natural Voice Perfection jako technika wokalna

  • Serowik Alicja Ella Fitzgerald – pierwsza dama jazzu. Życie i działalność artystyczna w latach 1945–1965

  • Wandzilak Michał Idee postmodernizmu w kompozycjach Johna Zorna

  • Weroniecki Krzysztof Gra i śpiew – aspekty podwójnej działalności muzycznej

  • Zdrojewska Alicja Droga Raya Charlesa do roku 1980

  • Zielińska Katarzyna Wpływ 52nd Street w Nowym Jorku na rozwój jazzu

  • Żarnoch Piotr Curtis Fuller – język improwizacji w utworze „Heart and Soul” H. Carmichaela

2011

  • Bigaj Agnieszka Motown Records – legendarna wytwórnia muzyczna z Detroit. Historia, styl oraz najważniejsi artyści

  • Broniewska Anita Motywy skrzypcowe w filmie

  • Dysarz Magdalena Luj kontra ciota. Nowy typ bohaterów w powieściach gejowskich Michała Witkowskiego?

  • Frasz Aleksandra Fenomen alternatywnej muzyki skandynawskiej na przykładzie Szwecji i Islandii

  • Goliasz Magdalena Polska piosenka aktorska a jazz

  • Jaszcza Magdalena Upowszechnianie muzyki ludowej w PRL-u

  • Knitter-Posiewnik Joanna Delta blues i jego obecność w Polsce

  • Kosakowska Karolina Gry, zmysły, -izmy. O „Słowackim wysp tropikalnych” Michała Choromańskiego

  • Lewna Natalia The Police w japońskiej taksówce, czyli o muzyce w powieściach Harukiego Murakamiego

  • Majda Krzysztof Funk music. Styl, historia, przedstawiciele. Wprowadzenie

  • Merda Karolina Wokalista jako psychofizyczna całość

  • Miętus Marcin Autobiografizm i antyautobiografizm w filmach Woody’ego Allena

  • Moczyńska Paulina Polański – aktor Polańskiego

  • Nosewicz Daniel Styl aranżerski Clausa Ogermana

  • Nürnberg Katarzyna Pionierzy muzyki elektronicznej. Twórczość zespołu Depeche Mode

  • Paul Krzysztof John Scofield – muzyk uniwersalny

  • Strahl Magdalena Ciało jako narzędzie artysty. Helmut Newton – David LaChapelle

  • Toton Barbara Problemy techniczne i interpretacyjne u początkujących wokalistów rozrywkowych i jazzowych

  • Wendt-Rożnowska Monika Billie Holiday – rozwój i destrukcja

  • Woźniak Hanna Belt jako rodzaj głosu kobiecego. Zjawisko i repertuar

  • Zaborowska Katarzyna Mandopop w XXI wieku

2010

  • Augustynowicz Piotr Ponadczasowy wpływ stylu i twórczości Jimiego Hendrixa na współczesnych gitarzystów

  • Drewing Mateusz Talerz perkusyjny. Budowa, techniki wykonawcze i możliwości brzmieniowe w jazzie

  • Ebertowski Daniel Jazzowa recepcja Fryderyka Chopina

  • Gigiel Anna All that jazz… O związkach musicalu z jazzem

  • Korybalska Anna Ewolucja standardu jazzowego. „Them There Eyes” w trzech wykonaniach wokalnych

  • Kulaszewicz Leszek Jazz Supreme. Rozważania o dwóch albumach: „Kind of Blue” Milesa Davisa i „A Love Supreme” Johna Coltrane’a

  • Milszewski Jakub Ponowne narodziny rocka na amerykańskim Południu. Stoner i southern rock

  • Motyka Aleksandra Agnieszka Chylińska – ewolucja postaci i twórczości

  • Niedbała Grzegorz „To była i jest magia…”. Fenomen inspiracji wybranymi osobowościami muzyki jazzowej

  • Paszko Tomasz Realizacja i produkcja nagrań muzyki rockowej

  • Sekulak Rafał Podstawy nauki śpiewu u dzieci i młodzieży

2009

  • Białecka-Rybacka Joanna Etta James. Repertuar, styl wokalny, osobowość artystyczna

  • Ciepłuch Małgorzata Andrzej Zaucha – historia artystycznej osobowości

  • Czapiewska Agnieszka Fenomen tria jazzowego. Esbjörn Svensson Trio

  • Ćwiek Adam Sztuka pianistyki w wiekach XVIII i XIX. Elementy ruchowe w wybranych metodach gry

  • Engelbrecht Anna Psychologiczny aspekt występu publicznego. Muzyk a stres

  • Kamińska Beata Współczesna scena gospel

  • Kropiewnicka Elwira Osobowość artystyczna Arethy Franklin

  • Malcolm William Dwa światy? Teksty amerykańskich piosenek z okresu Wielkiego Kryzysu, II wojny światowej i wojny w Wietnamie

  • Orłowicz Katarzyna Podstawowe elementy jazzu w początkowej nauce gry na puzonie

  • Pawłowska Liwia Język muzyki

  • Piotrowski Jan Twórczość gitarowa Pata Metheny

  • Rogóż Piotr Język muzyczny improwizacji Cannonballa Adderleya

  • Stawiński Paweł Muzyka religijna białych osadników w Nowym Świecie na przestrzeni XVI i XVII stulecia

  • Suchacka Aneta Techniki wokalne współczesnego wokalisty rozrywkowego

  • Wypych Grzegorz Gypsy swing. Charakterystyka i analiza stylu i techniki gry

  • Zięba Izabela Aktywizacja młodzieży na lekcjach muzyki w gimnazjum

2008

  • Galewska Aleksandra Wpływ i znaczenie klasycznego wykształcenia muzycznego na działanie i twórczość muzyka jazzowego

  • Krupska Joanna Mikrofon w ręku wokalisty

  • Pałys Jan Działalność artystyczna zespołu Trzecia Godzina Dnia

  • Szczepkowski Andrzej Wpływ muzyki jazzowej na muzykę klubową w oparciu o wybrane centra producenckie i sceny klubowe 1998–2008

  • Szutenberg Maciej Wpływ folkloru kaszubskiego na muzykę jazzową

  • Ślusarczyk Sebastian Estetyka doskonałości i prostoty w pianistyce Keitha Jarretta. Próba eseju

  • Wawrzyniak Anna Jazz w filmie fabularnym. Uwagi o historii, formach i funkcjach

  • Wątróbska Iwona Nowatorstwo improwizacji Charliego Parkera

2007

  • Szmuda Małgorzata Inspiracja ludowa w polskiej muzyce jazzowej i rozrywkowej

  • Wróbel Dorota Emisja głosu w początkowym etapie kształcenia piosenkarza i wokalisty jazzowego

 

Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: czwartek, 28. Kwiecień 2016 - 01:58; osoba wprowadzająca: Helena Draganik Ostatnia zmiana: niedziela, 30. Listopad 2025 - 20:07; osoba wprowadzająca: Tomasz Lidzbarski