Outgoing Students

Rekrutacja na wyjazdy na studia w ramach programu ERASMUS+ 2022/2023

Od dnia 2 lutego do 24 lutego 2022 roku można dokonywać rejestracji swojej kandydatury na wyjazd na studia w ramach programu Erasmus +.

Warunkiem rejestracji jest:

  • wysłanie wypełnionego i podpisanego formularza rejestracyjnego oraz formularza stypendysty wraz z załącznikami (wszystko w formacie PDF) pocztą elektroniczną na adres helena.garczynska@ug.edu.pl

Możliwe są wyjazdy tylko do tych uczelni, z którymi podpisano lub umówiono umowy bilateralne:

 

Uniwersytet

 

Miasto

Państwo

Ilość wyjazdów i miesięcy

Turun Yliopisto

 

Turku

Finlandia

2 po 10 miesięcy

Jyväskylän Yliopisto

Jyväskylä

Finlandia

2 po 10 miesięcy

 

University of Eastern Finland

Kuopio (Joensuu)

Finlandia

2 po 10 miesięcy

Åbo Akademi

Åbo/Turku

Finlandia

2 po 9 miesięcy

 

Mälardalens Högskola

 

Västerås

Szwecja

2 po 10 miesięcy     

 (tylko magisterskie)

Södertörns Högskola

 

Huddinge

Szwecja

2 po 10 miesięcy

Umeå Universitet

 

Umeå

Szwecja

2 po 10 miesięcy

Stockholms Universitet

 

Sztokholm

Szwecja

2 po 10 miesięcy

Universitetet i Bergen

 

Bergen

Norwegia

3 po 10 miesięcy

Universitetet i Tromsø

 

Tromsø

Norwegia

2 po 10 miesięcy

NTNU Trondheim

 

Trondheim

Norwegia

2 po 10 miesięcy

Universitetet i Agder

 

Kristiansand

Norwegia

2 po 10 miesięcy

Høgskolen i Innlandet

 

Elverum (Hamar)

Norwegia

2 po 10 miesięcy

Høgskolen i Sørøst-Norge

Kongsberg (Bø)

Norwegia

2 po 10 miesięcy

Universitetet i Oslo

 

Oslo

Norwegia

2 po 10 miesięcy

University of Southern Denmark

Odense

Dania

4 po 5 miesięcy

Haskoli Islands

Reykjavík

Islandia

1 po 10 miesięcy

(tylko magisterskie)

 

W ramach programu SEA EU dodatkowo:

 

Christian-Albrechts-Universität zu Kiel

Kilonia

Niemcy

2 po 5 miesięcy

 

Studenci zainteresowani wyjazdem do Niemiec proszeni są o przedłożenie certyfikatu potwierdzającego znajomość języka niemieckiego na poziomie B1; z osobami nie posiadającymi certyfikatu zostanie w dniach 25.02-02.03.22 przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna w języku niemieckim.

 

Aktualny wykaz umów wraz z danymi odnośnie liczby studentów objętych wymianą oraz stopniem poziomu studiów dostępny jest też na stronie

https://ug.edu.pl/sites/ug.edu.pl/files/_nodes/strona/101486/files/lista%20um%C3%B3w%202022-2023_0.pdf

 

O wyjazd mogą ubiegać się studenci zarejestrowani na studiach licencjackich i magisterskich:

 

  • studenci I roku studiów licencjackich linii norweskiej, szwedzkiej i duńskiej mogą odbyć w uczelniach partnerskich studia całoroczne; w/w studenci mogą też ubiegać się o wyjazd tylko w semestrze zimowym kolejnego roku akademickiego;
  • studenci II roku studiów licencjackich oraz studenci I roku studiów magisterskich mogą ubiegać się wyłącznie o wyjazd w semestrze zimowym kolejnego roku akademickiego; studenci II roku studiów licencjackich nie mają możliwości przedłużenia pobytu w uczelni partnerskiej na semestr letni, natomiast studenci I roku studiów magisterskich w indywidualnych przypadkach otrzymają tę możliwość, jednak koniecznym i bezdyskusyjnym warunkiem jest okazanie przed przedłużeniem pobytu gotowej pracy magisterskiej;
  • studenci III roku studiów licencjackich warunkowo mogą ubiegać się o wyjazd wyłącznie w semestrze letnim kolejnego roku akademickiego (pierwszego roku studiów magisterskich);

 

Prawo wyjazdu w charakterze studenta ERASMUSA + przysługuje studentowi w ilości do 12 miesięcy na każdym poziomie studiów (licencjat oraz MSU są rozpatrywane osobno), sumując studia i praktyki.

 

Dofinansowanie na Skandynawię i Finlandię wynosi 520 € miesięcznie, na Niemcy – 500 €; studenci w trudnej sytuacji materialnej po złożeniu właściwych dokumentów będą mogli otrzymać dodatkowo około 250 € miesięcznie. Studenci z orzeczeniem o niepełnosprawności mogą otrzymać dodatkowo wsparcie w wysokości ok. 250 € miesięcznie.

