9.30-10.15 Babel: Odbudowa. W świecie, z którego pozostały zgliszcza, jedyną szansą odbudowy świata są języki... |
---|
Wielojęzyczne przedstawienie teatralne w wykonaniu studentów Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Gdańskiego. W 8 językach rewolucyjną historię zagrają studenci: teatrologii i zarządzania instytucjami artystycznymi - polski, iberystyki - hiszpański, filologii rosyjskiej - rosyjski i ukraiński, fennistyki – fiński, skandynawistyki – szwedzki i duński, sinologii - chiński. Zatańczą studentki polonistyki z Chin.
Na spektakl złożą się fragmenty m.in.:
Viva el Comandante! W małym państwie w Andach oddział partyzantów pod dowództwem komendanta Che Guitarra planuje najazd na stolicę. Prezydent Evita Ferrocaril natychmiast abdykuje i ucieka, zapowiadając, swój rychły powrót. Komendant, entuzjastycznie witany przez lud, mianuje się nowym prezydentem, rozpoczynając demokratyczną dyktaturę. Język hiszpański.
Bal w Operze. W konwencji postpokaliptyczno-burleskowej fragment tego nadal aktualnego dzieła JulianaTuwima w wykonaniu studentek Wiedzy o teatrze i Zarządzania instytucjami artystycznymi. Pamiętajmy - na tajniaka tajniak... Język polski.
Postapokaliptyczny misz-masz ukazujący możliwości i moc języka. Języka, jako narzędzia. Języka jako stwórcy świata- porządkującego chaos, wskrzeszającego przeszłość i tworzącego przyszłość. Języka jako ostatniego elementu, który, mimo katastrofy, przetrwał. Język: rosyjski.
Kalevala pierwsza inscenizacja fragmentu narodowego eposu Finów w Polsce. Dzięki studentom 2. roku skandynawistyki linii fińskiej przeniesiemy się na kilka minut na tereny srogiej krainy Kalevy oraz poznamy perypetie mężnego Väinämöinenä, niezbyt dojrzałego Joukohainena oraz delikatnej Aino. Język: fiński.
Opieka reżyserska: Maciej Wiktor
|
10.30-13.45 Warsztaty creative writing.
Poprowadzą nasi znakomici trójmiejscy pisarze, nauczyciele akademiccy na Wydziale Filologicznym UG:
|
Warsztaty twórczego pisania to ćwiczenia o charakterze zarówno teoretycznym, jak i praktycznym. Podczas zajęć autorzy przekażą informacje z zakresu warsztatu twórcy literackiego, filmowego i telewizyjnego. Pod okiem profesjonalistów uczestnicy opracują elementy scenariusza, dialogi i krótkie formy literackie. |
10.30-13.45 Warsztaty komiksowe:
|
Spotkanie poświęcone tworzeniu rysunkowych historii. Ich tematem przewodnim będzie Uniwersytet Gdański. Z pomocą zaproszonych na zajęcia komiksiarzy młodzi artyści będą mogli rozwinąć swoje umiejętności, wykonując własne wersje rysunkowych fabuł. Zajęcia zostaną podzielone na części: teoretyczną i praktyczną. Przeprowadzone zostaną ćwiczenia praktyczne, podczas których uczestnicy stworzą własny komiks. |
Organizatorki: Magdalena Wójtowicz, Bogumiła Brant |
10.30-13.45 Pracownia Młodego Humanisty |
Uwielbiasz teatr i znasz nazwiska aktorów oraz reżyserów? A może nie masz pojęcia czym zajmuje się dramaturg i co to jest teatr pudełkowy? To nie ma znaczenia! Zapraszamy na warsztaty wszystkich, którzy mają ochotę poszerzyć swoją wiedzę teatralną i świetnie się przy tym bawić. Wspólnie stworzymy unikatowe wystąpienia w dowolnej formie. Zdjęcie, film, komiks, plakat, a może scenka? W Pracowni Młodego Humanisty każde zadanie rozwiążemy kreatywnie – w ruch pójdą papier, nożyczki i telefony! Organizatorka: Koło Naukowe Brikolaż, Natalia Osińska |
10.30-13.45 Warsztaty logopedyczne |
Uczestnicy warsztatów zdobędą wiedzę i praktyczne umiejętności wykorzystywane podczas pracy głosem m.in. z zakresu:
|
14.00-15.20 Teatr nieUGiętych startuje! |
Sandra Szwarc Fashion Victim – pierwszy przygotowany przez Teatr nieUGiętych spektakl to połączenie teatru krytycznego (odwołującego się do największej katastrofy budowlanej w czasach współczesnych, która miała miejsce w 2013 roku w Bangladeszu), z wyrafinowaną, pełną dystansu formą sceniczną. Głównym bohaterem jest zafascynowany modą mężczyzna, który odnajduje na metce kupionej koszuli błaganie o pomoc. Zostało ono wyszyte rączką jedenastoletniej dziewczynki z ubogiego, azjatyckiego kraju, wykonującej niewolniczą pracę, na której ufundowany jest zachodni raj konsumentów. Bohater traktuje ten znak nadany z odległego świata jako wezwanie do tego, by coś zmienić w swoim nijakim życiu, pozbawionym emocjonalnych podniet i zredukowanym do konsumpcyjnych gestów. Jego podróż, odbywana głównie we śnie, jest wędrówką ku wewnętrznemu przebudzeniu. Autorka sztuki, wykształcona pianistka, potwierdza w niej swoje niezwykłe wyczucie na walory brzmieniowe słowa i rytmiczność struktury narracyjnej. Rzeczywistość przedstawiona w dramacie zanurzona jest we śnie, rozciągając się na różnych jego głębokościach, czasem zahaczając również o powierzchnię życia. Występuje Teatr nieUGiętych – studenci kierunków: Wiedza o teatrze, Zarządzanie instytucjami artystycznymi, Filmoznawstwo praktyczne, Prawo, do którego dołączyło kilkoro zakręconych teatralnie licealistów. Spektakl został zrealizowany w ramach konkursu AlterProjekt organizowanego przez Akademickie Centrum Kultury UG |