Paweł Harajda i odkrywanie mało znanych potencjałów marketingu internetowego
Drugim prowadzącym, który podjął się współprowadzenia zajęć z "Najnowszych Europejskich Modeli Zarządzania i Promowania Kultury" był Paweł Harajda. Absolwent Wydziału Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.
Współzałożyciel firmy NETLORDS zajmującej się marketingiem Internetowym. Zarządzał społecznościami o łącznej wielkość ponad 200 tysięcy fanów. Miesięczny zasięg prowadzonych przez niego kampanii przekraczał pół miliona osób.
Współzałożyciel Stowarzyszenia OLCAMP promującego technologie, nowe media i przedsiębiorczość. Organizator ponad 100 spotkań, konferencji i warsztatów w ramach działań firmy i stowarzyszenia. Prelegent na lokalnych i ogólnokrajowych spotkaniach i konferencjach. Przeprowadził ponad 150 godzin szkoleń pokazujących jak skutecznie wykorzystywać media społecznościowe do budowania trwałych relacji z klientami/beneficjentami przetestowanego w ramach warsztatów i wykładów dla ponad 500 osób.
Współzałożyciel Fundacji Startup Poland wspierającej przedsiębiorczość technologiczną w Polsce.
Na zajęciach dla ZIA skupił się on na narzędziach dostępnych na świecie w dobie internetowej, które pomagają nam śledzić bardzo precyzyjnie ruch na stronach internetowych i portalach społecznościowcyh naszych wydarzeń, tworzyć neewslettery dopasowane do naszych odbiorców (np. automatycznie wysyłające inne odpowiedzi w zależności od czasu odczytania maila) oraz wykorzystywać Internet, jako część planowania i tworzenia wydarzeń kulturalnych i artystycznych (badając potencjał i potrzeby odbiorców). Zajęcia były na takim poziomie, że niejeden pracownik działu promocji dużej instytucji siedziałby na nich z szeroko otwartymi oczami i notatnikiem pełnym zapisków!