dr hab. Magdalena Howorus-Czajka, prof. UG - Wypromowane prace licencjackie i magisterskie

Promotor pomocniczy doktoratu Marcina Markowskiego u prof. Lechosława Lameńskiego, pt. Polskie pieniądze papierowe 1944-1995. Ikonografia, ideologia, projektanci, okoliczności powstania (12.07.2018 )

prace magisterskie

2022

Aktywizm i sztuka społeczna - analiza działań kolektywu Siostry Rzeki

Co dowiemy się po Okładce? Budowanie marki autorskiej w muzyce na podstawie twórczości Taco Hemingway'a

Ewolucja wizerunku postaci kobiecych w animacjach shōjo od lat 90. do współczesności na przykładzie filmów Czarodziejka z Księżyca

Pełnometrażowy film animowany jako „przewodnik” po współczesności – na przykładzie wybranych motywów

2018

Kulturowe aspekty zabudowy miasta Łodzi do 1920.

 Alfred Hitchcock a Leytonstone.

 Współczesna moda brytyjska jako narodowe dobro kultury?/Contemporary British Fashion as National Cultural Heritage?

 

prace licencjackie

2023

Bio-równość a antropocentryzm. Analiza porównawcza ujęcia amerykańskiego i japońskiego na wybranych przykładach z lat 1980-2021

Aktywizm w performansach Betsy Damon

Autopromocja w Internecie. Korzyści i wady profili artystycznych w Internecie

Okładki płyt Radiohead jako enigmatyczne oblicze Stanley’a Donwooda

Nostalgiczne powroty – „emo is not dead”?

Estetyzacja kobiecego smutku – społeczność Tumblr i Sad Girl

2020

Wizualne reprezentacje rodzimych religii w animacji japońskiej na podstawie Kamisama Hajimemashita

Świadomość antropocenu - edukacja ekologiczna w metodzie wychowania harcerskiego oraz w wybranych działaniach artystycznych oddziałujących na polskiego odbiorcę

Dorosły odbiorca w animowanym kinie familijnym od końca XX w. na przykładzie wybranych produkcji amerykańskich wytwórni filmowych 

Motywy biblijne i popkulturowe w filmie krótkometrażowym "Tropico"

Wybrane aspekty neoszamanizmu w sztuce performance na przykładzie twórczości Zbigniewa Warpechowskiego i Jerzego Beresia 

Świat baletu w kulturze wizualnej na przykładzie filmów "Czarny łabędź" i "Center Stage" oraz wideomuralu Dominika Lejmana "To boli, nic nie czuję"

2018

Rynek ikon w Polsce

2017

Motyw cierpienia w malarstwie na przykładzie wybranych dzieł Andrzeja Wróblewskiego i grupy Wprost

2011:

Cykl aktów czarnych Jerzego Nowosielskiego. Prymat koloru czy kolorystyczny indyferentyzm?

Sztuka uliczna. Działalność artystyczna w przestrzeni miejskiej na przykładzie Gdańska

Buty w kulturze popularnej. Od elementu stroju do osobnego bytu kulturowego

Martwe natury okresu kapistowskiego w twórczości Piotra Potworowskiego

Wpływ doktryny realizmu socjalistycznego na architekturę gdańską w latach 1949-1956 na wybranych przykładach

Krik. Monografia artysty streetartowego

Wczesna twórczość Jana Lebensteina na podstawie analizy wybranych obrazów cykli „Figur” z lat 1956-1962

 

 

Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: czwartek, 28. Kwiecień 2016 - 01:34; osoba wprowadzająca: Helena Draganik Ostatnia zmiana: poniedziałek, 23. Październik 2023 - 18:05; osoba wprowadzająca: Magdalena Howorus-Czajka