Ważne ogłoszenia dla studentów

Badanie dobrostanu studentów i doktorantów UG 2025

1

Zaproszenie do udziału

w Wielkim Badaniu Dobrostanu

studentów i doktorantów UG

Witajcie!

Jesteśmy członkami Koła Badań Psychologicznych Experior i wspólnie z Akademickim Centrum Wsparcia Psychologicznego UG zapraszamy Was do badania dobrostanu psychologicznego. Kierujemy je do studentów (studiów stacjonarnych i niestacjonarnych) oraz doktorantów UG. To pierwsza tego typu oddolna inicjatywa na polskiej uczelni, organizowana na taką skalę! Badanie jest szeroko zakrojone: chcemy poznać poziom Waszego dobrostanu oraz dowiedzieć się, czy i w jaki sposób przyczynia się do niego uczelnia. Naszym celem jest identyfikacja obszarów, w których uczelnia może Was wesprzeć i przyczynić się do poprawy Waszego dobrostanu. Następnie, w oparciu o wyniki badania, we współpracy z władzami uczelni, opracowana zostanie strategia działania dostosowana do Waszych potrzeb, obejmująca rozwiązania pomocowe, edukacyjne i organizacyjne. Bardzo ważne jest, aby w badaniu wzięli udział także studenci, którzy czują, że dobrze funkcjonują i mają wysoki poziom dobrostanu – to pomoże nam zidentyfikować czynniki chroniące.

Jak wziąć udział w badaniu?

Prosimy Was o wypełnienie ankiety. Natychmiast po jej wypełnieniu otrzymacie zindywidualizowaną informację zwrotną, opracowaną na podstawie Waszych odpowiedzi. Dowiecie się więcej o swoim dobrostanie, zdrowiu psychicznym i funkcjonowaniu na uczelni. To nie diagnoza psychologiczna, ale wskazówka, czy i w jakim obszarze warto byłoby zasięgnąć profesjonalnej pomocy psychologicznej i na co zwrócić szczególną uwagę, by zadbać o swój dobrostan. Więcej informacji na temat otrzymanej informacji zwrotnej można znaleźć w krótkich filmach na kanale Koła:

Informacja zwrotna

Serdecznie zachęcamy Was do wzięcia udziału w badaniu – dzięki temu możecie nie tylko dowiedzieć się czegoś o sobie, ale też realnie przyczynić się do poprawy dobrostanu  i zdrowia psychicznego wszystkich osób studiujących w UG!

🔗Link do ankiety           

Członkowie i Członkinie KBP „Experior”

Akademickie Centrum Wsparcia Psychologicznego

 

Invitation to Participate

in the Great Well-Being Study

of UG Students and Doctoral Candidates

Dear Students!

We are members of the Psychological Research Group Experior, and together with the Academic Center for Psychological Support at UG, we invite you to participate in a study on psychological well-being. This study is intended for UG students (both full-time and part-time) as well as PhD candidates. It is the first bottom-up initiative of this kind at a Polish university, organized on such a large scale!

The study is extensive—we aim to assess your well-being and understand whether and how the university contributes to it. Our goal is to identify areas where the university can support you and help improve your well-being. Based on the study results, and in collaboration with the university authorities, we will develop an action plan tailored to your needs. This plan will include support, educational, and organizational solutions. It is very important that the study also includes students who feel they are functioning well and have a high level of well-being — this will help us identify protective factors.

How to participate in the study?

We kindly ask you to complete a survey. Immediately after filling it out, you will receive personalized feedback based on your responses. You will learn more about your well-being, mental health, and academic functioning. While this is not a psychological diagnosis, it will provide guidance on whether and in what areas it may be beneficial to seek professional psychological help, as well as highlight key aspects to focus on for your well-being.

We warmly encourage you to take part in this study—not only can you gain valuable insights about yourself, but you can also contribute to improving the well-being and mental health of all students at UG!

