Prawie 2 miliony (1 889 160 zł) na stworzenie Kalendarza życia, twórczości i recepcji Brunona Schulza zdobył prof. UG, dr hab. Stanisław Rosiek z Instytutu Filologii Polskiej na Wydziale Filologicznym. Wygrywając konkurs Narodowego Programu Rozwoju Humanistyki z modułu Tradycja zaplanował sobie i swoim współpracownikom z Pracowni Szulzowskiej 5 lat pracy nad biografią jednego z największych pisarzy XX wieku. To wielki sukces Profesora i ogromne naukowe wyzwanie dla gdańskich humanistów!
Kalendarz życia, twórczości i recepcji Brunona Schulza projekt kierowany przez prof. UG, dr. hab. Stanisław Rośka, prodziekana ds. nauki na Wydziale Filologicznym i „Gniazdo gryfa. Słownik kaszubskich symboli, pamięci i tradycji kultury” projekt kierowany prof. dr. hab. Cezarego Obrachta-Prondzyńskiego z Zakładu Antropologii Społecznej na Wydziale Nauk Społecznych to projekty naukowców Uniwersytetu Gdańskiego znalazły się wśród najlepszych i zdobyły finansowanie w konkursie „Tradycja” w ramach Narodowego Programu Rozwoju Humanistyki.
Do obydwu modułów, „Tradycja” 1.a i „Tradycja” 1.b, przez miesiąc nadesłano aż 520 wniosków. Popularność konkursu szła w parze z wysokim poziomem zgłoszeń. Dlatego Rada Narodowego Programu Rozwoju Humanistyki wspólnie z MNiSW zdecydowały się na podwyższenie początkowego budżetu konkursu o ponad 9 mln zł. Finansowanie uzyskało w sumie 47 projektów.
„Tradycja”, pierwszy konkurs nowej edycji Narodowego Programu Rozwoju Humanistyki, umożliwia sfinansowanie istotnych dla nas wszystkich badań humanistycznych. Tylko uważne spojrzenie w przeszłość może nauczyć nas czegoś o przyszłości – mówi minister nauki i szkolnictwa wyższego, prof. Lena Kolarska-Bobińska. – Badanie twórczości wybitnych malarzy, pisarzy czy muzyków, odkrywanie mniej znanych sylwetek, studia idei czy prace nad historycznymi słownikami – one wszystkie wzbogacają naszą wiedzę i tożsamość, przyczyniając się do rozwoju nauki.
W nowej formule NPRH w konkursie „Tradycja” uczestnicy zgłaszali projekty, których celem jest upowszechnianie i badanie polskiego dziedzictwa kulturowego. Zgłoszenia dotyczyły przede wszystkim dzieł wybitnych lub nieznanych artystów, analiz problemów historycznych czy pracy nad archiwami i kalendariami. Osobny nabór ogłoszono na projekty długotrwałe („Tradycja” 1.a) oraz na działania o mniejszej skali i zasięgu („Tradycja” 1.b).