Statystyki ankiet studenckich

Iberystyka, semestr zimowy 2023/24

Dziękujemy wszystkim studentom studiów stacjonarnych i niestacjonarnych I stopnia na kierunku iberystyka za poświęcenie czasu i wzięcie udziału w procesie ankietyzacji zajęć dydaktycznych w semestrze zimowym roku akademickiego 2023/2024.

Wypełnionych zostało 266 ankiet, w których oceniono 14 z 15 prowadzących zajęcia we wskazanym wyżej semestrze dydaktyków. Liczba ankiet w ramach oceny poszczególnych nauczycieli waha się od 3 do 36. Poza odpowiedziami na pytania zamknięte wyrażono również, w formie mniej lub bardziej opisowej, 80 opinii dotyczących prowadzenia zajęć. Liczba opinii waha się, w zależności od nauczyciela, od 0 (jeden przypadek) do 17. Bardzo dziękujemy za wszystkie pozytywne komentarze i docenienie pracy dydaktyków. Nie mniej istotne są konstruktywne opinie negatywne, gdyż refleksja nad nimi z pewnością przyczyni się do polepszenia jakości kształcenia.

Poniżej prezentujemy procentowe wyniki ankiet w przypadku pytań zamkniętych.

 

1. Czy wykładowca omówił na zajęciach sylabus (m. in. założenia przedmiotu i warunki jego zaliczenia, efekty uczenia)?

 

Tak, prowadzący przedstawił założenia przedmiotu i warunki zaliczenia na pierwszych zajęciach. 92%

Tak, ale zrobił to na późniejszych zajęciach. 3%

Nie, prowadzący nie przedstawił założeń przedmiotu i warunków zaliczenia. 4%

Nie było takiej potrzeby - zrobił to inny prowadzący te zajęcia. 1%

 

2. Zakres materiału omawiany na zajęciach był zgodny z sylabusem.

 

Zdecydowanie się zgadzam. 67%

Raczej się zgadzam. 18%

Trudno powiedzieć. 5,5%

Raczej się nie zgadzam. 2,5%

Zdecydowanie się nie zgadzam. 7%

 

3. Forma i warunki zaliczenia były zgodne z sylabusem.

 

Zdecydowanie się zgadzam. 76%

Raczej się zgadzam. 10%

Trudno powiedzieć. 6%

Raczej się nie zgadzam. 1%

Zdecydowanie się nie zgadzam. 7%

 

4. Zakładając, że 1pkt ECTS to 25h pracy, czy liczba punktów ECTS przypisana do zajęć była adekwatna do nakładu pracy?

 

Zdecydowanie się zgadzam. 52%

Raczej się zgadzam. 27%

Trudno powiedzieć. 13%

Raczej się nie zgadzam. 5%

Zdecydowanie się nie zgadzam. 3%

 

5. Czy wszystkie zajęcia odbyły się zgodnie z planem?

Tak. 54%

Nie, ale zostały odrobione w innym terminie. 44%

Nie i nie zostały odrobione w innym terminie. 2%

 

6. Informacje o zmianach terminów zajęć były przekazywane odpowiednio wcześnie i były łatwe do znalezienia (zamieszczone w zwyczajowo ustalonym miejscu/kanale komunikacji).

Były dostępne odpowiednio wcześnie i łatwo było je znaleźć. 89%

Były dostępne odpowiednio wcześnie, ale trudno było je znaleźć. 2%

Były dostępne zbyt późno, ale łatwo było je znaleźć. 6%

Były dostępne zbyt późno i trudno było je znaleźć. 2%

Nie były przekazywane. 1%

 

7. Prowadzący punktualnie zaczynał i kończył zajęcia.

Zdecydowanie się zgadzam. 72%

Raczej się zgadzam. 20%

Trudno powiedzieć. 3%

Raczej się nie zgadzam. 4,5%

Zdecydowanie się nie zgadzam. 0,5%

 

8. Treść zajęć przekazywana była w sposób uporządkowany i możliwy do zrozumienia.

Zdecydowanie się zgadzam. 59%

Raczej się zgadzam. 21%

Trudno powiedzieć. 9%

Raczej się nie zgadzam. 8%

Zdecydowanie się nie zgadzam. 3%

 

9. Zajęcia prowadzone były w sposób zachęcający do aktywności oraz do wyrażania własnych opinii, zadawania pytań lub zgłaszania wątpliwości.

Zdecydowanie się zgadzam. 63%

Raczej się zgadzam. 17%

Trudno powiedzieć. 12%

Raczej się nie zgadzam. 5,5%

Zdecydowanie się nie zgadzam. 2,5%

 

10. Zajęcia prowadzone były w sposób urozmaicony (np. z wykorzystaniem adekwatnych do przedmiotu metod dydaktycznych).

Zdecydowanie się zgadzam. 56%

Raczej się zgadzam. 21%

Trudno powiedzieć. 11%

Raczej się nie zgadzam. 10%

Zdecydowanie się nie zgadzam. 2%

 

11. Prowadzący zajęcia udzielał wsparcia w wykonywaniu zadań i przyswajaniu treści.

Zdecydowanie się zgadzam. 64%

Raczej się zgadzam. 18%

Trudno powiedzieć. 11%

Raczej się nie zgadzam. 4%

Zdecydowanie się nie zgadzam. 3%

 

12. Prowadzący sprawiedliwie i obiektywnie oceniał studentów oraz udzielał informacji zwrotnej.

Zdecydowanie się zgadzam. 72%

Raczej się zgadzam. 16%

Trudno powiedzieć. 8%

Raczej się nie zgadzam. 2%

Zdecydowanie się nie zgadzam. 2%

 

13. Zakres materiału realizowanego na tych zajęciach pokrywał się z innymi zajęciami.

Zdecydowanie się zgadzam. 44%

Raczej się zgadzam. 31%

Trudno powiedzieć. 14%

Raczej się nie zgadzam. 8%

Zdecydowanie się nie zgadzam. 3%

 

14. Prowadzący był dostępny w wyznaczonych godzinach konsultacji.

Zdecydowanie się zgadzam. 25%

Raczej się zgadzam. 4,5%

Nie chodziłem/łam na konsultacje. 69,5%

Raczej się nie zgadzam. 0,5%

Zdecydowanie się nie zgadzam. 0,5%

 

15. Prowadzący odpowiadał na e-maile.

Zdecydowanie się zgadzam. 61%

Raczej się zgadzam. 11%

Nie było potrzeby kontaktu. 26%

Raczej się nie zgadzam. 2%

Zdecydowanie się nie zgadzam. 0%

 

16. Prowadzący odnosił się do studentów z szacunkiem.

Zdecydowanie się zgadzam. 86%

Raczej się zgadzam. 11,5%

Trudno powiedzieć. 1,5%

Raczej się nie zgadzam. 0,7%

Zdecydowanie się nie zgadzam. 0,3%

 

17. Czy uważa Pan/Pani, że te zajęcia wymagają przeprowadzenia hospitacji przez innego pracownika?

Tak, widzę taką potrzebę. 10%

Nie, nie ma takiej potrzeby. 90%

 

Załącznik Rozmiar
Iberystyka, semestr zimowy 2023/24 164.82 KB
Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: czwartek, 9. Maj 2024 - 17:31; osoba wprowadzająca: Mirosław Trybisz Ostatnia zmiana: czwartek, 9. Maj 2024 - 17:37; osoba wprowadzająca: Mirosław Trybisz