🔗 Survey link

Warm regards,
Members of the Psychological Research Group Experior”

Academic Psychological Support Center at UG

Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: piątek, 9. Maj 2025 - 21:04; osoba wprowadzająca: Izabela Sułecka Ostatnia zmiana: piątek, 9. Maj 2025 - 21:10; osoba wprowadzająca: Izabela Sułecka

17.04.2025 - GODZINY DZIEKAŃSKIE

Dziekan Wydziału dr hab. Małgorzata Jarmułowicz, prof. UG w dniu 17 kwietnia ogłasza godziny dziekańskie - cały dzień.

Ważna informacja: zajęcia odwołane należy odrobić w innym terminie.

 

 

 

Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: środa, 9. Kwiecień 2025 - 11:38; osoba wprowadzająca: Izabela Sułecka Ostatnia zmiana: środa, 9. Kwiecień 2025 - 11:41; osoba wprowadzająca: Izabela Sułecka

STUDIA ZAGRANICZNE W PROGRAMIE ERASMUS+ DOFINANSOWANY WYJAZD DLA STUDENTÓW

STUDIA ZAGRANICZNE W PROGRAMIE ERASMUS+

DOFINANSOWANY WYJAZD DLA STUDENTÓW

 

1. CZECHY

> Uniwersytet w Pradze – 1 miejsce (studia w języku angielskim, Central European Studies)

> Uniwersytet w Ostrawie – 3 miejsce (polonistyka)

2. NIEMCY

> Uniwersytet w Lipsku – 2 miejsca (polonistyka)

> Uniwersytet w Kolonii – 1 miejsca (polonistyka)

3. LITWA >  Uniwersytet Wileński – 1 miejsce (polonistyka)

4.  WĘGRY > Uniwersytet Eotvos Lorand w Budapeszcie – 2 miejsca (polonistyka)

5. TURCJA > Uniwersytet w Istambule – 2 miejsca (polonistyka)

6. WŁOCHY

> Uniwersytet Sapienza w Rzymie – 2 miejsca (polonistyka, studia MSU, wymagany jęz. włoski)

> Uniwersytet w Padwie – 2 miejsca – (polonistyka, wymagany jęz. włoski)

7. MACEDONIA > Uniwersytet w Skopje – 2 miejsca (polonistyka)

8. CHORWACJA> Uniwersytet w Zagrzebiu – 2 miejsca (slawistyka)

 

Rekrutacja: I ETAP: do 7.03. 2025 r.

 

WYŚLIJ FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY NA ADRES: jolanta.laskowska@ug.edu.pl

 

Informacje dodatkowe:

 

- w rekrutacji mogą uczestniczyć studenci I, II i III roku studiów licencjackich, I roku studiów magisterskich oraz doktoranci,

- wyjazd można planować na semestr zimowy, letni lub na cały rok akademicki 2025/2026,

- w razie wątpliwości, co do miejsca studiów, można wstępnie wskazać dwie uczelnie zagraniczne, po rekrutacji wybierzemy jedną z nich,

- po zaliczeniu przedmiotów na uczelni zagranicznej zaliczamy w Polsce ekwiwalenty tych przedmiotów na Uniwersytecie Gdańskim, co w praktyce umożliwia zaliczenie całego semestru na uczelni rodzimej.

 

 

Koordynator Programu Erasmus+ w IFP UG

Dr Jolanta Laskowska

Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: piątek, 7. luty 2025 - 18:15; osoba wprowadzająca: Martyna Wielewska-Baka Ostatnia zmiana: piątek, 7. luty 2025 - 18:19; osoba wprowadzająca: Martyna Wielewska-Baka

Ostatnie zajęcia w semestrze

Szanowni Państwo!

