Katedra Kulturoznawstwa | Wydział Filologiczny

Katedra Kulturoznawstwa - Aktualności

Ogłoszenia, aktualności w roku akademickim 2016/2017 - w zakładce "Bieżący rok akademicki"



Kulturoznawstwo III rok
zapisy na seminaria licencjackie
 
Zapisy w sekretariacie, lub mailowo, na adres angeg@univ.gda.pl, od dn. 26.09.16 do dn. 4.10.16.
 
Seminaria III rok kulturoznawstwa:
 
1. prof. dr hab. Michał Błażejewski
2. dr Katarzyna Kaczor
3. dr Sebastian Jakub Konefał
4. dr Grażyna Świętochowska
5. dr Aleksandra Wierucka
Kulturoznawstwo II rok studiów licencjackich
zapisy na fakultety  
 
Zapisy w sekretariacie od. 26.09 - 3.10 lub mailowo na adres angeg@univ.gda.pl.
 
Tytuł fakultetu: Hieronim Bosch 500+
Osoba prowadząca fakultet: prof. dr hab. Michał Błażejewski
 
Fakultet poświęcony jest „roboczemu” podsumowaniu obchodów 500. rocznicy śmierci Hieronima Boscha. 
 
Interesować nas będą zwłaszcza przemiany, jakie nastąpiły w widzeniu i ocenie jego malarstwa w ostatnim półwieczu (czyli od poprzedniej, okrągłej rocznicy), kiedy to zaczęły się pojawiać coraz ciekawsze próby tworzenia kulturoznawczej refleksji nad sztuką, widoczne nie tylko w tzw. zwrocie ikonicznym, w przechodzeniu od „hermeneutyki obrazu” do „nauki o obrazie”.
 
Będziemy mówić o warsztacie samego Boscha, o jego naśladowcach, kopistach i fałszerzach, o technikach datowania i sposobach konserwacji obrazów, o ich odzyskiwaniu i traceniu, o słusznej i niesłusznej wierze Boscha i jego współczesnych, o tajemnych znakach i przekazach, o pomyłkach w ich odczytywaniu, o wiążących się z tym przegranych i wygranych badaczy i muzeów.
 
Tytuł fakultetu: Kulturoznawca wobec reklamy - zapisy zamknięte, limit miejsc wyczerpany
Osoba prowadząca fakultet: dr Helena Draganik
 
Przedmiotem fakultetu jest kulturoznawcze spojrzenie na zjawisko reklamy.
Przyjrzymy się m.in. językowym technikom manipulacyjnym wykorzystywanym w reklamie, copywritingowi, sloganom reklamowym, jak również technikom wywierania wpływu w reklamie i jej psychologii. 
Zajmiemy się reklamą jako komunikatem symbolicznym oraz językowym obrazem świata w reklamie.
Omówimy historię reklamy w powiązaniu z ewolucją mediów oraz zmianami uwarunkowań obyczajowych i prawnych.
Będziemy analizować komunikaty reklamowe – ich części werbalne, graficzne, dźwiękowe i stopień integracji przekazu.
Zastanowimy się nad wpływem różnych rodzajów reklamy na odbiorcę oraz spróbujemy wypracować wobec niej krytyczny dystans.

 

 

Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Helena Draganik
Treść wprowadzona przez: Helena Draganik
Ostatnia modyfikacja: pt., 30.09.2016 r., 19:47
Data publikacji: śr., 06.04.2016 r., 23:48