Specjalność menedżerska
Rekrutacja na kierunek Zarządzanie instytucjami artystycznymi
- Terminy rekrutacji: zakończenie rejestracji 9 lipca 2021
- Rejestracja przez Internetową Rejestrację Kandydatów
Kandydatów zainteresowanych podjęciem studiów na kierunku Zarządzanie instytucjami artystycznymi, specjalność sceniczno-menedżerska informujemy, że nabór na kierunek odbywa się dwutorowo – jednocześnie w Studium Wokalno-Aktorskim im. Danuty Baduszkowej oraz na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Gdańskiego.
Oznacza to konieczność złożenia dokumentów w dwóch miejscach:
1. Państwowym Policealnym Studium Wokalno-Aktorskim im. Danuty Baduszkowej w Gdyni.
- Szczegółowe informacje na stronie Studium: http://swagdynia.pl/kandydaci/zasady-rekrutacji
- Termin nadsyłania zgłoszeń i filmików upływa 6.06.2021 r.
- Komisja ogłosi listę osób zakwalifikowanych do stacjonarnej części egzaminu 19/20.06.2021 r.
- Egzamin stacjonarny odbędzie się (w zaostrzonych warunkach sanitarnych) 1.07 i 2.07.2021 r.
- Lista przyjętych zostanie ogłoszona bezpośrednio po zakończeniu egzaminów.
Szczegółowe pytania dotyczące egzaminu można kierować do pracowników Studium Wokalno- Aktorskiego: Zofia Lewkowicz tel. 58 785 58 32, e-mail: http://swa.sekretariat@swagdynia.pl
2. Po ogłoszeniu listy kandydatów na Uniwersytecie Gdańskim 9.07.2021 r. w ciągu 7 dni kalendarzowych należy dostarczyć do komisji rekrutacyjnej na Wydziale Filologicznym rekrutacja na kierunek Zarządzanie instytucjami artystycznym:
- Terminy rekrutacji: zakończenie rejestracji 9 lipca 2021
- Rejestracja przez Internetową Rejestrację Kandydatów
- Wydział Filologiczny, Budynek Neofilologii, ul. Wita Stwosza 51, pok. 355, 80-308 Gdańsk 09:00-13:00 (pon.-pt.)
- Komplet dokumentów wymaganych przez Uniwersytet Gdański: https://ug.edu.pl/rekrutacja/studia_i_i_ii_stopnia_oraz_jednolite_magisterskie/dokumenty
Robet Alagjozovski - prowadzący zajęcia na ZIA - został właśnie Ministrem Kultury Macedonii
Przedmiot: "Międzynarodowe Instytucje i Organizacje Kulturalne" od początku istnienia kierunku prowadzony był przez wybitnego specjalistę zagranicznego. Pierwsze 2 lata gościliśmy u nas Jean-Pierre'a Deru (założyciela Marcel Hicter Fundation oraz twórcę jednego z najbardziej prestiżowych programów szkoleniowych na świecie: "European Diploma in Cultural Project Management". Od tego roku - ze względu na stan zdrowia poprzedniego prowadzącego, zajęcia te przejął Robert Alagjozovski (absolwent studiów European Diploma), którego doświadczenie i zdolności zaprowadziły tydzień temu na stanowisko Ministra Kultury swojego kraju.
Ze studentami ZIA omawiał on techniki budowania współpracy międzynarodowej oraz różnice w politykach i strukturach organizacyjnych instytucji zagranicznych i polskich. Studenci pracowli także nad profilami instytucji Trójmiejskich, które prowadzą projekty międzynarodowe i próbowali własnych sił w stworzeniu strategii rozwoju tej współpracy. Omawialiśmy także rolę menedżera w dzisiejszym świecie i konieczność prowadzenia współpracy instytucjonalnej ponad granicami krajów.
Warto wspomnieć, że rok wcześniej p. Alagjozovski przyjął do siebie na miesięczną praktykę do Skopje jedną z naszych studentek - Nelę Szadkowską. Wywiad z Nelą na ten temat można przeczytać tutaj: http://fil.ug.edu.pl/media/aktualnosci/66098/nasi_absolwenci_nela_szadkowska_gdansk-paryz-macedonia_studiowanie_bez_granic
Bardzo się cieszymy z rosnącej współpracy między naszymi krajami. Liczymy, że będzie ona kwitła!
Współpraca z The Audience Agency z Lodnynu
Na 10h zajęć przyjechał do nas przestawiciel The Audience Agency - Jonathan Goodacre. Poprowadził on zajęcia z budowania wizerunku instytucji artystycznej i takiego tworzenia programu działań, aby był on odpowiedni dla naszej widowni. Zajęliśmy się też tym, w jaki sposób pozyskiwać nowych widzów oraz jak powinny współpracować działy naszych instytucji, aby oferta przez nas tworzona była na najwyższym światowym poziomie.
Zajęcia miały charakter wykładowo-warsztatowy. Posłuchaliśmy o modelach zarządzania instytucjami z różnych krajów, o budowaniu promocji, o rodzajach ankiet i wywiadów, które mogą w realny sposób wpłynąć na polepszenie naszych działań. Następnie sami próbowaliśmy opracować strategię wybranej działalności. Ciekawym elementem zajęć było pokazanie kilku negatywnych przykładów - w których twórcy mimo najlepszych chęci, prowadzili do katastrofy PR-owej. Ten temat zaprowadził nas do reflekcji nad sponsorami - padły pytania o to, ile jesteśmy w stanie poświęcić dla sponsora. Jak bardzo zmienić naszą wizję, aby zdobyć dofinansowanie. Prowadzący podkreślał nie raz, że nie ma nic za darmo. Praca w kulturze, to najcześciej praca oparta o większy, lub mniejszy, kompromis. To jest coś, o czym zawsze warto pamiętać...