Zgodnie z ogłoszonym 18 grudnia 2024 roku komunikacie o godzinach dziekańskich w dniu 23 grudnia  Komunikat o godzinach dziekańskich 23 grudnia oraz organizacji zajęć dydaktycznych 29 stycznia | Wydział Filologiczny Uniwersytetu Gdańskiego - do odpracowania owego poniedziałku została wyznaczona środa 29 stycznia. Ze względu na fakt, że w tym semestrze ubyły nam aż 3 poniedziałki (11 XI, 23 XII, 6 I), musimy ostatnie zajęcia poniedziałkowe mieć jeszcze 3 lutego.

W rezultacie ostatnie, piętnaste zajęcia w tym semestrze przypadają:

  • w poniedziałek 3 lutego (przy czym - jak wspomniałem wcześniej - czternasty poniedziałek odpracowujemy w środę 29 stycznia);

  • we wtorek 21 stycznia;

  • w środę 22 stycznia;

  • w czwartek 30 stycznia;

  • w piątek 31 stycznia.

Oznacza to, że wtorek 28 stycznia (byłby to już szesnasty wtorek w semestrze) jest wolny od zajęć dydaktycznych i można go przeznaczyć na wcześniejsze zaliczenia czy egzaminy.

 

Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: czwartek, 16. Styczeń 2025 - 20:04; osoba wprowadzająca: Martyna Wielewska-Baka Ostatnia zmiana: czwartek, 16. Styczeń 2025 - 20:06; osoba wprowadzająca: Martyna Wielewska-Baka

środa 29.01.2025 zgodnie z planem poniedziałkowym (w układzie tygodni I/III)

Szanowni Państwo,

 

uprzejmie przypominam, że w środę 29.01.2025 roku zajęcia odbywają się zgodnie z planem poniedziałkowym (w układzie tygodni I/III). W dniu tym odpracowujemy dzień dziekański z 23.12.2024 roku.

prof. dr hab. Barbara Zwolińska

Zastępca dyrektora IFP ds. studentów

 

Rozpoczęcie zajęć w roku 2025 - tydzień parzysty II/IV

Szanowni Państwo,

 

uprzejmie informuję, że po Nowym Roku 2025 zajęcia zaczynamy od 7 stycznia tygodniem parzystym II/IV.

Z najlepszymi życzeniami świątecznymi oraz noworocznymi,

 

prof. dr hab. Barbara Zwolińska

Zastępca dyrektora IFP ds. studentów

 

II i III rok filologii polskiej, studia l stopnia: Zapisy na fakultet 

 

Drogie Studentki, drodzy Studenci

W najbliższym czasie będą Państwo zobowiązani do wyboru jednego fakultetu, który odbywać się będzie w semestrze letnim 2025.

Poniżej znajdziecie Państwo opis fakultetów dla II i III roku.

Zapisy na fakultet odbędą się przy użyciu formularza Forms w dniu 19 grudnia w godz. 18:00-20:00. 

 

Link dla II roku

Link dla III roku

 

 

II rok - fakultet do wyboru:

 

1. Mgr Magdalena Michalik

Fakultet teoretycznoliteracki: Sztuka i sztuka interpretacji -odczytywanie dzieł sztuki wizualnej

Zapoznanie się z możliwościami analizy i interpretacji sztuki wizualnej, bazując na różnych możliwych perspektywach metodologicznych, poprzez pogłębione spojrzenie na wybrane dzieła sztuki.

Zaprezentowanie możliwych form rozumienia sztuki wizualnej, wielowiekowej tradycji badawczej i krytycznej, skupiając się na metodologicznych odniesieniach do współczesnej Humanistyki XX wieku.

Wskazanie możliwych wielu ścieżek interpretacyjnych, zarówno historycznych jak i ahistorycznych. Celem jest pokazanie różnorodności treści jakie niesie za sobą dzieło sztuki.

 

2. Prof. dr hab. Izabela Kępka

Fakultet językoznawczy: Język w polityce

Celem zajęć jest zaznajomienie studentów z jedną z odmian stylowych języka, jakim jest język polityki.