 

Oba formularze dostępne są na portalu edukacyjnym UG (kurs: studia za granicą; autor: Helena Garczyńska).

 

Na portalu edukacyjnym na w/w kursie znajdują się szczegółowe informacje dotyczące procesu rekrutacji, programu oraz wzorce dokumentów do pobrania. Osoby zainteresowane proszone są dokładne zapoznawanie się z podanymi na kursie informacjami.

 

Przy wyborze kandydatów decydować będą następujące kryteria (max. 100 pkt):

1. Ocena ze znajomości języka kierunkowego (max. 50 pkt).

- Studenci otrzymują ocenę wystawianą wspólnie przez nauczycieli uczących języka na podstawie wyników w semestrze zimowym; studenci pierwszego roku BA i MSU – ocenę zaliczeniową za semestr zimowy.

- Osoby przebywające obecnie na urlopach otrzymują ocenę na podstawie ostatniego ukończonego semestru.

2. Aktywność naukowa (aktywne członkowstwo w kole naukowym, udział merytoryczny i/lub organizacyjny w imprezach naukowych, opublikowane wystąpienia, za ostatnie dwa lata) poświadczona podpisem opiekuna koła lub załącznikami (max. 20 pkt).

3. Udokumentowana działalność społeczna za ostatnie dwa lata (np. Samorząd Studentów, Erasmus Student Network, inne organizacje pożytku publicznego, harcerstwo, PCK, Dawcy Krwi i Szpiku, chór, wolontariaty itp.) poświadczona podpisem lub załącznikami (max. 15 pkt).

4. Uzasadnienie wyjazdu i plan jego wykorzystania (max. 5 pkt).

5. Uzasadnienie wyboru uczelni i kursów (max. 5 pkt).

6. Oceny z pozostałych przedmiotów za ostatni semestr, w tym z języka angielskiego. ( Studenci składają obowiązkowe oświadczenie o zaliczeniu semestru zimowego  - max. 5 pkt).

 

W dniu 02 marca 2022 roku zostanie ogłoszona na PE lista studentów zakwalifikowanych na wyjazd w ramach programu Erasmus +.

 

Ponieważ ogłoszona lista studentów jest natychmiast zgłaszana do bazy danych i uczelni partnerskich, niemożliwe jest wycofywanie się z zakończonej rekrutacji. W związku z tym należy przemyśleć decyzję o udziale w rekrutacji i wyjeździe za granicę przed zgłoszeniem.

Koordynator programu Erasmus + w Instytucie Skandynawistyki i Fennistyki
dr Helena Garczyńska

 

Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: poniedziałek, 31. Styczeń 2022 - 16:17; osoba wprowadzająca: Dominika Bartnik-Światek Ostatnia zmiana: poniedziałek, 31. Styczeń 2022 - 16:22; osoba wprowadzająca: Dominika Bartnik-Światek

Spotkanie dla studentów Skandynawistyki

Zapraszam studentów 1, 2 i 3 roku licencjackiego oraz 1 r. MSU, zainteresowanych wyjazdem na studia w Skandynawii i Finlandii w roku akademickim 2022/23

w ramach programu Erasmus +

na zebranie 16.12 (czwartek) o godz. 18.00 na Teamsach

(kurs – spotkanie erasmusowe , kod g0w3x3m).

Przed zebraniem proszę się zapoznać z informacją n/t Erasmusa umieszczoną na stronie Instytutu

Helena Garczyńska, koordynator Erasmusa

Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: sobota, 4. Grudzień 2021 - 20:31; osoba wprowadzająca: Dominika Bartnik-Światek Ostatnia zmiana: sobota, 4. Grudzień 2021 - 20:31; osoba wprowadzająca: Dominika Bartnik-Światek

Internship at the International Education Office, University of Agder, Norway

The University of Agder (UiA) is looking for an intern / Erasmus+ trainee starting at the beginning of January 2020, ending at the beginning of June. 

For more information see here

Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: piątek, 15. Listopad 2019 - 14:38; osoba wprowadzająca: Agata Lubowicka Ostatnia zmiana: poniedziałek, 30. Marzec 2020 - 09:39; osoba wprowadzająca: Agata Lubowicka

OFERTA - staż w Brukseli

Zapraszamy chętnych studentów do zainteresowania się stażem w Biurze Regionalnym Województwa Pomorskiego w Brukseli - z dofinansowaniem z programu Erasmus. Należy zwrócić uwagę, że ze względu na termin odbycie stażu jest możliwe tylko dla absolwentów Skandynawistyki. 