Paweł Harajda i odkrywanie mało znanych potencjałów marketingu internetowego
Drugim prowadzącym, który podjął się współprowadzenia zajęć z "Najnowszych Europejskich Modeli Zarządzania i Promowania Kultury" był Paweł Harajda. Absolwent Wydziału Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.
Współzałożyciel firmy NETLORDS zajmującej się marketingiem Internetowym. Zarządzał społecznościami o łącznej wielkość ponad 200 tysięcy fanów. Miesięczny zasięg prowadzonych przez niego kampanii przekraczał pół miliona osób.
Współzałożyciel Stowarzyszenia OLCAMP promującego technologie, nowe media i przedsiębiorczość. Organizator ponad 100 spotkań, konferencji i warsztatów w ramach działań firmy i stowarzyszenia. Prelegent na lokalnych i ogólnokrajowych spotkaniach i konferencjach. Przeprowadził ponad 150 godzin szkoleń pokazujących jak skutecznie wykorzystywać media społecznościowe do budowania trwałych relacji z klientami/beneficjentami przetestowanego w ramach warsztatów i wykładów dla ponad 500 osób.
Współzałożyciel Fundacji Startup Poland wspierającej przedsiębiorczość technologiczną w Polsce.
Na zajęciach dla ZIA skupił się on na narzędziach dostępnych na świecie w dobie internetowej, które pomagają nam śledzić bardzo precyzyjnie ruch na stronach internetowych i portalach społecznościowcyh naszych wydarzeń, tworzyć neewslettery dopasowane do naszych odbiorców (np. automatycznie wysyłające inne odpowiedzi w zależności od czasu odczytania maila) oraz wykorzystywać Internet, jako część planowania i tworzenia wydarzeń kulturalnych i artystycznych (badając potencjał i potrzeby odbiorców). Zajęcia były na takim poziomie, że niejeden pracownik działu promocji dużej instytucji siedziałby na nich z szeroko otwartymi oczami i notatnikiem pełnym zapisków!
prof. Lluis Bonet Augusti - wykład profesora z Barcelony
Jeden z naszych przedmiotów - "Najnowsze Europejskie Modele Zarządzania i Promowania Kultury" poprowadziło trzech wspaniałych specjalistów. Pierwszym z nich był prof. Lluis Bonet Augusti z Uniwersytetu w Barcelonie.
Profesor Bonet Augusti specjalizuje się w Ekonomii Geograficznej, Ekonomii Zarządzania oraz Politykach Kulturalnych na świecie. Jest Dyrektorem studiów doktoranckich oraz Zarządzania Kulturą na Uniwersytecie Barcelońskim. Jest także przewodniczącym jury prestiżowej European Cultural Policy Research Award. W 2002 wygrał CAC Research Award. To również autor licznych artykułów, książek oraz wykładowca gościnnie występujący na wielu europejskich uniwersytetach.
Dla Zarządzania Instytucjami Artystycznymi zgodził się poprowadzić 10h zajęć z ekonomicznego sposobu patrzenia na kulturę we współczesnym świecie. Rozmawialiśmy o modelach pozyskiwania funduszy, o politykach krajowych i regionalnych, tworzyliśmy wspólnie budżety do wymyślanych przez nas projektów. Temat okazał się niełatwy. Studenci mieli dużą trudność, aby przejść z planowania merytorycznego, do myślenia o rozwoju kultury, jako o procesie społeczno-ekonomicznym. Kiedy jednak się uczyć, jak nie na studiach?
Profesor Bonet zgodził się w przyszłym roku akademickim przyjechać ponownie. Tym razem na dłużej. Czego i bardzo kolejnym rocznikom życzymy!
Tanya Roberts i edukacyjny wymiar sztuki
Aktorka z Londynu - Tanya Roberts: założycielka i Dyrektor Metra Theatre, obecnie wykładająca na dwóch Londyńskich uniwersytetach - London South Bank University oraz Richmond American International University, przyjechała do Gdańska na 15h zajęć z wykorzystania sztuki w edukacji. Jej zajęcia skupiły się głównie wokół metod wprowadzania technik dramowych na zajęciach dla różnych grup wiekowych. Omawialiśmy też różnice między sztuką edukacyjną a sztuką o profilu komercyjnym.
Zajęciom towarzyszyła doskonała atmosfera i wiele śmiechu. Studenci próbowali wcielać się w rolę dydaktyków, którzy mają za pomocą zajęć artystycznych nauczyć np. dzieci mycia zębów, albo planet układu słonecznego. Kreatywność naszych studentów nie znała granic!
Omawialiśmy też poezję, wykorzystując gry i zabawy do tworzenia atmosfery wiersza. Budowaliśmy postaci przedstawione w literaturze w opraciu o proste scenki, a nawet omawialiśmy Sen nocy letniej Szekspira - wprowadzając tematykę sztuki za pomocą opartych o teatr metod dydaktycznych.
Zajęcia można podsumować jednym określeniem: z edukacją artystyczną jest jak z baletem - trzeba włożyć bardzo wiele pracy i umiejętności w przygotowanie, aby efekt wydawał się lekki i przyjemny. Tak samo my - po 2 dniach intensywnych zajęć, byliśmy w stanie zaproponować zadania dla nawet najmniejszych odbiorców naszych działań, które wydają się proste i zabawne. Ale niosą ze sobą bardzo ważne i dobrze skonstruowane treści.
Społeczny wymiar sztuki - warsztaty z Philipem Parrem
Live-streaming z Belgradu (na ZIA nie ma granic!)