Zajęcia mają pokazać studentom, jak tworzony jest język polityki i jakie elementy służą nadawcom do tworzenia języka w polityce. Studenci zostaną zaznajomieni z najważniejszymi zjawiskami charakterystycznymi dla języka w polityce: propagandą, perswazją i manipulacją, a także strategiami służącymi temu językowi : wartościowaniem, rytualizacją języka i językową kreacją rzeczywistości. Celem zajęć jest również rozwinięcie umiejętności analizy języka tekstów politycznych.

 

 

III rok - fakultet do wyboru: 

 

1. Prof. dr hab. Grażyna Tomaszewska

Fakultet literaturoznawczy: Kategorie estetyczne w literaturze i kulturze współczesnej

Klasyczne kategorie estetyczne jako podstawa do obserwacji ich przemian w literaturze i kulturze współczesnej.

Rewolucja Kanta i jej konsekwencje dla przemian związanych z kategoriami estetycznymi w literaturze i kulturze współczesnej.

Przemiany kategorii piękna i jej reinterpretacje w literaturze i kulturze współczesnej.

Ukonkretnione przykłady realizacji kategorii piękna w literaturze i kulturze współczesnej.

Wartość estetyczna/ jakości estetyczne jako nadrzędne kategorie estetyczne w literaturze i kulturze współczesnej.

Przemiany koncepcji sztuki/ dzieła sztuki w literaturze i kulturze współczesnej.

Wyjątkowość i powszechność twórcy w literaturze i kulturze współczesnej.

Przemiany kategorii twórczości w literaturze i kulturze współczesnej.

Przemiany koncepcji odbiorcy w literaturze i kulturze współczesnej.

Nowatorstwo i odtwórczość w ich współczesnej interpretacji.

Przemiany kategorii przeżycia estetycznego w literaturze i kulturze współczesnej.

Dwudziestowieczny kryzys estetyki / koncepcje antyestetyki jako efekty drastycznych przemian w rozumieniu kategorii estetycznych w literaturze i kulturze współczesnej.

Specyfika współczesnego pluralizmu kategorii estetycznych w literaturze i kulturze.

 

2. Prof. dr hab. Stanisław Rosiek

Fakultet literaturoznawczy: Zwłoki Mickiewicza (i inne nekrografie). Od materii do fantazmatu

 

 

Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: wtorek, 10. Grudzień 2024 - 13:25; osoba wprowadzająca: Martyna Wielewska-Baka Ostatnia zmiana: czwartek, 13. luty 2025 - 10:28; osoba wprowadzająca: Izabela Sułecka

Rekrutacja do programu MOST

Tylko do 30 listopada trwa rekrutacja do programu mobilności studentów i doktorantów MOST! Jeśli chcecie rozpocząć swoją semestralną przygodę na innej uczelni niż macierzysta, nie przegapicie tego terminu.

MOST to program mobilności studentów i doktorantów. Od 1999 r. cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem, umożliwiając studiowanie przez semestr lub cały rok akademicki na jednej z ponad dwudziestu, polskich uczelni partnerskich.

Umożliwia on studiowanie na uczelni przyjmującej zarówno na takim samym kierunku jak na uczelni macierzystej, ale także na kierunku pokrewnym, a skorzystanie z oferty programu jest możliwe nawet wtedy, gdy było się już uczestnikiem Programu Erasmus.

Aby aplikować do programu należy wejść na stronę: https://irkmost.amu.edu.pl/pl/home/

Kto może wziąć udział w programie?

  • Studenci po ukończeniu drugiego semestru jednolitych studiów magisterskich
  • Studenci po ukończeniu drugiego semestru studiów na studiach I stopnia
  • Studenci po ukończeniu pierwszego semestru na studiach II stopnia
  • Doktoranci po ukończeniu pierwszego roku studiów doktoranckich

Rekrutacja na MOST odbywa się dwa razy w roku: od 15 kwietnia do 15 maja (rekrutacja na semestr zimowy i cały rok akademicki), od 31 października do 30 listopada (rekrutacja na semestr letni).