Ogłoszenie o naborze na staż płatny w Biurze Regionalnym Województa Pomorskiego w Brukseli 

Ogłoszenie o naborze na staż w ramach programu Erasmus+

 

Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: piątek, 14. Czerwiec 2019 - 20:19; osoba wprowadzająca: Agata Lubowicka Ostatnia zmiana: piątek, 14. Czerwiec 2019 - 20:20; osoba wprowadzająca: Agata Lubowicka

OUTGOING STUDENTS

Studia za granicą

W ramach programu Erasmus+ studenci Instytutu Skandynawistyki i Fennistyki mają możliwość zrealizowania części swoich studiów na uczelniach zagranicznych, z którymi Instytut ma podpisane umowy. Studenci wyjeżdżają na czas studiów określony w umowach. Ich pobyt jest częściowo dofinansowany, a uczelnie przyjmujące są pomocne w sprawach bytowych.

Prawo wyjazdu w charakterze studenta ERASMUSA+ przysługuje studentowi w ilości do 12 miesięcy na każdym poziomie studiów, sumując studia i praktyki.

Dofinansowanie na Skandynawię i Finlandię wynosi 520 € miesięcznie; studenci w trudnej sytuacji materialnej po złożeniu właściwych dokumentów mogą otrzymać dodatkowo około 200 € miesięcznie (informacje z roku 2022/23).

Dofinansowanie na Niemcy wynosi 500 € miesięcznie; studenci w trudnej sytuacji materialnej po złożeniu właściwych dokumentów mogą otrzymać dodatkowo około 250 € miesięcznie (informacje z roku 2022/23).

Studenci z orzeczeniem o niepełnosprawności mogą otrzymać dodatkowo wsparcie w wysokości ok. 250 € miesięcznie.

O wyjazd mogą ubiegać się studenci zarejestrowani na studiach licencjackich lub magisterskich (informacje z roku 2022/23):

  • studenci I roku studiów licencjackich stanowią jedyną grupę, która ubiegając się o wyjazd w kolejnym roku akademickim, może odbyć w uczelniach partnerskich studia całoroczne;
  • studenci II roku studiów licencjackich trzyletnich oraz studenci I roku studiów magisterskich mogą ubiegać się wyłącznie o wyjazd w semestrze zimowym kolejnego roku akademickiego; studenci II roku studiów licencjackich nie mają możliwości przedłużenia pobytu w uczelni partnerskiej na semestr letni, natomiast studenci I roku studiów magisterskich w indywidualnych przypadkach otrzymają tę możliwość, jednak koniecznym i bezdyskusyjnym warunkiem jest złożenie przed przedłużeniem pobytu gotowej pracy magisterskiej;
  • studenci III roku studiów licencjackich warunkowo mogą ubiegać się o wyjazd wyłączenie w semestrze letnim kolejnego roku akademickiego (pierwszego roku studiów magisterskich).

W grudniu w Instytucie organizowane jest zebranie informacyjne dla osób zainteresowanych wyjazdem, a informacja o terminie zebrania zostaje podana na tablicy Instytutu, na stronie FB Instytutu oraz mailowo. W styczniu/lutym w ten sam sposób przekazywane są wiadomości o terminie i procedurach składania dokumentów. Wtedy też można zalogować się na portalu na kursie Studia za granicą (autor Helena Garczyńska), aby uzyskać dostęp do informacji i potrzebnych formularzy.

Kryteria decydujące o wyborze kandydatów to m.in. ocena ze znajomości języka kierunkowego, oceny za ostatni semestr nauki, aktywność naukowa i społeczna.

Aktualna lista uczelni, z którymi Instytut ma podpisane umowy znajduje się na stronie Biura Wymiany Zagranicznej Studentów:

https://ug.edu.pl/sites/ug.edu.pl/files/_nodes/strona/101486/files/lista%20um%C3%B3w%202022-2023%20dla%20koordynator%C3%B3w%2020%20stycznia%20update.pdf

Więcej informacji na stronie Biura Wymiany Zagranicznej Studentów:

https://ug.edu.pl/wspolpraca/wymiana-akademicka/erasmus-2021-2027/wyjazdy-studentow-w-celu-studiowania

 

Praktyki

Niezależnie od studiów, program Erasmus+ umożliwia odbycie praktyki za granicą w firmie, przedsiębiorstwie, placówce naukowo-badawczej itp. i uzyskanie dofinansowania na wyjazd. Studenci lub absolwenci sami starają się o miejsce praktyki i zdobywają oryginał Letter of Intent – dokumentu poświadczającego gotowość wybranej przez studenta instytucji do przyjęcia go na praktykę. Wybrana placówka powinna oferować praktykę ściśle związaną ze studiowanym kierunkiem.

Informacje o praktykach w ramach programu Erasmus+ są dostępne na tablicy Instytutu, na stronie FB Instytutu oraz rozsyłane mailowo.

 

Więcej informacji na stronie Biura Wymiany Zagranicznej Studentów:

https://ug.edu.pl/wspolpraca/wymiana-akademicka/erasmus-2021-2027/wyjazdy-studentow-i-absolwentow-na-praktyki

 

 

Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: środa, 18. Wrzesień 2013 - 14:31; osoba wprowadzająca: Importer Automatyczny Ostatnia zmiana: poniedziałek, 7. luty 2022 - 21:10; osoba wprowadzająca: Importer Automatyczny