MOST daje możliwość:

  • realizacji programu studiów na uczelni innej niż macierzysta;
  • wyboru dodatkowych, związanych z zainteresowaniem Studentki/Studenta, zajęć dydaktycznych;
  • nawiązania kontaktu ze specjalistami w danej dziedzinie, pracującymi na uczelni innej niż macierzysta;
  • korzystania z księgozbioru innej uczelni, wykonywania kwerend bibliotecznych poza ośrodkiem macierzystym;
  • prowadzenia badań do pracy seminaryjnej, magisterskiej, czy dysertacji doktorskiej w środowisku powiązanym z przedmiotem analiz;
  • nawiązania kontaktów ze środowiskiem naukowym innego wydziału, instytutu, katedry;
  • wykazania się, także przed przyszłym pracodawcą, umiejętnością adaptacji do nowych warunków, mobilnością.

Więcej szczegółowych informacji o rekrutacji i ofercie programu MOST:

 

 

 

 

Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: wtorek, 14. Listopad 2023 - 18:48; osoba wprowadzająca: Martyna Wielewska-Baka Ostatnia zmiana: poniedziałek, 4. Listopad 2024 - 15:27; osoba wprowadzająca: Martyna Wielewska-Baka

Nabór wniosków o przyznanie stypendium Marszałka Województwa Pomorskiego

Marszałek Województwa Pomorskiego ogłasza nabór na stypendia dla wyróżniających się studentów. Program skierowany do osób osiągających wysokie wyniki w nauce i ma na celu wspieranie rozwoju młodych talentów oraz dalszego kształcenia. Wnioski można składać do 13 grudnia 2024 r.

Studentko, studencie – 28 października rozpoczął się nabór wniosków na stypendia Marszałka Województwa Pomorskiego dla uzdolnionych studentów/ek.
Stypendium możesz otrzymać jeżeli spełniasz poniższe warunki:

  • Jesteś mieszkańcem/ką województwa pomorskiego
  • W roku akademickim uzyskałaś/eś minimum 90% średniej możliwej na twoim kierunku
  • Masz co najmniej dwa osiągnięcia naukowe bądź artystyczne wymienione w regulaminie
  • Jesteś studentką / studentem co najmniej drugiego roku studiów pierwszego stopnia lub studiów jednolitych magisterskich lub tez studentką/studentem studiów drugiego stopnia

Wysokość stypendium wynosi 4500 zł (500 zł miesięcznie przez okres 9 miesięcy).
Wystarczy wypełnić wniosek dostępny w generatorze na stronie i wydrukowany oraz podpisany wniosek wraz z niezbędnymi załącznikami złożyć w Kancelarii Ogólnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, 80-810 Gdańsk, ul. Okopowa 21/27, w godz. 7.45 – 15.45 albo za pośrednictwem poczty (decyduje data stempla pocztowego) w kopercie opisanej: „Wniosek o przyznanie stypendium Marszałka Województwa Pomorskiego dla studentów – mieszkańców województwa pomorskiego (Departament Rozwoju Gospodarczego)”.
Na wnioski czekamy do 13 grudnia br.
Szczegóły znajdują się w regulaminie przyznawania stypendiów.
Informacji na temat naboru wniosków udzielają:
Monika Radziszewska e-mail: m.radziszewska@pomorskie.eu
tel.: 58 32 68 712
Dorota Bałamonczek – Fabich e-mail: d.balamonczek@pomorskie.eu
tel. 58 32 68 794

 

 

Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: wtorek, 29. Październik 2024 - 16:18; osoba wprowadzająca: Izabela Sułecka Ostatnia zmiana: czwartek, 31. Październik 2024 - 06:53; osoba wprowadzająca: Izabela Sułecka

Zajęcia fakultatywne - Akademia Filmu Dokumentalnego

Światowe kino dokumentalne połączone z wykładami, spotkaniami i rozmowami.

W roku akademickim 2024/25, w semestrze zimowym, kontynuujemy – w kolejnej odsłonie programowej i w nowym miejscu: Centrum Filmowym UG im. Andrzeja Wajdy – otwarty dla studentów, doktorantów wszystkich kierunków oraz wolnych słuchaczy spoza uniwersytetu nowatorski przedmiot filmoznawczy: Akademia Filmu Dokumentalnego Docs Against Gravity.

https://www.akademiadokumentalna.pl/ug-akademia-filmu-dokumentalnego-1

 

 

 

Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: środa, 9. Październik 2024 - 10:42; osoba wprowadzająca: Martyna Wielewska-Baka Ostatnia zmiana: środa, 9. Październik 2024 - 10:51; osoba wprowadzająca: Martyna Wielewska-Baka

PONOWNE zapisy na seminaria licencjackie i magisterskie

Szanowni Państwo,

Ponieważ poprzednie linki nie zadziałały poprawnie, nabór na seminaria rozpocznie się raz jeszcze - linki będą dostępne dzisiaj (3 X 2024) od godziny 18.00.

 

  1. linki będą aktywne od dnia 3 X od godz. 18: 00 do dnia 7 X do godz. 18:00.
  2. zapisy odbywać się będą poprzez formularz Forms, dostępny jedynie z poczty uniwersyteckiej. 
  3. należy wybrać jedno nazwisko z listy.
  4. liczba miejsc na konkretnych seminariach jest ograniczona - decyduje kolejność zgłoszeń.

Zapisy:

Seminarium licencjackie 2024/25: LINK 

Seminarium magisterskie 2024/25/26: LINK
 

 

 

Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: środa, 2. Październik 2024 - 17:42; osoba wprowadzająca: Martyna Wielewska-Baka Ostatnia zmiana: czwartek, 3. Październik 2024 - 13:58; osoba wprowadzająca: Martyna Wielewska-Baka

Szkolenie z ochrony własności intelektualnej

W tym roku obowiązkowe szkolenie z ochrony własności intelektualnej będzie składało się z dwóch etapów. W dniach od 3 do 9 czerwca należało będzie wysłuchać wykładu oraz zapoznać się z prezentacją, które zostaną udostępnione w wymienionym okresie w materiałach we właściwym dla poszczególnych kierunków, stopni i form studiów zespole na platformie MS Teams. Zapoznawać się z treścią wykładu oraz prezentacji będzie można wielokrotnie. Następnie, od godziny 7.00 w dniu 10 czerwca do godziny 21.00 w dniu 11 czerwca należało będzie wypełnić test, logując się ze swojego studenckiego konta uczelnianego do właściwego zespołu na platformie MS Teams. Test będzie można wypełnić tylko jednokrotnie! 
Szkolenie z ochrony własności intelektualnej jest obowiązkowe i niezbędne do ukończenia studiów. W szkoleniu, zgodnie z obowiązującymi planami studiów, muszą wziąć udział wszyscy studenci pierwszego roku studiów pierwszego i drugiego stopnia, zarówno stacjonarnych, jak i niestacjonarnych. Brak zaliczenia szkolenia z ochrony własności intelektualnej jest równoznaczne z nieuzyskaniem zaliczenia w danym semestrze. 
W sprawach zaliczeń, przepisywania zaliczeń oraz wszelkich innych proszę się kontaktować tylko i wyłącznie ze swoim dziekanatem a nie z wykładowcą! 

 

Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: piątek, 31. Maj 2024 - 10:37; osoba wprowadzająca: Martyna Wielewska-Baka Ostatnia zmiana: piątek, 31. Maj 2024 - 10:44; osoba wprowadzająca: Martyna Wielewska-Baka